Ang fyrhjuling.

Lehto
23 oktober 2006 · 75 Inlägg

Tjenare!

Vet inte om detta är rätt ställe för denna tråd, men hoppas på det smile Annars får ni väll flytta den.

Är så att jag kollat runt lite och är väll ganska sugen på en fyrhjuling!
Men budgeten är väll inte den största och hade tänkt lägga max ca 9000kr.
Har kollat lite på blocket och hittade "NYA ATV 125 cc Fyrhjuling". ATV vad är det för märke egenterligen? Ngn budget modell bara? Är det bara skräp eller? Ngn som vet? Kan det vara värt att lägga 9papp på?

Hur är det om man vill regga dessa maskiner så dom går lagligt på väg? Går det åt en rejäl slant för det oxå eller? Vad behövs göras isf?

Xoff Volvo tönt... =)
23 oktober 2006 · 2 344 Inlägg

Ska dom väg reggas måste det på blinker osv försäkring å ganska saftig skatt...

Volvo V70 T5 "Ajoli - Den odödliga" (1997)
Lehto
23 oktober 2006 · 75 Inlägg

Okay, men märket i sig ingen som kan uttala sig om kvalitén på en sådan?

9-5 AERO M-06
23 oktober 2006 · 231 Inlägg

ATV är troligtvis ingen märke då det står för "All Terrain Veichle".. Är mao den allmäna förkortningen för en fyrhjuling...

Chevrolet Captiva LTZ "4WD Aut" (2012)
jocke_gronberg
8 juli 2009 · 4 586 Inlägg

atv är bara ett annat namn för fyrhjuling så det är inget märke på maskinen

skatten är billig får på 200:- sedan försäkring som då räcker med trafik ligger under 2000:-

sedan så tror jag det är billigare att lägga till något tusenlapp och köpa en reggad o klar

alltså än att bygga om en som inte är reggad

Finns några kina maskiner som heter badboy

JonR
8 juli 2009 · 3 259 Inlägg

Skulle tro att det är helt omöjligt att gatregga en kina atv som inte är reggad från början! Dom är så farligt o dåligt konstruerade och enda anledningen till att vissa är gatreggade är tack vare EU som gör det möjligt att bygga en sak o få den gatreggad genom att skicka ett papper med teknisk spec. till vägverket och det räcker för att få den laglig för väg, helt sjukt! (Ingen har alltså sett färdiga produkten förutom tillverkaren, inte ens bilprovningen) Men iaf så skulle jag satsa på en som är reggad från början och om du är väldigt teknisk av dig och har mycket mekarvilja så är det bara att köpa en kina atv för du kommer få byta ut mycket smågrejor och konstruera om osv osv, Om det inte låter intressant så satsa på nåt som kostar en bit över 30.000 nytt så blir det lite mindre mekande!

MVH/Jon

Senast redigerat av JonR (8 juli 2009)

Projekt Fiat 126 R1
Projekttråden:
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=125976
Nissan S14 "2jz Rocketbunny" (1996)
torpis Forummoderator
8 juli 2009 · 10 572 Inlägg

Fel forum för ATV-frågor samt usel rubrik. kolla igenom rubriksreglerna

-=[Performance by Torpis]=-
Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-
Hyundai Ioniq "Deep Blue" (2019)
Volvo S40 2.0t "Performance by Torpis" (2000)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang