Goda nyhter!

Efter en vecka semester på Gotland så har jag nu tagit nya tag och det kan jag säga behövdes, har inte tänkt på bmwn nånting, har bara softat och återställt tankarna

Idag så slog det mig en tanke, eftersom bilen hostar och då visar tecken på att den faktis får soppa och tändning men inte om det är rätt mängd soppa eller rätt tändning.
Jag lossade på fuelrailen innan jag drog till Gotland och kolla att spridarna gjorde sitt jobb och det såg jätte bra ut

det var det jag tänkte tillbaka på idag och det slog mig att jag tog triggerhjulet ifrån 2,0 L vanosmotorn av anledning att det såg finnar ut en det som satt på nya motorn.
Så då började jag forska lite i om det är samma triggerhjul på vanos och icke vanos och det jag läste mig fram till var att dom var olika, Så jag gick genast ut och skruvade bort den från motorn och jämförde det från vanos motorn och det från icke vanos motorn.
![https://www1.garaget.org/gallery/images/146/145240/145240-05959205c6e04a8571126a34f53dcf55.jpg]()
Och där har vi felet, dom är inte alls lika som ni ser, jag satt då ditt det rätta och mycket riktigt så startade bilen direkt

Men all min felsökning var ju inte förjäves för styrboxen var trasig så den nya gjorde susen.
Bytt chip till fekzen chipet och har nydligen vart ute och provkört och den går fint i motorn så tror inte komprovet stämmde för det går jämt och fint

ska ut och prova laborera lite med soppa trycket nu också så det blir bra så kommer det väl ett filmklipp och en ny uppdate imorgon