Eftersnack: Bilsport Custom Motorshow Elmia 2013

erixon89
31 mars 2013 ·

Då missade man inget iaf wink

Growe Fri fart för ett fritt folk!
31 mars 2013 · 13 729 Inlägg

Ziggs skrev:

Growe skrev:
var där på fredagen då var det rätt lungt.

tyvärr finns det gott om puckade j-vla idioter som dricker och åker dit apfulla.
dom borde inte släppa in dom!

utställningen var väll inte direkt mycket att hänga i granen heller en massa prydnads bilar som helt omöjligt kunde brukas på vägen.

lacker som får min 740 att ha bra kvalite i lacken..och det säger inte lite smile
glipor och skit överallt och fälgar som ligger i motskärmkanterna stillastånde =/

trodde det var utställning för fungerade bilar smile

När jag ställde ut på F&F i Danmark så serverade dom alkohol och de fanns barer på plats. Och det va inge problem alls. De va en mycket skönare och roligare stämning. Än den som är på Elmia. Anledningarna att folk blir asfulla är nog att dom dricker som djur innan dom kommer in. Och sedan smäller de till då dom är inne. För ig tycker jag att de skulle va bättre om man fick dricka. Men att utställningen skulle anpassa sig lite efter det. Samt hårdare bevakning. Men som sagt. Elmia är den ända stora utställningen jag varit på där man inte får dricka. Och de är bara där man ser folk spyr och lever rövare med.
Kan hålla med dig. Tror ånga inte hinner göra klart byggarna. Sedan är ju det som är fint i enas ögon fult i någon annans.

öh..vad FAN har bilutställningar med sprit att göra? förstår inte vad det är för tankesätt.  svinen klarar inte av att dricka så dom borde bli nekade inträde. så kanske dräggen lär sig att hålla sig hemma och slippa förstöra för alla andra.

jag har undvikit elmia i väldigt många år pga all fylla hade jag inte blivit bjuden på inträde och resan hade jag hoppat det. nu upplevde inte jag några direkta problem där inne. såg lite drägg efter vägen men inte där inne som tur var

Kör fort så hinner inget hända...
Seat Arosa (1999)
Volkswagen Polo 1.6Tdi "Biloptimering i Sverige" (2010)
Spelis
31 mars 2013 · 1 926 Inlägg

Busgrabb skrev:

Spelis skrev:

Busgrabb skrev:

Stod i kön länge för att få gasa lite men när flera bilar som kört en gång kör före kön och får köra två gånger innan många av oss inte fått köra någon gång då blir man jävligt sne på arrangörerna att dom inte har lite bättre koll.
Av dom som trängde sig före var det några enhjulande surföttis...

Det borde väl arrangörerna göra något år tycker man ju!
Speciellt när kommentatorn till och med vinkade ut en volvo för att det blev för tråkigt, haha.
Visst alla ska få vara med om man vill, men gärna lite blandning som sagt, synd att man inte fick se dig bjuda lite

Jo som sagt 10 min enhjulsbörn är väl inte grymt underhållande i längden.
Kom nog inte in på arenan förän närmare 22 tiden och då hade jag ändå köat sedan 19 tongue

Hur var det med folk då? Det var smockat när vi kom dit (stod i kön innan det öppnade) sen fick vi nog ca 20:30 o då hade bra mycket folk gått redan

Ziggs Grundare av MidNightMeet och Så Enkelt TV
31 mars 2013 · 1 312 Inlägg

Growe skrev:

Ziggs skrev:

Growe skrev:
var där på fredagen då var det rätt lungt.

tyvärr finns det gott om puckade j-vla idioter som dricker och åker dit apfulla.
dom borde inte släppa in dom!

utställningen var väll inte direkt mycket att hänga i granen heller en massa prydnads bilar som helt omöjligt kunde brukas på vägen.

lacker som får min 740 att ha bra kvalite i lacken..och det säger inte lite smile
glipor och skit överallt och fälgar som ligger i motskärmkanterna stillastånde =/

trodde det var utställning för fungerade bilar smile

När jag ställde ut på F&F i Danmark så serverade dom alkohol och de fanns barer på plats. Och det va inge problem alls. De va en mycket skönare och roligare stämning. Än den som är på Elmia. Anledningarna att folk blir asfulla är nog att dom dricker som djur innan dom kommer in. Och sedan smäller de till då dom är inne. För ig tycker jag att de skulle va bättre om man fick dricka. Men att utställningen skulle anpassa sig lite efter det. Samt hårdare bevakning. Men som sagt. Elmia är den ända stora utställningen jag varit på där man inte får dricka. Och de är bara där man ser folk spyr och lever rövare med.
Kan hålla med dig. Tror ånga inte hinner göra klart byggarna. Sedan är ju det som är fint i enas ögon fult i någon annans.

öh..vad FAN har bilutställningar med sprit att göra? förstår inte vad det är för tankesätt.  svinen klarar inte av att dricka så dom borde bli nekade inträde. så kanske dräggen lär sig att hålla sig hemma och slippa förstöra för alla andra.

jag har undvikit elmia i väldigt många år pga all fylla hade jag inte blivit bjuden på inträde och resan hade jag hoppat det. nu upplevde inte jag några direkta problem där inne. såg lite drägg efter vägen men inte där inne som tur var

Tror inte de är en slump att de bara är folk som spyr och blir skitfulla på Elmia? Vad har sprit och se på sport att göra? Vad har sprit och dansa att göra? Hade lätt tyckt de va rätt chill att kunna ta mig några öl och titta på lite fina bilar och sedan softa i en bar.

GLÖM INTE ATT KOLLA MIN HEMSIDA www.Ziggs.se
ProjektTråden min
http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … #p2986707/
Subaru WRX STi "V.2" (2016)
Growe Fri fart för ett fritt folk!
31 mars 2013 · 13 729 Inlägg

Ziggs skrev:

Growe skrev:

Ziggs skrev:

När jag ställde ut på F&F i Danmark så serverade dom alkohol och de fanns barer på plats. Och det va inge problem alls. De va en mycket skönare och roligare stämning. Än den som är på Elmia. Anledningarna att folk blir asfulla är nog att dom dricker som djur innan dom kommer in. Och sedan smäller de till då dom är inne. För ig tycker jag att de skulle va bättre om man fick dricka. Men att utställningen skulle anpassa sig lite efter det. Samt hårdare bevakning. Men som sagt. Elmia är den ända stora utställningen jag varit på där man inte får dricka. Och de är bara där man ser folk spyr och lever rövare med.
Kan hålla med dig. Tror ånga inte hinner göra klart byggarna. Sedan är ju det som är fint i enas ögon fult i någon annans.

öh..vad FAN har bilutställningar med sprit att göra? förstår inte vad det är för tankesätt.  svinen klarar inte av att dricka så dom borde bli nekade inträde. så kanske dräggen lär sig att hålla sig hemma och slippa förstöra för alla andra.

jag har undvikit elmia i väldigt många år pga all fylla hade jag inte blivit bjuden på inträde och resan hade jag hoppat det. nu upplevde inte jag några direkta problem där inne. såg lite drägg efter vägen men inte där inne som tur var

Tror inte de är en slump att de bara är folk som spyr och blir skitfulla på Elmia? Vad har sprit och se på sport att göra? Vad har sprit och dansa att göra? Hade lätt tyckt de va rätt chill att kunna ta mig några öl och titta på lite fina bilar och sedan softa i en bar.

kanske för att bilar och sprit inte hör ihop kanske?  har man sånt sug efter att dricka och söker minsta anledning så kanske det är dags att ta sig en funderare.

Kör fort så hinner inget hända...
Volkswagen Polo 1.6Tdi "Biloptimering i Sverige" (2010)
Seat Arosa (1999)
WoozyDozz
31 mars 2013 · 918 Inlägg

Growe skrev:

Ziggs skrev:

Growe skrev:

öh..vad FAN har bilutställningar med sprit att göra? förstår inte vad det är för tankesätt.  svinen klarar inte av att dricka så dom borde bli nekade inträde. så kanske dräggen lär sig att hålla sig hemma och slippa förstöra för alla andra.

jag har undvikit elmia i väldigt många år pga all fylla hade jag inte blivit bjuden på inträde och resan hade jag hoppat det. nu upplevde inte jag några direkta problem där inne. såg lite drägg efter vägen men inte där inne som tur var

Tror inte de är en slump att de bara är folk som spyr och blir skitfulla på Elmia? Vad har sprit och se på sport att göra? Vad har sprit och dansa att göra? Hade lätt tyckt de va rätt chill att kunna ta mig några öl och titta på lite fina bilar och sedan softa i en bar.

kanske för att bilar och sprit inte hör ihop kanske?  har man sånt sug efter att dricka och söker minsta anledning så kanske det är dags att ta sig en funderare.

Mötte en del vänner igår och vissa av dom drack tyvärr.

Busgrabb Rejsa ?
31 mars 2013 · 2 959 Inlägg

Spelis skrev:

Busgrabb skrev:

Spelis skrev:

Det borde väl arrangörerna göra något år tycker man ju!
Speciellt när kommentatorn till och med vinkade ut en volvo för att det blev för tråkigt, haha.
Visst alla ska få vara med om man vill, men gärna lite blandning som sagt, synd att man inte fick se dig bjuda lite

Jo som sagt 10 min enhjulsbörn är väl inte grymt underhållande i längden.
Kom nog inte in på arenan förän närmare 22 tiden och då hade jag ändå köat sedan 19 tongue

Hur var det med folk då? Det var smockat när vi kom dit (stod i kön innan det öppnade) sen fick vi nog ca 20:30 o då hade bra mycket folk gått redan

Jadu lite svårt att uppskatta men såg ut att vara gott om folk ändå.

Autotech
BMW 335D (2008)
Audi_Adam Lackerare på vardagarna, Stekare på helgerna!
31 mars 2013 · 335 Inlägg

Audi_powah skrev:
- jag var där på lördagen och stannade Max 1 timme. Sista gången man åker ner på den skitmässan...

- Elmia blir bara sämre och sämre i mitt tycke, dåligt med bilar på flera håll och det kändes alldeles öppet på vissa områden.

- Det mörka rummet i hall A? What's that all about?... Varmt, äckligt, mörkt, dålig syn på vissa bilar och för att inte tala om hur det måste ha vart att ställa ut bilen där, måste ha varit ett helvete och mörkt dygnet runt. Hade fan ställt bilen där och sedan hämtat den på måndag :p

- Fylla i överflöd. Såg flera stycken som var INNE på mässan och satt och spydde lungorna ur sig... Jävla idioti! Varför i helvete säljer man och låter sånt folk komma in överhuvudtaget? Vissa av de var säkert en 35-40+ men ändå uppför de som som snorungar.

- Ett flertal bilar som stod riktigt dåligt till, så dåligt så att folk skrapade i sina jackor när de passerade och trängdes i gången.


Som sagt var jag bara där i dryga en timme men man har fått höra massa skit som hänt, tex idioterna som voltade med sin bil och sedan stog och hoppa på den? Var en 740 kombi med vita fälgar. Hela bilen stod i spya, så sjukt äckligt! Bilden går runt på Facebook för övrigt :p

kan du visa den bilden? smile

If you arent pissing people off, then your shit isnt low enought!
dperformance
31 mars 2013 ·

Vi var där i fredags 30/3.

Jag tycker att många bilar höll sämre klass än vanligt? Vi såg många bilar i de olika hallarna med dålig passform, dålig lack och andra missar. Ska man ställa ut sin bil på mässan så borde väl man se sådana fel själv? 1-2 cm diffar på skärm/dörr/huv ser ju vem som helst som har ett någorlunda bilntresse?

Fortsatt Glad Påsk på er smile

Addz
1 april 2013 · 53 Inlägg

Jag tyckte det var sådär..
Tråkigt med alla halvfärdiga bilar. Vem som helst kan sätta en motor i en bil men att få det å funka är en annan sak.
Och alla dessa volvos, är så trött på att se 740, 940 å vad det nu fanns mer. Hittade inte mycket på mässan som jag tyckte var något speciellt.

Å på A6 vill jag bara säga en sak till en kille, hoppas han läser detta.
Du som börja käfta och putta på ägaren vid seven eleven efter att din kompis burnat på deras område. Väx upp, håll käften å inse att ni gjorde fel, ni vet mycket väl om det själva, föraren verkade ju i alla fall klok och tog emot bötern av polisen. Så förbannat omoget beteende.

Senast redigerat av Addz (1 april 2013)

Tricitum
1 april 2013 · 240 Inlägg

Antar att det är denna några syftade på, med idioterna på Elmia
http://www.youtube.com/watch?v=wTkfxEu7KXc

kleinis
1 april 2013 · 253 Inlägg

Spikeis skrev:
Antar att det är denna några syftade på, med idioterna på Elmia
http://www.youtube.com/watch?v=wTkfxEu7KXc

var o hämta en på a6 på kvällen ca kl 12, förstår att det kostar flera hundra tusen att städa parkeringen.
innan det var vi på biltema parkeringen vilket var bättre enligt mig.

är det bara jag som har hört fel eller körde dom hem Volvon efter detta ?

Subaru Impreza "RWD Imprezan" (1999)
Marcus_89 Biltokig elektriker
1 april 2013 · 3 352 Inlägg

Spikeis skrev:
Antar att det är denna några syftade på, med idioterna på Elmia
http://www.youtube.com/watch?v=wTkfxEu7KXc

Skönt att man inte åkte dit alls iår, gissade att nivån skulle vara såhär. Skönt att slippa köra sönder en sprillans ny uppsättning däck när man kör på A6 området med, låg duktigt med glas och skit där vad jag har hört.

bimmer5er
1 april 2013 · 187 Inlägg

Preliminär statistik från påsken

(t.om. Påskdagens kväll)

• 145 ordningsföreläggande
• 97 flygande inspektioner av fordon
• 25 omhändertagna körkort
• 54 personer omhändertagna för berusning
• 7 personer omhändertagna för ordningsstörningar.
• Tre personer gripna misstänkta för brott
• 9 rapporterade för ringa narkotikabrott
• Fyra misstänkta för drograttfylleri
• Tre misstänkta för rattfylleri



Vad tänker man när man sätter sig i en bil när man druckit eller knarkat eller ens sysslar med knark

det är inte farten som dödar det är de plötsliga stoppet
Audi_powah
1 april 2013 · 1 515 Inlägg

bimmer5er skrev:
Preliminär statistik från påsken

(t.om. Påskdagens kväll)

• 145 ordningsföreläggande
• 97 flygande inspektioner av fordon
• 25 omhändertagna körkort
• 54 personer omhändertagna för berusning
• 7 personer omhändertagna för ordningsstörningar.
• Tre personer gripna misstänkta för brott
• 9 rapporterade för ringa narkotikabrott
• Fyra misstänkta för drograttfylleri
• Tre misstänkta för rattfylleri



Vad tänker man när man sätter sig i en bil när man druckit eller knarkat eller ens sysslar med knark

Äntligen gjorde de lite nytta, Well done for once!!

"What+s the point of racing? You´re just proving that you´re faster than the other guy"
BMW M3 E46 "Raeder Motorsport" (2001)
Mitsubishi Evolution V "DEAMON" (1998)
FLindgren
1 april 2013 · 5 089 Inlägg

bimmer5er skrev:
Preliminär statistik från påsken

(t.om. Påskdagens kväll)

• 145 ordningsföreläggande
• 97 flygande inspektioner av fordon
• 25 omhändertagna körkort
• 54 personer omhändertagna för berusning
• 7 personer omhändertagna för ordningsstörningar.
• Tre personer gripna misstänkta för brott
• 9 rapporterade för ringa narkotikabrott
• Fyra misstänkta för drograttfylleri
• Tre misstänkta för rattfylleri



Vad tänker man när man sätter sig i en bil när man druckit eller knarkat eller ens sysslar med knark

I hela sverige ja??

\Lindgren
Volvo S70 "Autotech Motorsport" (1999)
Volvo Xc70 "3.2L" (2008)
Toyota Cressida Rx30 "Westcoast Motorsport" (1979)
bimmer5er
1 april 2013 · 187 Inlägg

Jönköping fattade jag det som eftersom dom skev detta i samband med elmia

det är inte farten som dödar det är de plötsliga stoppet
Grand_voyager The Ultimate Climax Route
1 april 2013 · 419 Inlägg

Vad har folk där och göra när dom e ap fulla....
Inte ett minne tills dagen efter och kommer dom ihåg överhuvudtaget att dom va på Elmia...

Tror nog att min Junior trivdes bäst iallafall.......

http://www.garaget.org/mypage/gallery_i … ge=1913811

http://www.garaget.org/mypage/gallery_i … ge=1913345

Senast redigerat av Grand_voyager (1 april 2013)

Lexus SC 430 "RealV8 Power HighSpeed in hours" (2002)
Cadillac_The_King
1 april 2013 ·

Grand_voyager skrev:
Vad har folk där och göra när dom e ap fulla....
Inte ett minne tills dagen efter och kommer dom ihåg överhuvudtaget att dom va på Elmia...

Tror nog att min Junior trivdes bäst iallafall.......

http://www.garaget.org/mypage/gallery_i … ge=1913811

http://www.garaget.org/mypage/gallery_i … ge=1913345

Är ju samma sak varje år iår sket jag i elmia var bara ute på kvällen

Blondizzz
1 april 2013 · 354 Inlägg

dperformance skrev:
Vi var där i fredags 30/3.

Jag tycker att många bilar höll sämre klass än vanligt? Vi såg många bilar i de olika hallarna med dålig passform, dålig lack och andra missar. Ska man ställa ut sin bil på mässan så borde väl man se sådana fel själv? 1-2 cm diffar på skärm/dörr/huv ser ju vem som helst som har ett någorlunda bilntresse?

Fortsatt Glad Påsk på er smile

Ja håller med dej,.. Min sons traktorbygge är fan bättre än vissa av bilarna på Elmia smile

Volvo V70 D5 "Brukis 1" (2004)
Volvo S40 "t4" (2000)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang