Varför gör man om sin bil så mycket... ?????

Mickius
27 mars 2013 · 4 670 Inlägg

Bygger ju om bilar för man har det intresset. Sen använder man ju bilen till olika saker. En del gillar o glida till jobbet med något dom kanske lagt ner hela lönen på och visa upp för dom den umgås med större delen av sin tillvaro med?

En del bygger för nöjjes skull lik jag att kunna köra ifrån bilar som kostar betydligt mer och dom själva tror deras bil går värst. Vilket jag finner väldigt roande att leka emot smile

Alla bygger på sitt vis och använder den till det dom anser att den ska användas till! Alla är vi olika vilket är en jävla tur big_smile

Salem
27 mars 2013 · 26 Inlägg

endorfinslaven skrev:
Du letade efter mål o mening med ombyggnationerna här kommer ett udda svar !

Jag gillar flugfiske oc är mkt duktig på det och för att lyckas så ska du ha lokalkännedom över MÅNGA å och älvsträckor i från Norrland till Skåne och även Norge. Det betyder många mil i grunden lägg därtill att fisket bara är bra från några dagar till 2 veckor beroende på väder o vind o temperaturer.

För att förflytta sig mellan norr o syd eller Svea rike och Norge då vädret eller fisket är dåligt i området man befinner sig så krävs tempo på ensliga landsvägar... Allt detta för att på kort tid vara effektiv så du fångar större och fler fiskar än alla andra.

Mitt bygge är en 940 med rallycross/gruppH(rally) hjulupphängning för att kunna bränna fort på olika underlag.
De svenska vägarna på landsbygden är fulla av tjälskador,länsmannsryggar och spårbildningar och då är en rallyutrustad Volvo MYCKET snabb och driftsäker. Därtill händer något i Jokkmokk så är det inte omöjligt att fixa.
Att man genom åren åkt ifrån hojjar och Porschar BMWs Subbor har mkt o göra med många mil i ryggen i en pålitlig bil. Det har gett körträning vilket även gjort mig till kung på isbanorna i mitt område... 
En rallyåkare frågade var jag lärt mig köra och jag svarade retsamt: JAG FISKAR MYCKET ; )
Han blev så förbannad så han gick iväg.. moraltanter...

Tänker ofta på bekanta med 500-1000hk bilar som tillbringat livet i garaget och knappt kan köra sina bilar mer än på en slät bana. Då de knappt kan tillryggalägga 3-5000 mil om året i högre tempo på landsväg som jag gjorde förr...
Kul är det när man först möter dem i tätorten och de går med näsan i vädret för de har 2-3ggr så mkt kraft i sin bil. Därefter förnedrar man dem totalt, likadant är det med hojjåkare som tror de sitter på en rymdraket..
Man kan ofta sitta o peta sig i näsan o ligga bakom en hojförare som tycker sig ligga i överljudsfart i böjjarna. Men pga kg/hk förhållandet så kommer man inte om på rakorna.

För mig så ses det här med ombyggda bilar och "coola hojjåkare" lite komiskt o patetiskt !
En slutledning baserad på egna erfarenheter
Sorry !

Ja men det är ju detta jag menar.Folk spenderar jätte mycket pengar på sina bilar samt motorcyklar ,men dom är ju inte mer än posörer.Hur många är det egentligen som verkligen gör som du ... Jag känner många som går och köper sig det fetaste som finns inom bil eller motorcykel världen men dom använder inte sina leksaer mer än att åka ner till fiket...

Salem
27 mars 2013 · 26 Inlägg

mickius skrev:
Bygger ju om bilar för man har det intresset. Sen använder man ju bilen till olika saker. En del gillar o glida till jobbet med något dom kanske lagt ner hela lönen på och visa upp för dom den umgås med större delen av sin tillvaro med?

En del bygger för nöjjes skull lik jag att kunna köra ifrån bilar som kostar betydligt mer och dom själva tror deras bil går värst. Vilket jag finner väldigt roande att leka emot smile

Alla bygger på sitt vis och använder den till det dom anser att den ska användas till! Alla är vi olika vilket är en jävla tur big_smile

Jo det är tur det big_smile Dom senaste dagarna har jag tagit  omvägar för att komma dit jag ska. Istä'llet för tråkiga  motorvägen så har jag tagit landsvägar .Bilen har fått jobba lite ..
Lite roligare har jag haft tongue

SportPilot Ubåtsingenjör
27 mars 2013 · 7 234 Inlägg

endorfinslaven skrev:
Du letade efter mål o mening med ombyggnationerna här kommer ett udda svar !

Jag gillar flugfiske oc är mkt duktig på det och för att lyckas så ska du ha lokalkännedom över MÅNGA å och älvsträckor i från Norrland till Skåne och även Norge. Det betyder många mil i grunden lägg därtill att fisket bara är bra från några dagar till 2 veckor beroende på väder o vind o temperaturer.

För att förflytta sig mellan norr o syd eller Svea rike och Norge då vädret eller fisket är dåligt i området man befinner sig så krävs tempo på ensliga landsvägar... Allt detta för att på kort tid vara effektiv så du fångar större och fler fiskar än alla andra.

Mitt bygge är en 940 med rallycross/gruppH(rally) hjulupphängning för att kunna bränna fort på olika underlag.
De svenska vägarna på landsbygden är fulla av tjälskador,länsmannsryggar och spårbildningar och då är en rallyutrustad Volvo MYCKET snabb och driftsäker. Därtill händer något i Jokkmokk så är det inte omöjligt att fixa.
Att man genom åren åkt ifrån hojjar och Porschar BMWs Subbor har mkt o göra med många mil i ryggen i en pålitlig bil. Det har gett körträning vilket även gjort mig till kung på isbanorna i mitt område... 
En rallyåkare frågade var jag lärt mig köra och jag svarade retsamt: JAG FISKAR MYCKET ; )
Han blev så förbannad så han gick iväg.. moraltanter...

Tänker ofta på bekanta med 500-1000hk bilar som tillbringat livet i garaget och knappt kan köra sina bilar mer än på en slät bana. Då de knappt kan tillryggalägga 3-5000 mil om året i högre tempo på landsväg som jag gjorde förr...
Kul är det när man först möter dem i tätorten och de går med näsan i vädret för de har 2-3ggr så mkt kraft i sin bil. Därefter förnedrar man dem totalt, likadant är det med hojjåkare som tror de sitter på en rymdraket..
Man kan ofta sitta o peta sig i näsan o ligga bakom en hojförare som tycker sig ligga i överljudsfart i böjjarna. Men pga kg/hk förhållandet så kommer man inte om på rakorna.

För mig så ses det här med ombyggda bilar och "coola hojjåkare" lite komiskt o patetiskt !
En slutledning baserad på egna erfarenheter
Sorry !

haha du är en kul typ du tongue låter lite som steve med lloyden !

Senast redigerat av CHEEVA (27 mars 2013)

Porsche 911 Targa "räserbubblan" (1972)
Thunderbird88 A small step for Sloth, a giant leap for Slothkind
27 mars 2013 · 3 929 Inlägg

Varför skulle man INTE göra om bilen?
Jag bygger ljudsystem i min vinterpulka/vardagsåk bara för att ha trevligt ljud.
Vad är det för fel med det? Bara för att man inte leker räserförare i en icke-räser bil så betyder det inte att man inte kan njuta av bilen.

Samt nästa punkt. Äger man en snabbare bil så betyder det inte automatiskt att man ALLTID gasar full gas vart fan man än är vilket många retards verkar tro att man gör och förväntar sig att man gör.
Man kan köra lugnt med sin snabba hobby bil och ändå älska det.

Endorfinslaven: Du snackar om att lägga ner mycket tid och knappt köra bilen.
Vad är det för fel med det? Du får köra runt i skogen med din bil, det stör inte mig.
Men jag lade ner över 5 år på att fixa till min T-bird och då tänker inte jag sitta och köra sönder biljäveln. Jag vill inte det heller. Jag har en bruksbil att slita på.
Min hobby bil tar jag fram i fint väder och kör antingen till träffar eller utan destination. Ska jag åka förbi affären åker jag hem och byter bil först eftersom white-trash patrask inte kan hålla reda på sina bildörrar utan låter skiten flyga och fara.
Men visst, jag hoppas du stör dig på att jag har lagt mycket tid och pengar på en bil jag knappt kör på sommaren. Ju mer du stör dig desto bättre mår jag cool

Senast redigerat av Thunderbird88 (27 mars 2013)

Kolla gärna in min garage tråd - Garaget Zoo! - http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=203067
Dodge Viper GTS "Huggormen" (1998)
Ford Thunderbird "Procharged 306" (1988)
endorfinslaven
27 mars 2013 · 671 Inlägg

CHEEVA skrev:

endorfinslaven skrev:
Du letade efter mål o mening med ombyggnationerna här kommer ett udda svar !

Jag gillar flugfiske oc är mkt duktig på det och för att lyckas så ska du ha lokalkännedom över MÅNGA å och älvsträckor i från Norrland till Skåne och även Norge. Det betyder många mil i grunden lägg därtill att fisket bara är bra från några dagar till 2 veckor beroende på väder o vind o temperaturer.

För att förflytta sig mellan norr o syd eller Svea rike och Norge då vädret eller fisket är dåligt i området man befinner sig så krävs tempo på ensliga landsvägar... Allt detta för att på kort tid vara effektiv så du fångar större och fler fiskar än alla andra.

Mitt bygge är en 940 med rallycross/gruppH(rally) hjulupphängning för att kunna bränna fort på olika underlag.
De svenska vägarna på landsbygden är fulla av tjälskador,länsmannsryggar och spårbildningar och då är en rallyutrustad Volvo MYCKET snabb och driftsäker. Därtill händer något i Jokkmokk så är det inte omöjligt att fixa.
Att man genom åren åkt ifrån hojjar och Porschar BMWs Subbor har mkt o göra med många mil i ryggen i en pålitlig bil. Det har gett körträning vilket även gjort mig till kung på isbanorna i mitt område... 
En rallyåkare frågade var jag lärt mig köra och jag svarade retsamt: JAG FISKAR MYCKET ; )
Han blev så förbannad så han gick iväg.. moraltanter...

Tänker ofta på bekanta med 500-1000hk bilar som tillbringat livet i garaget och knappt kan köra sina bilar mer än på en slät bana. Då de knappt kan tillryggalägga 3-5000 mil om året i högre tempo på landsväg som jag gjorde förr...
Kul är det när man först möter dem i tätorten och de går med näsan i vädret för de har 2-3ggr så mkt kraft i sin bil. Därefter förnedrar man dem totalt, likadant är det med hojjåkare som tror de sitter på en rymdraket..
Man kan ofta sitta o peta sig i näsan o ligga bakom en hojförare som tycker sig ligga i överljudsfart i böjjarna. Men pga kg/hk förhållandet så kommer man inte om på rakorna.

För mig så ses det här med ombyggda bilar och "coola hojjåkare" lite komiskt o patetiskt !
En slutledning baserad på egna erfarenheter
Sorry !

haha du är en kul typ du tongue låter lite som steve med lloyden !

Ja men det är ju jag !

Polara
28 mars 2013 · 430 Inlägg

Tror nog de flesta bygger om sina bilar för att få något som är personligt för dem och speglar deras intresse, sen om man gillar rally, racing, dragracing, cruising på stan eller bara vill ha en lite roligare bruksbil, tycker inte man ska döma nån mer eller mindre för det...
Rätt tråkigt med folk som blir enkelspåriga och inte kan acceptera andras intresse!

Mängden mil man lägger på sin bil är rätt ovesentligt också, menar att någon som ägnar sig åt drifting kanske kör 5-10mil/år, bruksbilen kanske går 2000mil/år, dragracing bilen kanske går max 1 mil/år osv...

Själv kör jag mellan 15-20.000 mil varje år med lastbil, runt 4-5000mil/år med bruksbilarna, chargern har inte rullar på 2år nu pga div renovering men annars runt 2-500mil/år. det är främst pga rädsla för andra bilars/förares oaktsamhet, inte så kul med lackskador/bucklor pga folk som inte tänker sig för!

Mopar or no car!
Renault scenic "VM Bilen" (2001)
Chevrolet Caprice "Bonny" (1970)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang