Kollade lite på bildelsdatabasen, de flesta 9000 verkar ha ett insug som är 2 delat med gummibälgar mellan halvorna, så om bara plats finnes borde det går att bara lossa överdelen och vända den dock blir insuget dubbelt så brett då men den kanske inte gör något... om plats finnes som sagt
Kanske kan man sätta dit några 90graders böjar så det blir ett bockhornsinsug av det
Plats ska finnas, Kadettens motorrum är faktiskt ganska stort! Framförallt högt. Där Ascona och Rekord behöver bulor på huven för att rymma dieselmotorn funkar Kadetten utan t ex
Sen är du ju inte den förste som sätter en Saab motor i en Kadett C
Plats ska finnas, Kadettens motorrum är faktiskt ganska stort! Framförallt högt. Där Ascona och Rekord behöver bulor på huven för att rymma dieselmotorn funkar Kadetten utan t ex
Sen är du ju inte den förste som sätter en Saab motor i en Kadett C
Jag har sett en del sköna byggen i england där de verkar föredrar saab motorerna framför "vauxhalls" egna.
Plats ska finnas, Kadettens motorrum är faktiskt ganska stort! Framförallt högt. Där Ascona och Rekord behöver bulor på huven för att rymma dieselmotorn funkar Kadetten utan t ex
Sen är du ju inte den förste som sätter en Saab motor i en Kadett C
Jag har sett en del sköna byggen i england där de verkar föredrar saab motorerna framför "vauxhalls" egna.
Eftersom Vauxhall motorer med turbo inte är överdrivet vanliga, Saab motorerna billiga och slitstarka samt passar direkt på Vauxhalls RWD lådor är det väl en ganska enkel ekvation att lösa? En C20LET i bra skick för samma pengar som en B234 som det står SAAB på i lika bra skick kostar i Sverige flera tusen mer, säkerligen samma skillnad i UK, sen kostar det lite mer att ta ur 500hk ur en C20LET än en Saab B234. Dock skulle jag nog hålla LET'n som en "bättre" motor på en del punkter, men du behöver byta stakar och oljepump för att ligga i samma vagn som en STD saab spis
Plats ska finnas, Kadettens motorrum är faktiskt ganska stort! Framförallt högt. Där Ascona och Rekord behöver bulor på huven för att rymma dieselmotorn funkar Kadetten utan t ex
Sen är du ju inte den förste som sätter en Saab motor i en Kadett C
Jag har sett en del sköna byggen i england där de verkar föredrar saab motorerna framför "vauxhalls" egna.
Eftersom Vauxhall motorer med turbo inte är överdrivet vanliga, Saab motorerna billiga och slitstarka samt passar direkt på Vauxhalls RWD lådor är det väl en ganska enkel ekvation att lösa? En C20LET i bra skick för samma pengar som en B234 som det står SAAB på i lika bra skick kostar i Sverige flera tusen mer, säkerligen samma skillnad i UK, sen kostar det lite mer att ta ur 500hk ur en C20LET än en Saab B234. Dock skulle jag nog hålla LET'n som en "bättre" motor på en del punkter, men du behöver byta stakar och oljepump för att ligga i samma vagn som en STD saab spis
Saab motorerna passar även bolt on i en mängd framkrafsande oplar vilket också kan blir roliga byggen...
Jag har sett en del sköna byggen i england där de verkar föredrar saab motorerna framför "vauxhalls" egna.
Eftersom Vauxhall motorer med turbo inte är överdrivet vanliga, Saab motorerna billiga och slitstarka samt passar direkt på Vauxhalls RWD lådor är det väl en ganska enkel ekvation att lösa? En C20LET i bra skick för samma pengar som en B234 som det står SAAB på i lika bra skick kostar i Sverige flera tusen mer, säkerligen samma skillnad i UK, sen kostar det lite mer att ta ur 500hk ur en C20LET än en Saab B234. Dock skulle jag nog hålla LET'n som en "bättre" motor på en del punkter, men du behöver byta stakar och oljepump för att ligga i samma vagn som en STD saab spis
Saab motorerna passar även bolt on i en mängd framkrafsande oplar vilket också kan blir roliga byggen...
Eftersom Vauxhall motorer med turbo inte är överdrivet vanliga, Saab motorerna billiga och slitstarka samt passar direkt på Vauxhalls RWD lådor är det väl en ganska enkel ekvation att lösa? En C20LET i bra skick för samma pengar som en B234 som det står SAAB på i lika bra skick kostar i Sverige flera tusen mer, säkerligen samma skillnad i UK, sen kostar det lite mer att ta ur 500hk ur en C20LET än en Saab B234. Dock skulle jag nog hålla LET'n som en "bättre" motor på en del punkter, men du behöver byta stakar och oljepump för att ligga i samma vagn som en STD saab spis
Saab motorerna passar även bolt on i en mängd framkrafsande oplar vilket också kan blir roliga byggen...
Bytte stabstagen till främre krängaren igår då min ena hemmagjorda hade gått av och försvunnit ut i oändligheten, antagligen blev det för hårt med de hemmagjorda bussningarna av pvc. Så nu sitter det nya fina med nya fina gummibussningar... kan inte påstå att jag kände någon direkt skillnad. Har fått problem med genomslag i bakvagnen sedan jag monterade den nya väghållningssatsen bak, vet inte vad det är som tar i men jag skulle tippa på diffen, när jag får det bekräftat så får jag ta ställning till att montera längre fjädrar eller om det går anpassa bagage golvet. Monterade även en extra fjäder på gasspjället men problemet med förhöjd tomgång efter gaspådrag kvarstår Sen slängde jag ihop ett skydd över bränslepumpen, Det är bara en första upplaga tror dock inte att den färdiga kommer att se ut så över huvud taget
Började med en stickerbombning och är inte hundra om jag ska fortsätta eller riva bort... är det för 14is för min kärra? Kan ju säga att jag ångrade den svarta huven