3258
Sök

Kan man höja varvstoppet på en B230FT ?

47 Inlägg
13 maj 2013
Trådstartare
#1
som titeln lyder. kan man höja varvstoppet på en B230FT ? isåfall hur ? hade tänkt o prova o slänga i en annan kam som drar ifrån 4.000rpm upp till 8.000rpm. men varvstoppet kommer ju vid 6.2 redan... och vet någon hur mycket original ventrilfjädrar och sånt pallar med o varva? mest för skoj skull, någon som har tips på någon bra kam annars ?
Senast redigerat av Jeffelito (13 maj 2013)


Forummoderator
26 552 Inlägg
13 maj 2013
#2
Säker på att du inte har en rotor med inbyggt varvstopp bara?

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.

47 Inlägg
13 maj 2013
Trådstartare
#3
Vet faktiskt inte,Det är på en Volvo 945 turbo, och läste på en annan sida att det kanske kan vara databoxen som styr varvstoppet.


8 277 Inlägg
13 maj 2013
#4
Varvstoppet styrs av boxarna. Och såvida du inte har turbo för det och motor byggd för att varva så mycket så finns ingen som helst anledning att höja varvstoppet.


Forummoderator
26 552 Inlägg
13 maj 2013
#5
Marlboroman skrev:
Varvstoppet styrs av boxarna. Och såvida du inte har turbo för det och motor byggd för att varva så mycket så finns ingen som helst anledning att höja varvstoppet.

Ah, då rättar jag mig efter det..sorry.

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.

47 Inlägg
13 maj 2013
Trådstartare
#6
bilen är juh som sagt chippad, och större turbo osv, och laddar 0.8 nu för att kopplingen är dålig, de går o ladda 1,5 utan problem.. men iaf, har ni nå bra tips på kam axel då ?


9 149 Inlägg
13 maj 2013
#7
Tänk på att du bör skaffa förstärkta ventilfjädrar om du ska kunna varva upp till 8000, ventilerna brukar ju kunna släppa tidigare annars. Hänger turbon med upp dit med då? Känns ju ganska onödigt att kunna varva så långt annars...


47 Inlägg
13 maj 2013
Trådstartare
#8
jo, hade tänkt mig dubbla ventilfjädrar, turbon borde hänga med,, men annars skiter jag i den där idén och köper en lite vassare kam bara ifrån kl racing eller något smile lättast så smile



Sök