Då så, här är "facit"...Hjulet med det "pendlande" värdet var HB inte VB som jag skrev initialt. Iaf när jag väl kommer till HB så känner jag mycket riktigt ett klart o tydligt hjullagerglapp med hjulet i luften, kunde se glappet med blotta ögat genom att bromsskivan "rörde sig" (hjullager sitter i bromsskivan på Passat). Spände lagret korrekt (var mycket löst, har ej efterdragit lagret vilket man borde ha gjort men var för lat. Har gått dryga 4000 mil), eller rättare sagt tills allt glapp var borta o sedan mini-lite till. VB hade även det glapp men mycket mindre, efterspände här med. Det där gnisslande ljudet som kom oftast från HB när man backade är borta numera. Gissar även att de pendlande bromsvärdet är ett minne blott, skivan är iaf INTE skev. Blir "intressant" att se hur det efterspända lagret håller, det hade inga oljud alls men nu när lagret hamnar i ett annat läge kan det säkert slitas helt annorlunda. Men av erfarenhet så vet jag att så länge lagret är tyst innan man efterspänner så håller de i regel...Vi får se*haha*.
Jag reserverar mig för ev felaktigheter i mina svar. Det åligger varje användare att kontrollera uppgifterna. Tar inget ansvar vid felaktig information.
Volvo - Bored for life MB - Old farts young tarts Audi - Always first looser
Chevrolet - No cars, just trucks BMW - Pure driving pleasure