Smitning från parkeringshus

yesplsandno
9 april 2013 · 4 Inlägg

Det var vad jag precis gjorde. I de parkeringshuset jag parkerade skall man när man åker in hämta biljett för att sedan när man kommer tillbaka betala den och därefter använda samma biljett för att komma ut.

Jag råkade tappa bort biljetten, ringer upp de som har hand om p-huset där jag får beskedet att det skulle kosta mig 200kr att komma ut. Inte en chans. Jag hänger på en annan bil som åker ut genom bommen. Jag ser att de har övervakningskameror. Jag gick även runt en del vid kamerorna så de skulle verkligen kunna identifiera mig.

Vad kan det bli för följder av detta?

Mack Forum- och sitemoderator
9 april 2013 · 26 155 Inlägg

yesplsandno skrev:
Det var vad jag precis gjorde. I de parkeringshuset jag parkerade skall man när man åker in hämta biljett för att sedan när man kommer tillbaka betala den och därefter använda samma biljett för att komma ut.

Jag råkade tappa bort biljetten, ringer upp de som har hand om p-huset där jag får beskedet att det skulle kosta mig 200kr att komma ut. Inte en chans. Jag hänger på en annan bil som åker ut genom bommen. Jag ser att de har övervakningskameror. Jag gick även runt en del vid kamerorna så de skulle verkligen kunna identifiera mig.

Vad kan det bli för följder av detta?

Du kan bli dumförklarad, och ombedd att sluta trolla.

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Sitemoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.
Volvo V60 D4 AWD "Rymdskeppet" (2014)
Mazda 323 1.4 "Emanuel" (1979)
Volvo 244 GLT "Good ol Bastard" (1983)
yesplsandno
9 april 2013 · 4 Inlägg

Jag trollar inte...jag tror ju inte att det blir något men i och med att jag talade med dem så kanske de såg att jag hängde på den andra bilen...jag är genuint orolig

Mack Forum- och sitemoderator
9 april 2013 · 26 155 Inlägg

yesplsandno skrev:
Jag trollar inte...jag tror ju inte att det blir något men i och med att jag talade med dem så kanske de såg att jag hängde på den andra bilen...jag är genuint orolig

Du undrar alltså på fullt allvar vad som kan hända när du hängde efter en bil genom bommarna för att slippa betala, för att sedan snurra omkring på platsen och medvetet visade dig i kamerorna så dom verkligen ser dig?

Varför tog du inte en ny biljett från automaten och använde denna för att kunna åka ut med gott samvete?

I värsta fall så identifierar dom väl dig på kamerorna och skickar dig böter.
I "bästa" fall händer absolut ingenting.

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Sitemoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.
Mazda 323 1.4 "Emanuel" (1979)
Volvo V60 D4 AWD "Rymdskeppet" (2014)
Volvo 244 GLT "Good ol Bastard" (1983)
yesplsandno
9 april 2013 · 4 Inlägg

Medvetet visa mig i kamerorna? kamerorna såg man inte innan man var ute. Dessutom gick det inte att hämta en ny biljett utan man är tvungen att ha ett fordon då de använder någon form av sensorer just för att man inte ska kunna göra så.

Enda utvägen var att ringa dem och få en sådan biljett för 200kr.

felek
9 april 2013 · 175 Inlägg

skulle jag suttit som parkeringsvakt så skulle jag bara fortsatt att sitta och äta bulle.

Peugeot 205 Gti Classique Sport "Baguette Räser" (1990)
Peugeot 205 Gti "Röda FARAN" (1989)
Peugeot 205 1.9 TurboDiesel "Överaskningen" (1991)
Mack Forum- och sitemoderator
9 april 2013 · 26 155 Inlägg

yesplsandno skrev:
Medvetet visa mig i kamerorna? kamerorna såg man inte innan man var ute. Dessutom gick det inte att hämta en ny biljett utan man är tvungen att ha ett fordon då de använder någon form av sensorer just för att man inte ska kunna göra så.

Enda utvägen var att ringa dem och få en sådan biljett för 200kr.

Du skrev " Jag ser att de har övervakningskameror. Jag gick även runt en del vid kamerorna så de skulle verkligen kunna identifiera mig." - vilket jag tolkar som att du medvetet gick runt och visade dig i kamerorna för att dom skulle se dig?

Hursomhelst.

Kostnaden på 200 kronor får man annars ta om man vill vara laglig. Kostnaden i sig är väl för att man till nästa gång ska hålla hårdare i biljetten..
Själv lämnar jag den alltid i bilen..då försvinner den liksom inte.

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Sitemoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.
Mazda 323 1.4 "Emanuel" (1979)
Volvo V60 D4 AWD "Rymdskeppet" (2014)
Volvo 244 GLT "Good ol Bastard" (1983)
PITSTOP Bygger BMW ///M Touring
9 april 2013 · 1 152 Inlägg

Det som brukar hända är att P-bolaget kommer att "porta" dig från P-huset.
Hur det går till vet jag inte, men du kan vara lugn ingen kommer att jaga dig eller anmäla dig och dyl.
Skitsamma gå vidare. (Jag jobbar i ett P-hus då en utav våra anläggningar liggr där) så jag har god kontakt med parkerings gubbarna. Lägg det bakom dig och gå vidare big_smile

Följ: 323Ti på instagram för att följa projektet på Insta.
Eller M2F89 för att följa m2 ”kombi” projektet.....
BMW M3 F81 "M3 Touring" (2014)
madmaxx
9 april 2013 · 22 Inlägg

200 kr låter lindrigt.
Jag åkte på en 750 kr:s en gång i garaget under Medborgarplatsen i Stockholm på tiden när dem hade bemannade bommar.

Har inte tappat en biljett efter det iaf! smile det lär inte du heller göra eftersom du tänker så mycket på det!
Jag är helt övertygad om att det inte kommer hända någonting alls! Om dem skulle jaga rätt på dig, skicka ut P-bot, administrera det osv - är bra mycket dyrare än 200 kr och precis som Felek skrev, P-vakten äter hellre än bulle än att jobba.

yesplsandno
9 april 2013 · 4 Inlägg

Tack. Jag hoppas verkligen ni har rätt smile Precis glömma det igen lär jag inte göra...jag var i en ny stad så jag var inte speciellt familjär med parkeringssystemet wink

JohanW
10 april 2013 · 212 Inlägg

Måste också säga att 200 var väldigt billigt för en borttappad biljett, skulle vilja se det här i Stockholm när det kostar nästan 90:- / timmen i vissa garage, hade blivit väldigt många som "tappat" sina biljetter då wink

Mini JCW (2016)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang