Köpa japanskt

robin__87
1 maj 2013 · 184 Inlägg

Nu vill jag köpa en ny bil men vet inte vilken. Har så många favoriter. Det står lite mellan Subaru wrx, Toyota supra, Nissan Skyline, Nissan 200 sx s14, nissan 350z, hodad civic type r, evo 3-6, mazda rx7. Behöver lite råd om vilken man ska köpa.

Senast redigerat av robin__87 (1 maj 2013)

SpeedRebirth
1 maj 2013 · 66 Inlägg

Beror väl på vad du är ute efter? Enbart prestanda? Turbo ett krav? Skön att köra varje dag?

Mazda 6 MPS "Atmosphere Turbo" (2006)
robin__87
1 maj 2013 · 184 Inlägg

Vill ha en snabb bil som är skön att köra. Tänker man ekonomiskt är Subarun som är en stor favorit bra för den kan man ha året runt. Men den ska helst inte vara så dya att äga. Och ha något att åka till bilträffar med. Har så svårt att välja.

robin__87
1 maj 2013 · 184 Inlägg

Ja turbo ett krav.

robin__87
1 maj 2013 · 184 Inlägg

Din är också bra:)

SpeedRebirth
1 maj 2013 · 66 Inlägg

Det var det jag tänkte komma till wink 6an är MYCKET skön att köra. Inom några veckor släpper CP-E ett turbokit till min bil med extern wastegtate med mera. Turbon kommer ha potential för 500+ hk smile

Om du ska modda, kommer du göra det själv eller är du den som har tummen mitt i handen? tongue Du bor ju i stockholm så här finns de några mps som har gjort en del.

Favoritfärg? Spelar det nån roll vad bilen har för färg? Borde göra det då du vill åka på bilträffar smile

Hur mycket cash är du redo att lägga? Klarar du av ett lån om det skulle krävas?
Det är såklart bäst att sätta försäkringen på någon förälder annars kan de bli dyrt

Mazda 6 MPS "Atmosphere Turbo" (2006)
Takacs
1 maj 2013 · 6 Inlägg

ska sälja min type uk impreza sti 2003a om du e sugen:) skriv ett pm

robin__87
1 maj 2013 · 184 Inlägg

Ok låtet bra. Din bil är riktigt fin. Låter någ någon som kan trimma. Färg är viktig gillar blå röd svart grön och gul.   Pengar kan jag lägga ut det som behövs om man hittar något bra och jag kan få lån.

SpeedRebirth
1 maj 2013 · 66 Inlägg

Mazdan mappas enklast genom våra egna laptops. Bara köpa och ladda ner Versatuner, koppla datorn till uttaget i bilen och sen flasha smile Jag kör på en standardmapp som de erbjuder och då ligger jag på 315hk. Vill man ha en riktig mapp så mailar man sina loggar till en kille i usa som ställer in alla parametrar. Gör jag det så hamnar jag på ca 370hk wink

Och med ny turbo så finns det betydligt mycket mer att hämta... smile

E-Tune is the way of the future smile Åka med bilen till en dyno för att bli mappad is the old expensive way wink

MPS finns i svart och röd. Med snygga fälgar kan de bli riktigt coola

Mazda 6 MPS "Atmosphere Turbo" (2006)
VinDisel
1 maj 2013 · 456 Inlägg

Köp skyline  eller supra .. roligaste bilen du kan åka i enligt mig ( för billiga pengar) Lätta att skruva med och delar finns det gott om till bra priser ..

Subaru är tråkig spec på  på sommrarna vintertid kan man väll kanske ha kul med dom på snö o is ,kostar mkt att försäkra ,delar lika såå...

BMW 530d xDrive "Innovation" (2016)
BMW 328 M sport "Hellrot" (1995)
SpeedRebirth
1 maj 2013 · 66 Inlägg

Beror ju lite på vad man är ute efter. Vill kan skylta med att man har mycket motor under huven så kan man självklart välja bilar så som skyline, subaru, evo ect. Men då förväntar sig även alla att man har mycket hk, och har man inte trimmat nått så blir det en besvikelse

Vill man vara sleeper, någon som kan överraska, en bil som inte många vet har många hk. Då kan man välja bilar som tex Audi s4/s6, Golf GTI, MPS 3/6. Reaktionen på folks face när man drar ifrån dem är priceless big_smile smile

Mazda 6 MPS "Atmosphere Turbo" (2006)
robin__87
2 maj 2013 · 184 Inlägg

VinDisel gillar verkligen skyline och supra men om man har de så måste man ha en vinterbil också. Men det går ju bra att ha det. Med subarun kan man man ha året runt. Jag skulle vilja köpa alla:-)

robin__87
2 maj 2013 · 184 Inlägg

SpeedRebirth håller med dig lite där. Plus att mazda 6 är cool.

VinDisel
2 maj 2013 · 456 Inlägg

robin__87 skrev:
VinDisel gillar verkligen skyline och supra men om man har de så måste man ha en vinterbil också. Men det går ju bra att ha det. Med subarun kan man man ha året runt. Jag skulle vilja köpa alla:-)

Somsagt det beror ju på vad han skall ha bilen till .. BARA ut o glida och ha en sportbil så kan han ju ha vad som ..
men att bjuda på lite rök o show på träffar o tylikt så  föredrar jag bakhjulsdrifft ..

BMW 530d xDrive "Innovation" (2016)
BMW 328 M sport "Hellrot" (1995)
robin__87
2 maj 2013 · 184 Inlägg

Ja det är sant. Det känns som vad jag än köper så kommer jag att ångra mig.

Linkjonsson Volvo Motorsport
2 maj 2013 · 107 Inlägg

Skulle rekommendera en Celica Gt-Four ST205 även fast den inte var med på din önskelista;) en rolig bil och lite ovanligare dessutom. Annars är ju en Supra inte heller fel//Jonsson

Volvo 240 M104 "Till Salu" (1988)
Lincoln Capri "2dr ht" (1954)
VinDisel
2 maj 2013 · 456 Inlägg

robin__87 skrev:
Ja det är sant. Det känns som vad jag än köper så kommer jag att ångra mig.

Känner dock ingen som ångrat sig av skyline och supra köp...

BMW 328 M sport "Hellrot" (1995)
BMW 530d xDrive "Innovation" (2016)
limpanhaha
2 maj 2013 · 36 Inlägg

Varför inte en Mitsubishi 3000gt? wink
Kan hjälpa dig meka.
Billig ovanlig bil med dubbla turbos och 4wd och massa annat.
Folk säger att de är svår mekade men håller inte med smile
Ända är att det är lite trångt.

Jag skulle valt den jag tycker är finast.
Problem stöter man på vilken man än tar. Och priset är inte så stor skillnad.
Dock så kostar en rätt styrd supra typ 100k mer än en GT. lol

robin__87
2 maj 2013 · 184 Inlägg

VinDisel skylime supra subaru och evo har alltid varit favoriterna men det jag menade  med att ångra sig är att jag tycker om alla. Plus en skylibe kan man inte ha på vintern tyvärr. Men har alltid vilja ha en:-)

robin__87
2 maj 2013 · 184 Inlägg

Limpanhaha den hade inte jag tänkt på. Men visst den är fin

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang