Eftersom de gått ett bra tag sedan ja uppdatera senast så tyckte ja att de va dags att lägga in lite!
Mycket av tiden som har gått har ja spenderat på bruksen, blev en Volvo v70n -02 först med en slö 140 hästars sugis i, snickrade ihop en låda till den med 2 spl xtr 8 or i , bytte framsystem och dämpade den lite. Efter det så blev ja tyvärr påbackad av en arbetskollega och efter de så har ja istortsätt bara åkt i den och jobbat, inte riktigt prioriterat s80in då.
Men för nån vecka sedan så blev det en ny brukis, en V70 2.5T -05 facelift å samband med det så kom gnistan att hålla på igång lite igen. Blev att flytta över lite godis från den andra och riva fronten på den för att fixa backskadan sedan tidigare. Ända som är kvar nu är att få tag i facelift kontakter då ja hade köpt facelift lyktor till den och att vänta på lackeringen av kofångare och vänster framskärm. Efter det så kommer den säljas och pengarna från den kommer gå direkt till s80in
Kommer troligtvis flytta snart å då ha tillgång till bättre garage med billyft, svets och kompressor vilket ja inte har i det garaget ja har nu, också därför det stått still då ja fortfarande måste svetsa lite grejer som kommer synas på nån bild ja lägger ut! Nu måste åka en bit för att hålla på med bilen men när ja flyttat så kommer ja bara kunna gå ut till garaget
Så vad har hänt med s80in under denna tiden? Planerat en hel del å blir den som ja vill ha den så kommer den garanterat sticka ut i mängden!
Kan börja med att visa dom ända 2 bilderna ja har från när ja byggde ipad hållaren
inpassad någorlunda och kapat sönder stereon ramen jag hade för att kunna limma ihop det
Spacklat en del på ipadhållaren, är fortfarande lite kvar då projektet stannade upp lite just efter att ja börjat spackla den men är inte speciellt mycket kvar
Sedan så har ja börjat rivit ur inredningen osv i s80in också, märkte då att volvo glömt kittat vid kaross skarven som går alldeles nedanför baksätet vid passagerar sidan, det har då resulterat i att det rostat runt och kommit in vatten där, detta måste då slipas ner å svetsas nytt vilket ja troligtvis kan göra snart
Här hade ja rivit ur mattor, stolar och mittkonsolen Efter det så började jag att skrapa asfaltsmattan som sitter orginal då ja ändå ska i med dämpmatta
Efter att ha tagit bort asfaltsmattan så blev det att rostskydda, vet inte om det verkligen behövs egentligen men tyckte att det va lika bra då det blivit lite små repor efter allt skrapande
Och såhär ser de ut just nu, blir 2 lager på alla stora yter då ett halft ark täcker det ganska perfekt, så kör jag 1 lager på alla andra ställen i golvet
Just nu så kan ja inte dämpa längre bak då småhålen med pluggar i ska svetsas igen först då dom ändå bara drar till sig rost och självklart fixa rosten vid skarven bak
Så det som står på listan nu är väll i stortsätt att fortsätta dämpa framåt och att göra bilen flyttklar så man kan stoppa in den i nya garaget såfort som möjligt och att få gamla brukisen klar för försäljning
// Wermelin