Tjenixen, finns det någon billig uppställningsplats att hyra i Västerviks el Vimmerby kommun med omnejd? Behöver lagra 1 till 2 bilar tills de är helt länsade och kan skickas till skroten...
Idag inhandlades en pneumatisk nibbler från Jula, helt fantastiskt bra investering för bara 400spänn! Har ni ingen gradsax i verkstan och ska laga lite rost så rekommenderar jag denna lilla pryl starkt. Han dock inte med opeln något idag då jag tog mig för att byta takantenn på skodan... jäkla bök men nu får jag in radiokanalerna iallafall. Passade på att byta torkarblad och fylla spolarvätska med men upptäckte då att den läcker spolarvätska som ett såll, det visade sig att spolarpumpen till lycktorna spruckit, fixade den med silicon och en slangklämma men det läcker fortfarande dock inte från den så jag måste lyfta ur behållaren i morgon och se om den andra pumpen till vindrutan också är paj
Behöver ha tag i en billig diff med spärr eller en spole till 240-7/940 då den är helt hopplös att drifta med. Lyfter bara på innerhjulet och spinner i kurvorna
Behöver ha tag i en billig diff med spärr eller en spole till 240-7/940 då den är helt hopplös att drifta med. Lyfter bara på innerhjulet och spinner i kurvorna
Behöver ha tag i en billig diff med spärr eller en spole till 240-7/940 då den är helt hopplös att drifta med. Lyfter bara på innerhjulet och spinner i kurvorna
Svetsa? Billigt å bra
på något vänster misstänker jag att en slungdiff till volvo är billigare än svetsmaterialet som krävs
Behöver ha tag i en billig diff med spärr eller en spole till 240-7/940 då den är helt hopplös att drifta med. Lyfter bara på innerhjulet och spinner i kurvorna
Svetsa? Billigt å bra
på något vänster misstänker jag att en slungdiff till volvo är billigare än svetsmaterialet som krävs
En aussie locker går väl för ca 3400kr? så du ska nog svetsa en stund för att förbruka Mig-tråd + gas / elektroder för 3400kr ^^
Kanske svetsar men det blir jobbigt att bygga en ny axel när den rasar, är ju lite jobb med att flytta alla fästen och det igen. Annars om jag svetsar den och den sedan går åt he....vte så får jag väl gå loss med gasen och skära ur drivaxlarna ur diffen
En ny diffspärr på bakaxeldelar kostar runt 7papp och känns inte vidare aktuellt... Alternativt köpa en lamelldiffad axel från 740/940 på skroten och flytta innehållet, hamnar runt 3papp, har aldrig gjort det och det sägs vara svårt att shimsa in diffen? någon som vet mer om detta? Håller lamelldiffen när man får i lite fler hästar?
Det som känns mest värt besväret förutom svetsning är en spole men jag vet inte vart jag kan handla en sådan, bygga själv går ju men det är ganska komplicerat att göra splinesen. Svetsad axel är vad jag vet inte tillåtet om man vill ta bilen ut på bana eller stripp och även om det inte syns så kan det bli jobbigt om man oväntat sprider olja och delar över banan, jobbigt att förklara då
Nu känns bilen så pass klar i steg 1 att jag vill ta hem den igen ett slag och bruka den, har testkört den ca 10 mil utan några större missöden men jag har tyvärr inte en komplett uppsättning vinterdäck och det känns lite onödigt att få en flygande på det får se om jag får tag i billiga vinterdäck till nästa tur. Det finns en del grejer kvar att göra/göra om på den men kom fram till att jag fixar det lättare vid firman, sen ska ju självfallet saaben slaktas och växellåda införskaffas och allt det men jag väntar med steg 2 av ombyggnationen tills bilen blivit obes och jag förhoppningsvis hittat ett garage. Är lite desperat på garageområdet och kan tänka mig att hyra till rätt peng i stort sett vartsomhelst ifrån stockholm och ner till oskarshamn
Hoppas de kommer fram Hade tänkt mig orginal färg på bilen och chromade speglar, rutlister, dörrhandtag och kofångare från början men nu funderar jag på militärgrön med svarta detaljer, lätt att bättra om man sätter den i betongen.
Spenderade kvällen/natten med goda vänner och god öl i verkstaden på mc klubben och fick ihop den här av en hög skrot samt monterade motor på den, sik och falsmaskin numera döpt till Sick'n
Måste bara fixa en större remskiva så man får ner hastigheten på den sen lär mc skärmarna flyga ur den på löpande band
Är så jäkla klantig, budade och vann en aktion på ebay. ett rattnav till kadetten... men när jag läste annonstexten lite noggrannare så visade det sig att jag köpt ett rattnav till kadett d och e , ascona c så om någon vill köpa det när jag får hem det så är det tillsalu för 350kr så har jag bara förlorat frakten
I morgon är det Fredag och jag åker med grabbarna till Vimmerby för att delta i John Doe MC´s årliga badar fest på Hotell Ronja, ska bli grymt kul! och som ett plus tänker jag avsluta helgen med 35mil bakom ratten på Vopeln ända hem till stockholm. Tänker avnjuta denna vår och sommar med volvo snurran i bilen och försöka få in några träffar också. I vinter blir den obesiktigad igen och då kommer den ställas av för att få saabmotor inopererad. Hoppas att jag hittat en garageplats tills dess, så tips är välkommna! Ha en trevlig helg allesammans!
Är så jäkla klantig, budade och vann en aktion på ebay. ett rattnav till kadetten... men när jag läste annonstexten lite noggrannare så visade det sig att jag köpt ett rattnav till kadett d och e , ascona c så om någon vill köpa det när jag får hem det så är det tillsalu för 350kr så har jag bara förlorat frakten
Har studerat rattnav på internet en del och kommit fram till att splinesen antagligen är de samma och att jag kan använda rattnavet med mindre modifikationer... Vi får se hur det går