Falsk marknadsföring ?

fredriq Olika
16 maj 2013 · 907 Inlägg

rcy skrev:

fredriq skrev:
Jag verkar ju ha fått allt om bakfoten, bäst jag kryper tillbaks bakom stenen jag kom ifrån!

Har du kunder som är villiga att förskottsbetala och klarar dig på det så är det bara att gratulera. Tyvärr tillhör du nog i sådana fall undantagen.

Ja 5-10% är förskottsbetalda order, folk vill slippa avgiften för postförskott.

Mvh
Fredrik
endorfinslaven
16 maj 2013 · 671 Inlägg

Konstigt att det blev företagare som spinner vidare i länken !

future91
16 maj 2013 · 178 Inlägg

endorfinslaven skrev:
Detta är så jävla vanligt i den här så kallade tuningbranschen.
Mer eller mindre oseriösa firmor klarar sig och detta fortgår.

Jag har tagit upp mina problem och på forumen är det som tabu att kritisera dessa firmor.
Jag vet inte om det är firmaägarnas polare eller de som är sponsrade av firmorna som försvarar dem.
Eller är det så att de som blivit lurade inte lyser med det och de som yttrar sig är 20 åringar utan pengar men massor av drömmar.
Men helt klart är att det finns många firmor här i landet som är mkt oseriösa.

Finns det något forum där man kan lägga upp fakta och sedan står man för vad man skriver med namn.
Andra personer med erfarenheter kan fylla på och möjligheten för firman att försvara sig skulle självklart finnas.

Ett sådant forum här på garaget vore önskvärt !

Jag kan skriva en bok om allt jag blivit halvblåst på av "stora" o kända svenska företag.

ett sånt forum vore extremt jäkla bra! vore bra om garaget kunde starta en flik med typ ungefär det du menade, på så sätt så kan man alltid läsa om företaget man köper något av..

future91
16 maj 2013 · 178 Inlägg

matteeee skrev:

endorfinslaven skrev:
Jag har tagit upp mina problem och på forumen är det som tabu att kritisera dessa firmor.

Finns det något forum där man kan lägga upp fakta och sedan står man för vad man skriver med namn.
Andra personer med erfarenheter kan fylla på och möjligheten för firman att försvara sig skulle självklart finnas.

Ett sådant forum här på garaget vore önskvärt !

Att det är "tabu" är nog för att inte riskera att felaktig smutskastning av företag förekommer. Det är ganska svårt för Gorg att veta om "din" story är sann eller inte. Dessutom upplever ju alltid den ena parten sånt här på ett helt annat sätt än den andra. Objektivitet saknas.
Risken finns också att personer med egenintressen i ett företag smutskastar en eller flera konkurrent/er.

jo självklart finns det dom som smutskastar för att snacka skit och sådant, jag har inte gått ut med deras namn här öppet men jag skulle nästan vilja det, men om jag isåfall gör det så tänker jag maila hela tråden till dom så att dom kan komma in och försvara sig eller vad man ska säga, så att man helt enkelt får svart på vitt om vad som sagt och gjort från båda sidor.. jag har dessutom sparat alla mina konversationer med detta företag så jag har bevis på otrevlighet och extremt dålig kundtjänst, sedan så ska jag nog be som en tidigare nämnde att dom andra som känner att dom blivit dåligt behandlade kliver fram med, då är det inte bara jag som säger något utan då får man en bild från flera personer samtidigt !

endorfinslaven
16 maj 2013 · 671 Inlägg

future91 skrev:

endorfinslaven skrev:
Detta är så jävla vanligt i den här så kallade tuningbranschen.
Mer eller mindre oseriösa firmor klarar sig och detta fortgår.

Jag har tagit upp mina problem och på forumen är det som tabu att kritisera dessa firmor.
Jag vet inte om det är firmaägarnas polare eller de som är sponsrade av firmorna som försvarar dem.
Eller är det så att de som blivit lurade inte lyser med det och de som yttrar sig är 20 åringar utan pengar men massor av drömmar.
Men helt klart är att det finns många firmor här i landet som är mkt oseriösa.

Finns det något forum där man kan lägga upp fakta och sedan står man för vad man skriver med namn.
Andra personer med erfarenheter kan fylla på och möjligheten för firman att försvara sig skulle självklart finnas.

Ett sådant forum här på garaget vore önskvärt !

Jag kan skriva en bok om allt jag blivit halvblåst på av "stora" o kända svenska företag.

ett sånt forum vore extremt jäkla bra! vore bra om garaget kunde starta en flik med typ ungefär det du menade, på så sätt så kan man alltid läsa om företaget man köper något av..

OCH JAG SKREV UNDER MED TELEFONNUMMER OCH NAMN
Därefter meddelar man företaget vad som skrivs

future91
16 maj 2013 · 178 Inlägg

Rensvinf skrev:
Man ska aldrig betala i förskott. sad

nej självklart så gör jag inte det med privat personer men då detta var ett företag som jag trodde var seriöst då jag träffat dom i person samt vet vart dom håller sina lokaler.. jag betalade fakturan för att få mina saker så snabbt som möjligt då låg under tidspress på mitt bilbygge, och tack vare dom så kommer inte jag kunna tävla med bilen som det var planerat då jag ligger långt efter min planering

future91
16 maj 2013 · 178 Inlägg

endorfinslaven skrev:

future91 skrev:

endorfinslaven skrev:
Detta är så jävla vanligt i den här så kallade tuningbranschen.
Mer eller mindre oseriösa firmor klarar sig och detta fortgår.

Jag har tagit upp mina problem och på forumen är det som tabu att kritisera dessa firmor.
Jag vet inte om det är firmaägarnas polare eller de som är sponsrade av firmorna som försvarar dem.
Eller är det så att de som blivit lurade inte lyser med det och de som yttrar sig är 20 åringar utan pengar men massor av drömmar.
Men helt klart är att det finns många firmor här i landet som är mkt oseriösa.

Finns det något forum där man kan lägga upp fakta och sedan står man för vad man skriver med namn.
Andra personer med erfarenheter kan fylla på och möjligheten för firman att försvara sig skulle självklart finnas.

Ett sådant forum här på garaget vore önskvärt !

Jag kan skriva en bok om allt jag blivit halvblåst på av "stora" o kända svenska företag.

ett sånt forum vore extremt jäkla bra! vore bra om garaget kunde starta en flik med typ ungefär det du menade, på så sätt så kan man alltid läsa om företaget man köper något av..

OCH JAG SKREV UNDER MED TELEFONNUMMER OCH NAMN
Därefter meddelar man företaget vad som skrivs

tycker ni att jag ska länka tråden till dom nu så att dom kan komma in och förklara sig om dom vill ?

future91
16 maj 2013 · 178 Inlägg

måste även meddela att jag fick runt 2-3000 kr i rabatt, skrev det på zatzy men glömde att skriva in det i detta forum med !

när jag bad om pengarna tbx för första gången så struntade jag verkligen helt i om jag fått rabatt för mina produkter då jag ville ha dom snabbt det var oxå därför jag beställde därifrån och itne från min sponsor som det skulle ta lite längre tid för..

dadooo
18 maj 2013 · 841 Inlägg

Häng ut dem,  de har inte ett jävla skvatt o göra me din polare o dig ni e 2 helt skilda individer som brtalar ur 2 olika plånböcker, och är man företagare så gör man fan inte så

Annars skriver ja vilja de är wink

Volkswagen mk2 "coupe luxuz 11 500 mil" (1988)
Nissan r33 "PLASTIDIP" (1996)
Volkswagen Golf R32 "vr6an" (2006)
future91
14 juni 2013 · 178 Inlägg

Styling4u är det som har skött det sjukt dåligt... nu har det gott 1 månad idag och jag har inte fått mina pengar. finns det något sätt som jag kan få typ ersättning för att dom inte skött sin betalning eller så?

zovix Maskinbefäl
14 juni 2013 · 1 038 Inlägg

Future 91. Hör med kronkalle. Han kan hjälpa dig att få ställa en fodran på företaget där dt dessutom blir offentligt och företaget får en anmärkning. Skit ska skit ha.

/Z

Till att börja med. Ber om ursäkt för min applesi (apple dyslexi). Ipaddan och jag är inte alltid överens om vad som skall stå...
Mitsubishi Galant "4x4 Race edition" (1993)
future91
16 juni 2013 · 178 Inlägg

jag ska göra det nu, jag har samlat ihop dom som jag känner ( 4st ) som haft STORA problem och vi ska gå ihop och göra en anmälan hos konsumentverket och kronofogden, måste få ett stopp på puckon..

PITSTOP Bygger BMW ///M Touring
17 juni 2013 · 1 152 Inlägg

Måste tyvärr säga att TS det du beskriver om Styling4u ej stämmer alls med mina erfarenhet från de!

Köp 1: skickar mail ang coilovers till min förra Bmw e65.
Får svar samma dag och de frågar ifall jag kan betala förskott då de inte vill ligga på lager (jag förstår de till 100%, när kommer nästa idiot att få för sig att stuka en E65:a? smile )
Så då får jag en PDF faktura och denna betalas. Dagen efter får jag ett bekräftelse från de att de ser betalningen.
Blir lovad att coiloversen läggs till i bef beställning och två veckor senare ska de komma (Jaja tänkte jag, har hört lov ord från firmor förut)
För fan de var levererade till mitt jobb på dagen 14dagra senare!!!!! big_smile

Köp 2: i söndags fick jag för mig att jag ska ha en spiller till min nya E60. Skickar ett mail och frågar om produkten finns på lager? Får svar typ två timmar senare att ja art nr är på lager smile
Frågar om han kan skicka de direkt på måndag så jag har de på onsdag?
Japp lovar och bekräftar beställningen. Gissa vad?!! Fanskapet ringer idag på mobilen och frågar om jag vill ha spoilern direkt? Vahh tänker jag!! Han hade vägarna förbi och passade på att leverera den personligen till mig!!
Har ALDRIG varit med om en sådan service förut. All heder till styling4u och jag kommer alltid att handla utav de.

Följ: 323Ti på instagram för att följa projektet på Insta.
Eller M2F89 för att följa m2 ”kombi” projektet.....
BMW M3 F81 "M3 Touring" (2014)
NIzmO Ollikkala Racing
17 juni 2013 · 1 724 Inlägg

Tråkigt med all fördröjning osv. men måste flika in om coilover frågan.

Justerbara camber toppar bak finns inte till s13 då det inte är där ju justerar cambern bak, du kan ha dom justerbara 40cm och det händer inget med några vinklar.
Du justerar endast med stagen bak och inget annat.

- Time Attack -
matteeee Ingen himmel är så blå som min
17 juni 2013 · 2 972 Inlägg

PITSTOP skrev:
Måste tyvärr säga att TS det du beskriver om Styling4u ej stämmer alls med mina erfarenhet från de!

Köp 1: skickar mail ang coilovers till min förra Bmw e65.
Får svar samma dag och de frågar ifall jag kan betala förskott då de inte vill ligga på lager (jag förstår de till 100%, när kommer nästa idiot att få för sig att stuka en E65:a? :) )
Så då får jag en PDF faktura och denna betalas. Dagen efter får jag ett bekräftelse från de att de ser betalningen.
Blir lovad att coiloversen läggs till i bef beställning och två veckor senare ska de komma (Jaja tänkte jag, har hört lov ord från firmor förut)
För fan de var levererade till mitt jobb på dagen 14dagra senare!!!!! :D

Köp 2: i söndags fick jag för mig att jag ska ha en spiller till min nya E60. Skickar ett mail och frågar om produkten finns på lager? Får svar typ två timmar senare att ja art nr är på lager :)
Frågar om han kan skicka de direkt på måndag så jag har de på onsdag?
Japp lovar och bekräftar beställningen. Gissa vad?!! Fanskapet ringer idag på mobilen och frågar om jag vill ha spoilern direkt? Vahh tänker jag!! Han hade vägarna förbi och passade på att leverera den personligen till mig!!
Har ALDRIG varit med om en sådan service förut. All heder till styling4u och jag kommer alltid att handla utav de.

Samma här. Köpte devil eyes till min Scirocco och från fabrik hade de problem med ena ställmotorn för höjdjusteringen - den gick åt fel håll... De skickade en ny motor - samma problem. Jag bytte mellan hö-vä, felet kvar på samma sida. Jag kollade noggrant och upptäckte att fabriken hade växlat kablarna in till motorn på lamphuset = nytt lamphus krävdes. Jag erbjöd mig att löda om det själv om de lovade att inte gnälla på garantin. De var supernöjda med detta och gick med på denna deal.

Ett halvår senare, inom garantitiden, så dör LED-lamporna på andra sidan. Fick skicka tillbaka båda husen (även det jag mekat med) och fick två nya på garantin. Utan gnäll, bekymmer eller några problem.

Stuling4U är skitbra att ha att göra med om ni frågar mig.

/Mattias
Hyundai Kona Electric "This is the way" (2020)
WhoZWoddl3r Karosstekniker
17 juni 2013 · 288 Inlägg

Tråkigt när de klabbar men ändå helt fel attityd att "hota" med att dra in din kompis sponsring tycker jag. Ni är två skillda individer som handlar på olika vilkor.

Måste dock säga att jag handlade av ett par oneblock strålkastare till min e36 av dom. Fick mail att den modellen jag hade valt hade utgått och blivit utsålda de erbjöd då deras nyare model som va lite dyrare med CCFL-ringar istället för samma pengar fast de skulle vara lite längre leverastid då dessa inte kommit i butik än, 2-3 veckor senare hade jag dom hemma utan några problem.

My Drinking Team Has A Racing Problem
Mazda Efini RX-7 "Bad Attitude" (1994)
Saab 9-3 SS Aero "Hirsch Performance" (2004)
Vurtne DEVIL
17 juni 2013 · 1 171 Inlägg

Kan tillägga att jag också haft problem med detta företag, beställde helsatts angeleyes till min gamla 525a e34, pratade med dem först och kollade om dem fanns i lager, och ja dem fanns i lager, och att dem skulle skicka på måndag (mailade på en fredag) sagt och gjort, beställt vare, måndag kom, och jag kollade om dom var skickade, ikkesanikke, gick några dagar till, och jag hade inte fått något, mailade igen och frågade om dem hade skickat ännu, och nej, för då hade nån annan lagt en beställning efter mig (så dem missade mig, ändå var jag först att beställa) så den andre personen fick dem istället, fick vänta ca 3veckor yttliggare innan jag fick dom, vilket va jävla dålig stil smile dom kunde ju sagt till att dom gjort ett misstag men det gjorde dom inte, dom bad inte ens om ursäkt.

bmw m power
Nissan Skyline R33 "fzt" (1994)
Audi A6 Avant 2.0TFSI "twisted" (2006)
peter_1976 JDM
17 juni 2013 · 2 201 Inlägg

Det är klart du ska förskottsbetala, det är så det funkar. Som företag vill du inte beställa hem massa dyra delar som kunden sen hoppar av. Att lagerhåller massa delar till en bil som du kanske säljer 2 av på 6 månader är bara dumt o dyrt.
Det är alltför många kunder, man har läst många här som tror att man kan beställa delar o seriöst få dom på 2 veckor. Visst är det svenska firmor som de tar sina delar ifrån, visst, men inte utländska.
Som kund är det aldrig kul o behöva vänta länge på sina delar. Men som företag vill du inte beställa delar från tex usa o sen bara för det tar tex 2-3 månader så hoppar kunden av o då står företaget där med något han kanske itne får sålt. Sen är det upp till kunden att se till så man inte beställer från skitföretag, se istället till att kanske betala lite mer men att du kan lite på säljaren.

fredriq Olika
18 juni 2013 · 907 Inlägg

thelaughingmadman skrev:

fredriq skrev:
Det är inte "bara" att sälja fakturan till inkasso eller kronkalle, läs på så förstår du...
Många factoringbolag hanterar inte förfallna fakturor öht, de som gör det har höga avgifter och du får inget betalt om inte factoringbolaget får betalt från kunden.

Var ska man läsa på detta?
Man kanske ska börja med att läsa på skillnaden mellan factoring och inkasso, måntro?

fredriq skrev:
Om ett företag gör tex 10% vinst på sista raden så måste de sälja för 200 000 kr för att "få tillbaks" de 20 000 du föreslog, det blir ganska många order iaf till privatpersoner...
Kolla på allabolag.se hur många företag i denna bransch som har en vinstmarginal över 10% förstår du vad 20 000 motsvarar i omsättning...

Hittade faktiskt ganska många som hade vinstmarginal över 10%.

Det aktuella företaget hade inte någon vinstmarginal på över 10% direkt...

http://www.allabolag.se/5567983258/bokslut

Mvh
Fredrik
hangman
18 juni 2013 · 2 174 Inlägg

Jag köpte BMW kjolar där, ifrågasatte om jag behövde mer grejer utöver det som ingick och nej det gjorde jag inte, det gjorde jag visst ....

Lackeraren fick göra om dom totalt så extremt dålig passform och dålig kvalité dom för för korta m.m fy fan säger jag för Kina skräp, blev lika dyrt i slutänden.

Dom ville inte kompensera mig eller något för ingen annan klagat.....

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang