11665
Sök

Bil från USA

5 Inlägg
17 april 2013
Trådstartare
Hej,

Funderar på att köpa följande bil:

http://www.blocket.se/goteborg/BMW_328_ … =4&w=3

Dock är den importerad från USA och undrar lite hur det påverkar priset sen när jag säljer av den om ca 2 år, någon som kan kommentera lite på detta? För- och nackdelar med importerad bil. Kan nog få ner priset ca 10-15k sek, vad tror ni om värdet därefter?

tack!

D

pim_pim
17 april 2013
Kolla upp bilen noggrant innan är mitt tips, så den inte har varit krockad eller dyl.

Allmänt envis
12 512 Inlägg
17 april 2013
Det är inga problem med en importerad bil däremot luktar det fulimport om den där bilen, dels för att det sitter en europeisk front på bilen (Bytt för att den har varit smälld i fronten?) och dels för att Kvarndammen bilauktioner hade en vit tjugoåtta från staterna till salu för ett tag sedan, en bil med osäker historik och en lång lista med fel. Hur många vita sådana kan det egentligen finnas i Sverige?

Kan du få ut ett chassinummer från dem så gör en kontroll men eftersom den firman har diverse misstänkt billiga USA-importer i lager och har handlat med skruvade/krockade US-importer förut hade jag inte lagt ner en minut till på den bilen. smile
Senast redigerat av Rquired (17 april 2013)

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.

1 366 Inlägg
17 april 2013
Jag håller med om nedan. Men och det finns alltid ett men. Har bilen fixats på ett schysst sätt, dvs nya bältesspännare, nya airbags, bilen går helt rakt osv så kan man göra ett bra köp om priset är lågt. En krock medför ofta att styrleder, länkarmar, krängningshämmare får bytas vilket kan innebära att bilen har en fräsch framvagn.

Ska man våga sig på ett sådant köp ska man veta vad man letar efter och ta sin tid. Med tanke på den eventuella historiken du fick nedan så måste bilen lyftas på okq8 för att granska skador och därefter en rejäl provkörning.

Naturligtvis ska priset vara rejält lågt för att ge sig in i något sådant och man får räkna med att bilen eventuellt är mer svårsåld med dålig carfax. 

Rquired skrev:
Det är inga problem med en importerad bil däremot luktar det fulimport om den där bilen, dels för att det sitter en europeisk front på bilen (Bytt för att den har varit smälld i fronten?) och dels för att Kvarndammen bilauktioner hade en vit tjugoåtta från staterna till salu för ett tag sedan, en bil med osäker historik och en lång lista med fel. Hur många vita sådana kan det egentligen finnas i Sverige?

Kan du få ut ett chassinummer från dem så gör en kontroll men eftersom den firman har diverse misstänkt billiga USA-importer i lager och har handlat med skruvade/krockade US-importer förut hade jag inte lagt ner en minut till på den bilen. smile

A small step for Sloth, a giant leap for Slothkind
3 929 Inlägg
17 april 2013
Kolla carfax innan du ens funderar!
Samt så verkar den ha röda blinkers och iochmed att det är en import bil (ej flyttgods) så kan besiktning bli traggligt om dom märker att du har röda blinkers istället för gula.
Mig har dom aldrig klagat på, en bekant gick igenom i nå 8 år med sin Camaro innan han fick nedslag på det. Gäller bara att ha flyt.

Kolla gärna in min garage tråd - Garaget Zoo! - http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=203067

Sök