Hur många besökare har din annons på blocket?

mickefixare when ever - were ever
21 mars 2013 · 513 Inlägg

En stilla fundering efter att ha haft några bilar utannonserade på blocket.
Hur många besökare har ni haft på era annonser? Nu tänker jag i första hand på bilannonser.

Micke

careau
21 mars 2013 · 1 624 Inlägg

Jag visste inte ens att man kunde se det, är det när man klickar på "Visa nummer"?

mickefixare when ever - were ever
21 mars 2013 · 513 Inlägg

Den som lägger in en annons kan se hur många besökare han/hon haft via sitt konto.
Besökare på sidan kan inte se det.

Ej-son
21 mars 2013 · 171 Inlägg

Om man skapar ett konto på blocket så, blir det billigare att lägga ut annonser då eller får man inga fördelar alls med det? Tycker det är ganska så för dyrt att lägga ut en annons,

mercaa
21 mars 2013 · 558 Inlägg

Ca 3000 hade jag, men endast 3-4 som hörde av sig om byte till långmilare å dieslar. Känns som man borde satsa på något annat om man ska sälja

76Lubricants SpeedFreakz Sweden
21 mars 2013 · 1 778 Inlägg

Just nu 4973 besökare. Billigast på blocket just nu och nyskick på bilen. Ändå har bara 1 person mejlat på den!
Saabar är svårsålda nu...

BMW följer inte utvecklingen, BMW leder den!
The spirit of 76. www.76olja.nu
mickefixare when ever - were ever
21 mars 2013 · 513 Inlägg

I skrivande stund har jag haft 8300 på caben.
En drös mail med alla varianter på sista-budet och varför det ska prutas eller varför jag hel enkelt ska ge bort bilen.
Några har faktiskt ringt...!
Två har varit "seriösa". Inte köpte dom bilen för det...

Presidento Of World
21 mars 2013 · 3 329 Inlägg

Visningar
2394
34 idag

några har ringt o vart o tittat på bilen ev säljs den imorn ;D

Presidento saknar signatur
Kör:
Golf 1.6 TDI 4MOTION -17
Opel Insignia AT 2.0 CDTI 4x4 OPC -13
Evildan
21 mars 2013 ·

careau skrev:
Jag visste inte ens att man kunde se det, är det när man klickar på "Visa nummer"?

Nej, där visas annonsörens tel.

Antal besökande får man upp om man som annonsör skapar ett blocketkonto.

Andromeda Rumpmas
21 mars 2013 · 3 860 Inlägg

76Lubricants skrev:
Just nu 4973 besökare. Billigast på blocket just nu och nyskick på bilen. Ändå har bara 1 person mejlat på den!
Saabar är svårsålda nu...

Jag lade ut 9-5:an på en söndagkväll och sålde den på lördagen, alltså 6 dagar. Hade jag lagt ut den redan på löradsmorgonen hade den nog gått samma helg. Det går alldeles utmärkt att sälja, allt handlar om vad man begär för pris, marknaden bestämmer tyvärr värdet. Men det betyder ju också att man får en nyare Saab billigt om man vill det smile

Edit: Hoppas att det inte är Kj*ll i Östersund som mejlat dig, han har nog det som hobby verkar det som...

Senast redigerat av Andromeda (21 mars 2013)

Saab 9-3 Griffin 2,0T Hirsch Biopow. "En av fem på Garaget" (2012)
Mack Forum- och sitemoderator
21 mars 2013 · 26 155 Inlägg

Andromeda skrev:

76Lubricants skrev:
Just nu 4973 besökare. Billigast på blocket just nu och nyskick på bilen. Ändå har bara 1 person mejlat på den!
Saabar är svårsålda nu...

Jag lade ut 9-5:an på en söndagkväll och sålde den på lördagen, alltså 6 dagar. Hade jag lagt ut den redan på löradsmorgonen hade den nog gått samma helg. Det går alldeles utmärkt att sälja, allt handlar om vad man begär för pris, marknaden bestämmer tyvärr värdet. Men det betyder ju också att man får en nyare Saab billigt om man vill det smile

Edit: Hoppas att det inte är Kj*ll i Östersund som mejlat dig, han har nog det som hobby verkar det som...

Hahaha..förlåt för offtopic men min farsa heter Kj*ll och är från Östersund..tur som är så vet han inte ens vart på-knappen är på en dator så..det är nog inte han i alla fall..

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Sitemoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.
Mazda 323 1.4 "Emanuel" (1979)
Volvo 244 GLT "Good ol Bastard" (1983)
Volvo V60 D4 AWD "Rymdskeppet" (2014)
Grekooz
21 mars 2013 · 77 Inlägg

16607 visningar i skrivande stund. Många som gillar att kolla men få som vågar köpa ;(

Mitsubishi Evo 8 MR FQ-320 "Fucking Quick" (2004)
76Lubricants SpeedFreakz Sweden
22 mars 2013 · 1 778 Inlägg

Andromeda skrev:

76Lubricants skrev:
Just nu 4973 besökare. Billigast på blocket just nu och nyskick på bilen. Ändå har bara 1 person mejlat på den!
Saabar är svårsålda nu...

Jag lade ut 9-5:an på en söndagkväll och sålde den på lördagen, alltså 6 dagar. Hade jag lagt ut den redan på löradsmorgonen hade den nog gått samma helg. Det går alldeles utmärkt att sälja, allt handlar om vad man begär för pris, marknaden bestämmer tyvärr värdet. Men det betyder ju också att man får en nyare Saab billigt om man vill det smile

Edit: Hoppas att det inte är Kj*ll i Östersund som mejlat dig, han har nog det som hobby verkar det som...

Haha nej det var inte Kjell som mejlade:-)
Men jag tycker att det är märkligt ändå, just nu var den inte billigast på blocket längre. Men den är iallafall bland dom 4 billigaste 9-3 vectorcombi 2008 med under 18.000mil på mätaren.
Och den är verkligen i nyskick, den ligger dessutom ute för samma peng som jag blev bjuden vid inbyte och köp av en billigare bil på bilfirma, vilket jag antog är ett underpris. Men jag kanske hade fel. Eller så är jag jävligt dålig på att skriva annonser:-P

Edit: nu är den näst billigaste vectorcombin 2008--> och under 18.000 mil.

Senast redigerat av 76Lubricants (22 mars 2013)

BMW följer inte utvecklingen, BMW leder den!
The spirit of 76. www.76olja.nu
mickefixare when ever - were ever
22 mars 2013 · 513 Inlägg

Grekooz skrev:
16607 visningar i skrivande stund. Många som gillar att kolla men få som vågar köpa ;(

Bättre uppmärksamhet än här på gorg! big_smile Kanske ska hänga på Blocket i stället...

Vurtne DEVIL
22 mars 2013 · 1 171 Inlägg

hade 13071 innan jag tog bort annonsen. (låg ute 1 vecka)

bmw m power
Nissan Skyline R33 "fzt" (1994)
Audi A6 Avant 2.0TFSI "twisted" (2006)
AVC
22 mars 2013 · 401 Inlägg

Unon har 6977 visningar just nu.. Har fått 2 mail kompisar hittills.

AVCdesign.se
Fiat uno 1,3 turbo --->Projekt tråd UNO turbo
BMW 530i E34
Skoda Octavia 1,6 "AVU" (2002)
Grekooz
22 mars 2013 · 77 Inlägg

mickefixare skrev:

Grekooz skrev:
16607 visningar i skrivande stund. Många som gillar att kolla men få som vågar köpa ;(

Bättre uppmärksamhet än här på gorg! big_smile Kanske ska hänga på Blocket i stället...

Haha där sa du något! :b

Mitsubishi Evo 8 MR FQ-320 "Fucking Quick" (2004)
Cadillac_The_King
22 mars 2013 ·

Skiftar mellan 3-400

Andromeda Rumpmas
22 mars 2013 · 3 860 Inlägg

76Lubricants skrev:

Andromeda skrev:

76Lubricants skrev:
Just nu 4973 besökare. Billigast på blocket just nu och nyskick på bilen. Ändå har bara 1 person mejlat på den!
Saabar är svårsålda nu...

Jag lade ut 9-5:an på en söndagkväll och sålde den på lördagen, alltså 6 dagar. Hade jag lagt ut den redan på löradsmorgonen hade den nog gått samma helg. Det går alldeles utmärkt att sälja, allt handlar om vad man begär för pris, marknaden bestämmer tyvärr värdet. Men det betyder ju också att man får en nyare Saab billigt om man vill det smile

Edit: Hoppas att det inte är Kj*ll i Östersund som mejlat dig, han har nog det som hobby verkar det som...

Haha nej det var inte Kjell som mejlade:-)
Men jag tycker att det är märkligt ändå, just nu var den inte billigast på blocket längre. Men den är iallafall bland dom 4 billigaste 9-3 vectorcombi 2008 med under 18.000mil på mätaren.
Och den är verkligen i nyskick, den ligger dessutom ute för samma peng som jag blev bjuden vid inbyte och köp av en billigare bil på bilfirma, vilket jag antog är ett underpris. Men jag kanske hade fel. Eller så är jag jävligt dålig på att skriva annonser:-P

Edit: nu är den näst billigaste vectorcombin 2008--> och under 18.000 mil.

Den är ju en del år nyare än den jag sålde, så den kanske hamnar i lite fel prisklass också. Det finns säkert fler potentiella köpare på en -04 under 40k än på en -08 för typ 80k? Det är ju dubbelt så mycket pengar.

Saab 9-3 Griffin 2,0T Hirsch Biopow. "En av fem på Garaget" (2012)
76Lubricants SpeedFreakz Sweden
22 mars 2013 · 1 778 Inlägg

Andromeda skrev:

76Lubricants skrev:

Andromeda skrev:

Jag lade ut 9-5:an på en söndagkväll och sålde den på lördagen, alltså 6 dagar. Hade jag lagt ut den redan på löradsmorgonen hade den nog gått samma helg. Det går alldeles utmärkt att sälja, allt handlar om vad man begär för pris, marknaden bestämmer tyvärr värdet. Men det betyder ju också att man får en nyare Saab billigt om man vill det smile

Edit: Hoppas att det inte är Kj*ll i Östersund som mejlat dig, han har nog det som hobby verkar det som...

Haha nej det var inte Kjell som mejlade:-)
Men jag tycker att det är märkligt ändå, just nu var den inte billigast på blocket längre. Men den är iallafall bland dom 4 billigaste 9-3 vectorcombi 2008 med under 18.000mil på mätaren.
Och den är verkligen i nyskick, den ligger dessutom ute för samma peng som jag blev bjuden vid inbyte och köp av en billigare bil på bilfirma, vilket jag antog är ett underpris. Men jag kanske hade fel. Eller så är jag jävligt dålig på att skriva annonser:-P

Edit: nu är den näst billigaste vectorcombin 2008--> och under 18.000 mil.

Den är ju en del år nyare än den jag sålde, så den kanske hamnar i lite fel prisklass också. Det finns säkert fler potentiella köpare på en -04 under 40k än på en -08 för typ 80k? Det är ju dubbelt så mycket pengar.

Ja det är sant. Jag skulle själv aldrig köpa bil privat för så mycket pengar. När de är över 50.000 går jag hellre till en bilhandlare och ser till att få bra garantier.
Så jag får byta in bilen istället om ingen nappar inom nån vecka:-)

BMW följer inte utvecklingen, BMW leder den!
The spirit of 76. www.76olja.nu
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang