Bulten gick av! (däckbyte)

Tobbetdi Diesel ska man ha!
3 maj 2013 · 482 Inlägg

Aerocombi skrev:

Tobbetdi skrev:
Jag använder kopparpasta eller alupasta endast på navet. Jag rensar hellre bilens bulthål samt bultar och håller dom rena och momentdrar dom alltid samt efterdrar. Alltid med momentnyckel!

Aja baja med kopparpasta mot alufälg. Men det är väl då du använder alupastan antar jag. wink

Aldrig kopparpasta till alufälg! Alupasta till plåtfälg, använder folk plåtfälgar fortfarande? :p

VW Passat Variant 4M DSG6 -13
Das Club www.vwpc.se
www.vwcs.se
Evildan
4 maj 2013 ·

Tobbetdi skrev:

Aerocombi skrev:

Tobbetdi skrev:
Jag använder kopparpasta eller alupasta endast på navet. Jag rensar hellre bilens bulthål samt bultar och håller dom rena och momentdrar dom alltid samt efterdrar. Alltid med momentnyckel!

Aja baja med kopparpasta mot alufälg. Men det är väl då du använder alupastan antar jag. wink

Aldrig kopparpasta till alufälg! Alupasta till plåtfälg, använder folk plåtfälgar fortfarande? :p

Jajjamensan, åker plåt sommar som vinter på Maffiakartongen:D

Ingen kopparpasta används här (det är Djävulens och Bossebildoktorns big_smile påfund) , bara någon/några droppe/droppar olja på gängförbandet och rengörning av anliggningsytor samt navet såklart, lossnar smörfint var säsong och har så gjort under samtliga hjulbyten jag gjort under de 29år jag -lekt- med en stor mängd olika bilar i flertalet former och märken.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang