Hög bil efter sänkningsfjädrar

Baker3
15 april 2013 · 91 Inlägg

Hej, det är så att jag köpte ett par sänkningsfjädrar på KL Racing. Bad om en 60/40 sats men nu så vet jag inte om jag fått rätt.

Mätte från Centrum på fälgen upp till skärmkanten och fick ett mått på 350mm. Detta var ifram, där jag tycker den är alldeles för hög.

Någon som vet ungefärligt mått det ska vara efter 60mm sänkning eller några som vill mäta på sina bilar?

Tack på förhand!

Senast redigerat av Baker3 (15 april 2013)

BMW 325i "M-Sport" (2007)
Drunk A.Sörman
15 april 2013 · 1 299 Inlägg

Fans en likadann tråd för ett tag sedan.även han hade köpt på kl å den blev hög i bak.  Kollade om fjädern var kortare än den gamla

Mack855
15 april 2013 · 1 354 Inlägg

Är det på din S70? Isåfall kan jag tänka mig att det är som jag har HÖRT förut, kan inte bekräfta att det är så men på 850 har jag hört att dom är höga original, efter en tid så sjunker fjädrarna ihop och då när du sen monterar sänkfjädrar upplever du att bilen är högre.

Kan inte bekräfta det som sagt men det är vad jag har hört smile

wistfors Performance meck
15 april 2013 · 342 Inlägg

har blivit så på alla bilar jag monterat "sänk" fjädrar på

bara ta fram vinkelslipen o kapa av några varv.

Lycka till

Baker3
15 april 2013 · 91 Inlägg

Mack855 skrev:
Är det på din S70? Isåfall kan jag tänka mig att det är som jag har HÖRT förut, kan inte bekräfta att det är så men på 850 har jag hört att dom är höga original, efter en tid så sjunker fjädrarna ihop och då när du sen monterar sänkfjädrar upplever du att bilen är högre.

Kan inte bekräfta det som sagt men det är vad jag har hört smile

Har också hört detta, men hur lång tid kan det ta då? Tycker den är jättehög fram.

BMW 325i "M-Sport" (2007)
Mack855
15 april 2013 · 1 354 Inlägg

Ja det var just det också, i fram har jag hört (återigen bara hört) att dom är groteskt höga  org. Nä men vad jag har förstått så får du bäst resultat i om du köper coils till bilen.

Vet inte om det är så men antar att dom dämparna sänker bilen lite mer än om du bara köper sänkfjädrar. Hör med KL racing om det stämmer! Hade jag gjort smile hoppas någon som vet mer än mig svarar.

Edit: Annars så tycker jag att du kör med bilen ett tag så hoppas du att dom sjunker ihop också tongue Men stäm av med försäljaren ifall våran teori stämmer.

Senast redigerat av Mack855 (15 april 2013)

Baker3
15 april 2013 · 91 Inlägg

Hörde med KL i telefon nu och de sa att det absolut inte skulle sjunka ihop utan skulle vara stabilt och så. Nu återstår det att se om jag fått rätt modell.

BMW 325i "M-Sport" (2007)
hangman
15 april 2013 · 2 174 Inlägg

Baker3 skrev:
Hej, det är så att jag köpte ett par sänkningsfjädrar på KL Racing. Bad om en 60/40 sats men nu så vet jag inte om jag fått rätt.

Mätte från Centrum på fälgen upp till skärmkanten och fick ett mått på 350mm. Detta var ifram, där jag tycker den är alldeles för hög.

Någon som vet ungefärligt mått det ska vara efter 60mm sänkning eller några som vill mäta på sina bilar?

Tack på förhand!

Kolla min gamla 855 (V70) bland gamla bilar, sänkt med 60-40 så ska det se ut.

Baker3
15 april 2013 · 91 Inlägg

hangman skrev:

Baker3 skrev:
Hej, det är så att jag köpte ett par sänkningsfjädrar på KL Racing. Bad om en 60/40 sats men nu så vet jag inte om jag fått rätt.

Mätte från Centrum på fälgen upp till skärmkanten och fick ett mått på 350mm. Detta var ifram, där jag tycker den är alldeles för hög.

Någon som vet ungefärligt mått det ska vara efter 60mm sänkning eller några som vill mäta på sina bilar?

Tack på förhand!

Kolla min gamla 855 (V70) bland gamla bilar, sänkt med 60-40 så ska det se ut.

Ja din ser man ju stor skillnad på. Knäppte en bild nyss. https://www1.garaget.org/gallery/images/181/180111/180111-999181f6fd9f85aff113b924fc1f349d.jpg
Bjuder på jätteskitig bild tongue
Ser knappt skillnad mot gamla fjädrarna.

Senast redigerat av Baker3 (15 april 2013)

BMW 325i "M-Sport" (2007)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang