940 värmereglage i 740.

Henkix
2 april 2013 · 6 737 Inlägg

hallå tongue

jag undrar hur mycket jobb det är och vad som behövs för att få ett värmereglage från en 940 utan ac att passa i en 740 utan ac. på 940 reglaget är det ju 3 vajrar och på 740 reglaget är det ju bara 2.
sen går ju fläkthastigheten till 5 på 940 reglaget och till 4 på 740 reglaget,

någon som kanske kan förklara lite hur man gör och om det nu går? smile

bilder:
940 reglaget
https://www1.garaget.org/gallery/images/183/182654/182654-6c4543e4c8a5b9adc892105b5d3d8144.jpg

740 reglaget
https://www1.garaget.org/gallery/images/183/182654/182654-baab6e5b9e73a479094cfd2e319747a7.jpg

mvh smile

Du är liv
Du är dom långa milen mot Berlin.
I döda vinkeln ser jag allt du gör.
Då stänger jag själen klämmer ihjäl den & hittar en himmelsk drog.
jakobsson_kevin
2 april 2013 · 44 Inlägg

bara te o smäcka dit lite tejp o tapetklister så wink wink

Henkix
2 april 2013 · 6 737 Inlägg

jakobsson_kevin skrev:
bara te o smäcka dit lite tejp o tapetklister så wink wink

njae då tar tapet klistret bort wunderbaum doften tongue

Du är liv
Du är dom långa milen mot Berlin.
I döda vinkeln ser jag allt du gör.
Då stänger jag själen klämmer ihjäl den & hittar en himmelsk drog.
Growe Fri fart för ett fritt folk!
3 april 2013 · 13 743 Inlägg

monterade ett sånt i en 740 jag hade jag hoppade bara ena vajern det fungerade inte hundra men det fungerade.
betydligt snyggare med 940:ins men största anledningen var att jag körde classic panelen som ej passar på 740 reglagen.

men jag minns ej hur jag gjorde med fläkten detta var 00-01 så det var ett tag sen

Kör fort så hinner inget hända...
Seat Arosa (1999)
Volkswagen Polo 1.6Tdi "Biloptimering i Sverige" (2010)
Henkix
3 april 2013 · 6 737 Inlägg

Growe skrev:
monterade ett sånt i en 740 jag hade jag hoppade bara ena vajern det fungerade inte hundra men det fungerade.
betydligt snyggare med 940:ins men största anledningen var att jag körde classic panelen som ej passar på 740 reglagen.

men jag minns ej hur jag gjorde med fläkten detta var 00-01 så det var ett tag sen

aha aj fan, då får det va tongue
vill att de ska funka lika bra som de gamla smile

Du är liv
Du är dom långa milen mot Berlin.
I döda vinkeln ser jag allt du gör.
Då stänger jag själen klämmer ihjäl den & hittar en himmelsk drog.
Hybrid_ Forum- och sitemoderator
3 april 2013 · 17 483 Inlägg

Henkix skrev:

Growe skrev:
monterade ett sånt i en 740 jag hade jag hoppade bara ena vajern det fungerade inte hundra men det fungerade.
betydligt snyggare med 940:ins men största anledningen var att jag körde classic panelen som ej passar på 740 reglagen.

men jag minns ej hur jag gjorde med fläkten detta var 00-01 så det var ett tag sen

aha aj fan, då får det va tongue
vill att de ska funka lika bra som de gamla smile

Om en vajer styr var luften ska komma på nya panelen så styr väl den andra värmen? Kan du inte vrida på alla reattar och se när vajer nummer tre styr?

Ang fläkt så bryr nog sig inte fläktmotorn nämnvärt om du har 4 eller fem lägen... Bara den får kräm.

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!
Growe Fri fart för ett fritt folk!
3 april 2013 · 13 743 Inlägg

Dieselsmurfen skrev:

Henkix skrev:

Growe skrev:
monterade ett sånt i en 740 jag hade jag hoppade bara ena vajern det fungerade inte hundra men det fungerade.
betydligt snyggare med 940:ins men största anledningen var att jag körde classic panelen som ej passar på 740 reglagen.

men jag minns ej hur jag gjorde med fläkten detta var 00-01 så det var ett tag sen

aha aj fan, då får det va tongue
vill att de ska funka lika bra som de gamla smile

Om en vajer styr var luften ska komma på nya panelen så styr väl den andra värmen? Kan du inte vrida på alla reattar och se när vajer nummer tre styr?

Ang fläkt så bryr nog sig inte fläktmotorn nämnvärt om du har 4 eller fem lägen... Bara den får kräm.

tror att den 3:E vajern  styr kombi kanelen mellan ansiktsvärmen och golv värmen.

borde veta eftersom jag höll på med vajrarna förr förra veckan på polarns 740 med 940 paket.
men inte direkt så man bryr sig om vart grejerna går smile

Kör fort så hinner inget hända...
Seat Arosa (1999)
Volkswagen Polo 1.6Tdi "Biloptimering i Sverige" (2010)
Henkix
3 april 2013 · 6 737 Inlägg

ää vafan, tror ja ska  testa sätta in 940 reglaget te sommarn o se hur det funkar tongue
fläkten vet jag hur jag ska göra med nu smile

Du är liv
Du är dom långa milen mot Berlin.
I döda vinkeln ser jag allt du gör.
Då stänger jag själen klämmer ihjäl den & hittar en himmelsk drog.
paketerad
19 december 2013 · 223 Inlägg

bump!

pim_pim
19 december 2013 ·

toorop skrev:
bump!

Shine

paketerad
19 december 2013 · 223 Inlägg

Tänkte kolla om nån gjort det än, jag kommer prova om det går. ser ut som 940 panelen är högre

jonTe
20 december 2013 · 5 710 Inlägg

toorop skrev:
bump!

....är inte OK:

6§ Lyftning av trådar och innehållslösa inlägg
•Inlägg vars huvudsyfte är att lyfta en tråd är inte tillåtna.

mvh jonTe/moderator

MVH Jonas
..............
Henkix
28 december 2013 · 6 737 Inlägg

toorop skrev:
Tänkte kolla om nån gjort det än, jag kommer prova om det går. ser ut som 940 panelen är högre

jag prova o det funka si sådär tongue
940 panelen passar rakt på. men iaf 5ans hastighet på fläkten ska man inte koppla in då den andra bara e gjort för 4 farter o sen kom det luft ur alla utblås i bilen samtidigt hur man än vred den. värmen funkade dock som den ska wink
mvh

Du är liv
Du är dom långa milen mot Berlin.
I döda vinkeln ser jag allt du gör.
Då stänger jag själen klämmer ihjäl den & hittar en himmelsk drog.
paketerad
18 februari 2014 · 223 Inlägg

Henkix skrev:

toorop skrev:
Tänkte kolla om nån gjort det än, jag kommer prova om det går. ser ut som 940 panelen är högre

jag prova o det funka si sådär tongue
940 panelen passar rakt på. men iaf 5ans hastighet på fläkten ska man inte koppla in då den andra bara e gjort för 4 farter o sen kom det luft ur alla utblås i bilen samtidigt hur man än vred den. värmen funkade dock som den ska wink
mvh

Har du lust och förklara hur du gjorde med fläkt kablarna, ser ut som fan på 940 då den har 15 uttag medans 740 reglaget inte har alls lika många ungefär nu, om du minns..

Ja tycker ändå det är konstigt att du får blås i alla, för vajern ska ju gå höger och sen vänster sen tillbaka till mitten

Senast redigerat av toorop (18 februari 2014)

Henkix
19 februari 2014 · 6 737 Inlägg

toorop skrev:

Henkix skrev:

toorop skrev:
Tänkte kolla om nån gjort det än, jag kommer prova om det går. ser ut som 940 panelen är högre

jag prova o det funka si sådär tongue
940 panelen passar rakt på. men iaf 5ans hastighet på fläkten ska man inte koppla in då den andra bara e gjort för 4 farter o sen kom det luft ur alla utblås i bilen samtidigt hur man än vred den. värmen funkade dock som den ska wink
mvh

Har du lust och förklara hur du gjorde med fläkt kablarna, ser ut som fan på 940 då den har 15 uttag medans 740 reglaget inte har alls lika många ungefär nu, om du minns..

Ja tycker ändå det är konstigt att du får blås i alla, för vajern ska ju gå höger och sen vänster sen tillbaka till mitten

ja provade aldrig fläkten, men det är inga problem att skarva in fläkten på 940 panelen, du kan ju dock skippa att 5ans hastighet kommer funka då 740 bara har 4. ja körde fläkten på originalreglaget, vart mest nyfiken hur luftreglaget funkade tongue

Du är liv
Du är dom långa milen mot Berlin.
I döda vinkeln ser jag allt du gör.
Då stänger jag själen klämmer ihjäl den & hittar en himmelsk drog.
paketerad
19 februari 2014 · 223 Inlägg

problemet är att kablarna har färger, men det står inte var dem dom går, på 740:in

940 har jag fått en skiss men den va inte rolig och läsa.

Henkix
19 februari 2014 · 6 737 Inlägg

du får helt enkelt ta en multimeter o mäta dej fram smile det är de lättaste sättet

Du är liv
Du är dom långa milen mot Berlin.
I döda vinkeln ser jag allt du gör.
Då stänger jag själen klämmer ihjäl den & hittar en himmelsk drog.
Growe Fri fart för ett fritt folk!
19 februari 2014 · 13 743 Inlägg

skit i färgerna chansa lite smile gjorde det på min 740 och det fungerade..

Kör fort så hinner inget hända...
Volkswagen Polo 1.6Tdi "Biloptimering i Sverige" (2010)
Seat Arosa (1999)
paketerad
24 februari 2014 · 223 Inlägg

Gick bra.

Har du lite tålamod och en skrot nära, så varför inte..

pris 150kr

alla kablar förutom den svarta är plus ström så börja knappa nummer 1 på fläktreglaget.
testa kablarna tills den lägsta fläkten snurrar. Det hörs mellan 1-2-3-4

Den grövsta röda är ström .
Den grövsta svarta är jord.

problemet var som jag upptäckte att det va trångt och sätta fast vajern med clips, gick till slut.


Folk skriver att fläkten kommer ur alla blås. Det hände inte för mig,   det kan väl hända om inte vajern sitter fast.

Jag får sprut i rutan fram.
vrider jag till vänster får jag i ansiktet.

dock kommer det lite lite när jag får i ansiktet också vid fötterna, men det är verkligen lite..


Blev as snyggt. väntar på xenonlampor till reglaget w5w


http://www.ladda-upp.se/bilder/vtolhksvzkdtsm/


http://www.ladda-upp.se/bilder/xlowoyhqtivvqn/

Här fick man åka till Biltema handla kabelskor

http://www.ladda-upp.se/bilder/aqakmpkjwtvvl/

Senast redigerat av toorop (24 februari 2014)

Hybrid_ Forum- och sitemoderator
24 februari 2014 · 17 483 Inlägg

toorop skrev:
Gick bra.

Har du lite tålamod och en skrot nära, så varför inte..

pris 150kr

alla kablar förutom den svarta är plus ström så börja knappa nummer 1 på fläktreglaget.
testa kablarna tills den lägsta fläkten snurrar. Det hörs mellan 1-2-3-4

Den grövsta röda är ström .
Den grövsta svarta är jord.

problemet var som jag upptäckte att det va trångt och sätta fast vajern med clips, gick till slut.


Folk skriver att fläkten kommer ur alla blås. Det hände inte för mig,   det kan väl hända om inte vajern sitter fast.

Jag får sprut i rutan fram.
vrider jag till vänster får jag i ansiktet.

dock kommer det lite lite när jag får i ansiktet också vid fötterna, men det är verkligen lite..


Blev as snyggt. väntar på xenonlampor till reglaget w5w


http://www.ladda-upp.se/bilder/vtolhksvzkdtsm/


http://www.ladda-upp.se/bilder/xlowoyhqtivvqn/

Här fick man åka till Biltema handla kabelskor

http://www.ladda-upp.se/bilder/aqakmpkjwtvvl/

Gott! Härligt att du hör av dig med hur det gick/hur man gör. Att det kommer lite luft vid fossingarna är normalt på de flesta bilar. Kolla instr. bok. Tror inte på ngt fel.

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang