Detaljprojekt för gröna "Lady Fantasy"

Detaljslutjobbet för min bil jag hållt på me i 1,5år. Bilen är klar i stort me besiktning och rullar o dyl. Men nu är de dags för den där slutfinishen för gö den lite bättre. Som solfilm, dekaler, vinge mm mm.
  • 31 Följare
  • 13 004 Visningar
  • Uppdaterades senast 5 april 2016
Cilla_VolvoBrud
21 april 2013 · 302 Inlägg

Efter ca1,5års tid me detta projekt http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 3#p2914653
som är i princip klart i slutet av mars. så är de dags för detalj-jobb som solfilm, bård o smålack jobb som ska göras.
Och gör nu en ny tråd på detta då bilen faktist är klar och körbar och nu hunnit vart på sin första mässa.


Ändrar namnet till Green Lady på bilen. Då jag anser det namnet passar bättre på bilen. smile dock gick de inte ändra namnet å tråden. Men då vet Ni iaf=)

Senast redigerat av Cilla_VolvoBrud (7 juni 2013)

Volvo 940 "Green Lady" (1995)
88Mannen
21 april 2013 ·

Kommer följas :-)

David_Liljedal
21 april 2013 · 35 Inlägg

Kommer verkligen att följas! smile

Cilla_VolvoBrud
22 april 2013 · 302 Inlägg

tackar o bockar att ni vill följa.
alltid kul att folk e intresseerad av vad man gör.


Idag ska de bli byte av topp till 531 me VX kamm. Då jag haft den på cimsning och vart på bilutställning och massa annat ha detta ej hunnits hjort innan.
Kylet ska bytas då de gått sönder i skarvar efter att i vintras då jag glömde hälla i tillräckligt me glykol så kylsystemet va lite stelt i dec sad
Men glad de bara e ett kyl som behöver bytas och inget annat gik sönder.
Sen imorn bli de en 70mil lång resa hem till södra Sverige igen. och fortsätta me detaljgörat mellan jobb o sömn smile

Volvo 940 "Green Lady" (1995)
88Mannen
22 april 2013 ·

lycka till med topp bytet smile

ja men de va ju tur de bara va kylaren

Cilla_VolvoBrud
23 april 2013 · 302 Inlägg

Så under gårdagen och idag ha de byts till 531 topp me VX-kam.
Dock fick vi avbryta igår då de fattades en packning som läckte och de hade hunnit stänga när vi väl insåg detta.

https://www1.garaget.org/gallery/images/165/164767/164767-d499b3200cc5e0a5bac146dce3b9aac6.jpg
Nu ska toppen dras i rätt moment. O titta man noga är naglarna fortfaranade hela wink De ska va en tjej till o meka för de.

https://www1.garaget.org/gallery/images/165/164767/164767-5b38b59be67ea67f369bc574fc97955c.jpg
O nu va de dags att ta i för kung o fosterland.

Sen så bytes de kylare då förra hade fått lackage efter frysningen i vintras.
Upptäckt lite oljeläckage på packningar och slangar som ej va tillräckligt åtdragna, som vi ha åtgärdat.

Och nytt oljefilter sjklart. Så nu ska detta filter o denna olja gå runt en resa hem t södra Sverige från norrland. Så ca 80mil. De bör ju rensa bort all småskit. Kan ev bli ett oljebyte till. Beror på va jag tycker sen=)

Volvo 940 "Green Lady" (1995)
88Mannen
23 april 2013 ·

De tar sig sakta men säkert. Nice att de kommit igång del två nu

Cilla_VolvoBrud
23 april 2013 · 302 Inlägg

88Mannen skrev:
De tar sig sakta men säkert. Nice att de kommit igång del två nu

Ja de känns skitskönt faktist.smile

Volvo 940 "Green Lady" (1995)
88Mannen
23 april 2013 ·

De kan jag förstå. Hur gick de på mässan då e grymt nyfiken.
Aja vi hörs av å ska fortsätta följa dina ändringar. Grymt jobbat
Tjejen :-)

maxxiz
24 april 2013 · 92 Inlägg

bra tråd start smile prem lagd!

- Volvo For Life -
Cilla_VolvoBrud
24 april 2013 · 302 Inlägg

88Mannen skrev:
De kan jag förstå. Hur gick de på mässan då e grymt nyfiken.
Aja vi hörs av å ska fortsätta följa dina ändringar. Grymt jobbat
Tjejen :-)

Jo de gick bra. Fick två mindre repor för folk ha ingen respekt för andras bilar. Lutar sig mot den som de vore en stol-flertal ggr. Lagger handen på huven och hänger på bilen för kolla på en annan bil!! Så måttligt nöjd. Men mitt crew - Team Piston Racing la upp Don´t touch lappar på bilen. synd de ska behövas sad
dock ingen som frågade om bilen, men man hörde folk gillade färgen och en tant sa till sin son " Titta en a-traktor" haha.
Inga priser men man fick erfarenhet hur man ska förbättra sig och allt omkring för nästa mässa.
Nervös som fan va man kan jag lova Men kul=)

Volvo 940 "Green Lady" (1995)
Cilla_VolvoBrud
24 april 2013 · 302 Inlägg

maxxiz skrev:
bra tråd start smile prem lagd!

Tack o bock
smile

Volvo 940 "Green Lady" (1995)
88Mannen
24 april 2013 ·

Jo de e trist å få massa repor eller dörr uppslag. Å i och med din e nylackad e de för jävligt.
Jag har fått ett litet dörr uppslag på min som va helt rep å buckel fri. Fast ja tog två rutor så fick ja de för den andra parkera med i halva min ena

_Performance_ NIVÅ 5 I LIVSNJUTNING
25 april 2013 · 2 390 Inlägg

Följer tongue

Skbg Performance Team.
Projekt : Volvo S70 2.5T http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 6#p2755566
Projekt : Volvo 745 Turbo http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=192658
Hummer H2 "Skbg Performance Team" (2003)
88Mannen
29 april 2013 ·

hänt något nytt på bilen?

Cilla_VolvoBrud
29 april 2013 · 302 Inlägg

88Mannen skrev:
Jo de e trist å få massa repor eller dörr uppslag. Å i och med din e nylackad e de för jävligt.
Jag har fått ett litet dörr uppslag på min som va helt rep å buckel fri. Fast ja tog två rutor så fick ja de för den andra parkera med i halva min ena

Ja de e för j*lit rent ut sagt att folk int respekterar andras bilar, lr ägodelar som hus o saker.
Mitt e mitt o ditt e ditt.
Nä fy fan, vilket dumhuve som int fattar att man vill ha sin bil ifred.
E df jag ställer mig i familjerutor lr långt bort på en hörna så jag får ha bilen ifred, förhoppningsvis.

Volvo 940 "Green Lady" (1995)
Cilla_VolvoBrud
29 april 2013 · 302 Inlägg

_Performance_ skrev:
Följer tongue

Tackar

Volvo 940 "Green Lady" (1995)
Cilla_VolvoBrud
29 april 2013 · 302 Inlägg

Dock händer de int allt för möe på bilen då jag i fredags gjorde en fot OP och e sjukskriven o hoppar på kryckor i minst 6v.
Men i veckan blir de kolla upp ljudfelet. Baslådan ha lagt av, och ibalnd funka den. så leta upp kabeln som glappar i den mån me kryckor o bandage på foten jag kan smile
Så hoppas Ni ala som följer ha överseende me detta.
Sen e jag fortfarnade i valet o kvalet att sätta solfilm sj lr låta nån annan gö de för 2500kr.

Ja jag vet e billigare o sätta sj och kan sen säga att JAG gjort de. dock bl de proffsigare o jag slipper gö bakrutan för dom dyra pengarna. Men som Ni hörde nyss komma jag va sjukskriven me minimal lön så då e 2500 ganska möe. Föröskt få tag i sponsor men inte lyckats. Ha dock int charmat dom tillräckligt för vill dom int ge de vid första lr andra blicken på min bil då e dom int värda att sponsra min bil heller....

Volvo 940 "Green Lady" (1995)
88Mannen
29 april 2013 ·

jo men jag kan lova att de skulle lyckas ställa sig någon precis dörr i dörr ändå smile

88Mannen
29 april 2013 ·

klart jag har överseende på din fot / op . hoppas de går bra med läkningen av de.
så får du uppdatera längre fram. hälsan går före allt vännen smile
krya på dig eller vad man nu ska säga

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang