Falsk marknadsföring ?

peter_1976 JDM
18 juni 2013 · 2 201 Inlägg

Det är just därfö man hellre lägger lite mer pengar o får kvalitet :-)

OUTLAW1
18 juni 2013 ·

fredriq skrev:

thelaughingmadman skrev:

fredriq skrev:
Det är inte "bara" att sälja fakturan till inkasso eller kronkalle, läs på så förstår du...
Många factoringbolag hanterar inte förfallna fakturor öht, de som gör det har höga avgifter och du får inget betalt om inte factoringbolaget får betalt från kunden.

Var ska man läsa på detta?
Man kanske ska börja med att läsa på skillnaden mellan factoring och inkasso, måntro?

fredriq skrev:
Om ett företag gör tex 10% vinst på sista raden så måste de sälja för 200 000 kr för att "få tillbaks" de 20 000 du föreslog, det blir ganska många order iaf till privatpersoner...
Kolla på allabolag.se hur många företag i denna bransch som har en vinstmarginal över 10% förstår du vad 20 000 motsvarar i omsättning...

Hittade faktiskt ganska många som hade vinstmarginal över 10%.

Det aktuella företaget hade inte någon vinstmarginal på över 10% direkt...

http://www.allabolag.se/5567983258/bokslut

Ja ja detta är ju baserat på det man redovisar...
skulle vilja se deras plånböcker egentligen..
Klart dom tjänar på att driva en verksamhet..
Hade man en vinstmarginal på - 3,?? så borde man ju lägga ned direkt..

rcy
18 juni 2013 · 1 705 Inlägg

OUTLAW1 skrev:
Ja ja detta är ju baserat på det man redovisar...
skulle vilja se deras plånböcker egentligen..
Klart dom tjänar på att driva en verksamhet..
Hade man en vinstmarginal på - 3,?? så borde man ju lägga ned direkt..

Om ett företag skulle lägga ner så fort det gick back, hade nog marknaden sett väldigt annorlunda ut.
Många går back i många år, eftersom man räknar kallt med att vinsten kommer så småningom.

Saab 9-5 "familjefraktarn" (2000)
Saab 9-3 "svarten" (2004)
Audi A6 Allroad "biitörbo fyrrhjula" (2002)
JUSTer
18 juni 2013 · 451 Inlägg

Styling4u är företag som leverar så uselt resultat


Det var mina och min kollegas dämpare dom väntade på för dom hade beställt fel från början

Jag fick 500kr rabatt från en början på coilsarna

Sedan dröjde de flera fleraaaa veckor innan grejorna kom, dom ringer och säger att grejerna har kommit fast dom fortfarande är kvar i england, ljuger m.m

till slut komer dom ner till sthlm och leverar grejerna i min hand och jag påpekar hur usel tillmötesgåande dom haft och vill ha en komp, så kmr vi överrens på 500kr..

Får fakturan efter 1månad från klarna, då har dom inte dragit av 500kr som lovat.......

Ringer upp styling4u och ber dom fixa de

Har inte fixats än........................... jag väntar.....

future91
19 juni 2013 · 178 Inlägg

Jag ringde upp styling4u nu i fredags när jag inte hade fått mina pengar..
han leker då dum som om att det inte e hans fel och att revisorn måste gjort fel ( jag har då hört av mig 2 ggr under den så kallade 30 dagar pengar tbx ) och jag säger att jag ska ha mina pengar, han säger att han ska kolla med sin revisor och då svarade jag att jag kommer ringa upp honom.
några timmar senare så får jag ett sms ?  där det iaf står såhära..

-Jag snackade med henne. hon lovade mig att du har dom på måndag!

Då är det ju mer än 30 dagar? Då vill jag åtminstone få 2000kr meri kompensation för att ni har brutit erat avtal, det är väll inte mer än rimligt ?

-Komikern!

Vad är det som är så roligt med det? Antingen ger du mig den kompensationen eller så kommer jag ta det vidare till konsumentverket och då kommer vi alla som har haft problem med er att gå ihop och göra en anmälan och ta det vidare till rätten. Det är du som har brutit mot era köpesavtal så vi får väll se hur det går då komikern!

- Kör hårt!
- Jag tar ut frakt också så du vet !




så skrev han den såkallade ägaren av styling4u.. jag har bildbevis på de om folk vill se...

frakten som han ska dra av är att han åkte från västerås efter jag vet inte hur lång försening och sen lämnar han inte ens sakerna hos mig utan hos min kompis som dom sponsrade.. dom ber inte om ursäkt eller något sådan utan lämnar det och går!

future91
19 juni 2013 · 178 Inlägg

glömde lägga till att jag fick pengarna igår, ännu en dag försenat....

JDMCRAZE
19 juni 2013 · 2 077 Inlägg

Shit efter och ha läst hela tråden så blir jag ännu säkrare på mitt val.
Finns ett få antal svenska företag jag litar på.
Dem jag litar på finns det goda skäl till med.

Men sådant här som gör man bara kollar efter saker i USA eller Japan.
Har hört om andra mer än här på garaget som haft problem med dem..

Va tacksam du iaf fick tillbaka pengarna, för hade du inte varit så på dem hade du nog inte fått något alls hmm

Wheel hoe and proud of it.
Rays/Work/SSR/HRE/BBS/Enkei - Stay legit and don't buy shit!
Skoda Octavia RS "Smurfen" (2007)
JUSTer
20 juni 2013 · 451 Inlägg

JDMCRAZE skrev:
Shit efter och ha läst hela tråden så blir jag ännu säkrare på mitt val.
Finns ett få antal svenska företag jag litar på.
Dem jag litar på finns det goda skäl till med.

Men sådant här som gör man bara kollar efter saker i USA eller Japan.
Har hört om andra mer än här på garaget som haft problem med dem..

Va tacksam du iaf fick tillbaka pengarna, för hade du inte varit så på dem hade du nog inte fått något alls hmm

Det tråkiga är att dessa personer som driver företagen kmr med tiden att sätta skiten i konkurs för ryktet har gått i diket..

sedan kmr de upp liknande sida med samma ägare!

Finalboss
20 juni 2013 · 241 Inlägg

Själv har jag beställt fälgar till mitt bygge för lite mer än 2,5 månad sen. När jag frågade när de skulle levereras så fick jag svar att "de kommer den här månaden" (aprill) sen så har jag tagit regelbunden kontakt med dem sedan beställningen och varje gång jag fick ett svar så skulle de "komma den här månaden"  eller "början av nästa månad" , "Slutet av månaden", "mitten av månaden".

De tråkiga med de hela är att glöden för bygget svalnar och tillslut så tappar man orken för att man väntar på saker som aldrig kommer i tid för att man blivit lovad saker.. Men men, nu sitter man här och väntar ivrigt och är less för att man inte kan åka ut på träffar osv. sad

Stance? STANCE! VW Golf MkII Projekt: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=262576
barbaren
25 juni 2013 · 3 Inlägg

Hej,

Detta är Kim från Styling4u.

Tycker det är lite tråkigt att du håller på med smutskastning i sådana forum särskilt när det gäller varor som du ej har råd att behålla och skickar tillbaka till oss. Produkterna i sig är det inget fel på så detta är väldigt tråkigt tycker vi.

Vad gäller de hoten mot din vän så har vi pratat med honom personligen och det har inte handlat något om hot. Vi tycker det bara är synd att vi får en massa skit för något som vi är sjyssta och hjälper er med. Vi har inte tjänat en krona på dessa delar och vi ligger även nu på lager av delar för 10 tals kronor som är tillbaka skickat till oss.

Vi har inte till avsikt att blåsa folk eller dra ut på leveranstider etc, vi gör allt i vår makt att få iväg alla delar i rätt tid. Men det är många led och leverantörer som måste sköta sig för att allt ska flyta på, och ibland så händer det att det blir stopp i ett av leden och då står vi där med en missnöjd kund till följd.

Jag hoppas att du fick ut vad du ville i tråden här på garaget. Lycka till med bygget!

Mvh

Mo cushle
Vurtne DEVIL
25 juni 2013 · 1 171 Inlägg

barbaren skrev:
Hej,

Detta är Kim från Styling4u.

Tycker det är lite tråkigt att du håller på med smutskastning i sådana forum särskilt när det gäller varor som du ej har råd att behålla och skickar tillbaka till oss. Produkterna i sig är det inget fel på så detta är väldigt tråkigt tycker vi.

Vad gäller de hoten mot din vän så har vi pratat med honom personligen och det har inte handlat något om hot. Vi tycker det bara är synd att vi får en massa skit för något som vi är sjyssta och hjälper er med. Vi har inte tjänat en krona på dessa delar och vi ligger även nu på lager av delar för 10 tals kronor som är tillbaka skickat till oss.

Vi har inte till avsikt att blåsa folk eller dra ut på leveranstider etc, vi gör allt i vår makt att få iväg alla delar i rätt tid. Men det är många led och leverantörer som måste sköta sig för att allt ska flyta på, och ibland så händer det att det blir stopp i ett av leden och då står vi där med en missnöjd kund till följd.

Jag hoppas att du fick ut vad du ville i tråden här på garaget. Lycka till med bygget!

Mvh

Smutskastning? Ni ljuger, och leverar aldrig på tid.

bmw m power
Nissan Skyline R33 "fzt" (1994)
Audi A6 Avant 2.0TFSI "twisted" (2006)
PITSTOP Bygger BMW ///M Touring
25 juni 2013 · 1 152 Inlägg

Legosoldaten skrev:

barbaren skrev:
Hej,

Detta är Kim från Styling4u.

Tycker det är lite tråkigt att du håller på med smutskastning i sådana forum särskilt när det gäller varor som du ej har råd att behålla och skickar tillbaka till oss. Produkterna i sig är det inget fel på så detta är väldigt tråkigt tycker vi.

Vad gäller de hoten mot din vän så har vi pratat med honom personligen och det har inte handlat något om hot. Vi tycker det bara är synd att vi får en massa skit för något som vi är sjyssta och hjälper er med. Vi har inte tjänat en krona på dessa delar och vi ligger även nu på lager av delar för 10 tals kronor som är tillbaka skickat till oss.

Vi har inte till avsikt att blåsa folk eller dra ut på leveranstider etc, vi gör allt i vår makt att få iväg alla delar i rätt tid. Men det är många led och leverantörer som måste sköta sig för att allt ska flyta på, och ibland så händer det att det blir stopp i ett av leden och då står vi där med en missnöjd kund till följd.

Jag hoppas att du fick ut vad du ville i tråden här på garaget. Lycka till med bygget!

Mvh

Smutskastning? Ni ljuger, och leverar aldrig på tid.

Hur kan de få skit för att huvud leverantör / tillverkare inte håller datum? hmm

Jag säljer delar och styling till kunder och förlitar mig på leverans datum jag får från leverantör.
Nu som sist, enligt lev hade de skickat mina delar och de var på väg, imorogn eller övermorgon skulle de vara hos mig och det svaret ger jag till kunden. OOOOPSS öppnar min leverans och de delarna ligger inte med i denna pkt. Ska MITT företag hängas ut och jag kallas för lögnare? NJA lite fakta och mer info så blir det rätt.

OBS!! för er som inte har fattat det ännu, STYLING4U tillverkar inte delar utan de är ÅF för diverse företag och erbjuder delar och produkter ur deras sortiment ut till kund! Är det fel på produkten eller levernasen så kan man inte skylla på styling4u på den fronten!

Följ: 323Ti på instagram för att följa projektet på Insta.
Eller M2F89 för att följa m2 ”kombi” projektet.....
BMW M3 F81 "M3 Touring" (2014)
thelaughingmadman
25 juni 2013 · 711 Inlägg

PITSTOP skrev:
Är det fel på produkten eller levernasen så kan man inte skylla på styling4u på den fronten!

Riktigt så kan man ju inte säga. Säljande företaget har alltid ansvar gentemot sina kunder.

En ÅF bör kanske veta om vilka leverantörer som kan vara långsamma med leveranser.
Vissa produkter tillverkas ju väldigt sällan och har därför långa leveranstider. Det kan ju vara så att tillverkaren behöver få ett antal beställningar innan man gör produkten o.s.v.

Däremot kan ju en säljare friskriva sig detta genom att informera om att leveranstiden är oviss och därför kan vara lång. Men lovar säljaren att leverera inom en viss tid så är det ett löfte som måste hållas och inte försvinner bara för att leverantören/tillverkaren inte lyckas leverera i tid.

Nu kanske inte detta är fallet i just denna topic, snarare mer generellt.

Ska väl i och för sig tillägga, gällande "fel på produkten" - det kan man inte beskylla en ÅF för.
Det kan ju vara allt ifrån DOA, leveransskada, fabrikationsfel o.s.v. Men när man reklamerar produkten gör man det ju direkt mot säljande företaget, inte mot leverantören. Så även där har säljaren ett ansvar, men det blir lite snett om man som kund skyller det felet på säljaren.

Senast redigerat av thelaughingmadman (25 juni 2013)

Volvo 940 SE 2.3 "Den gråa faran" (1997)
hangman
25 juni 2013 · 2 174 Inlägg

PITSTOP skrev:

Legosoldaten skrev:

barbaren skrev:
Hej,

Detta är Kim från Styling4u.

Tycker det är lite tråkigt att du håller på med smutskastning i sådana forum särskilt när det gäller varor som du ej har råd att behålla och skickar tillbaka till oss. Produkterna i sig är det inget fel på så detta är väldigt tråkigt tycker vi.

Vad gäller de hoten mot din vän så har vi pratat med honom personligen och det har inte handlat något om hot. Vi tycker det bara är synd att vi får en massa skit för något som vi är sjyssta och hjälper er med. Vi har inte tjänat en krona på dessa delar och vi ligger även nu på lager av delar för 10 tals kronor som är tillbaka skickat till oss.

Vi har inte till avsikt att blåsa folk eller dra ut på leveranstider etc, vi gör allt i vår makt att få iväg alla delar i rätt tid. Men det är många led och leverantörer som måste sköta sig för att allt ska flyta på, och ibland så händer det att det blir stopp i ett av leden och då står vi där med en missnöjd kund till följd.

Jag hoppas att du fick ut vad du ville i tråden här på garaget. Lycka till med bygget!

Mvh

Smutskastning? Ni ljuger, och leverar aldrig på tid.

Hur kan de få skit för att huvud leverantör / tillverkare inte håller datum? hmm

Jag säljer delar och styling till kunder och förlitar mig på leverans datum jag får från leverantör.
Nu som sist, enligt lev hade de skickat mina delar och de var på väg, imorogn eller övermorgon skulle de vara hos mig och det svaret ger jag till kunden. OOOOPSS öppnar min leverans och de delarna ligger inte med i denna pkt. Ska MITT företag hängas ut och jag kallas för lögnare? NJA lite fakta och mer info så blir det rätt.

OBS!! för er som inte har fattat det ännu, STYLING4U tillverkar inte delar utan de är ÅF för diverse företag och erbjuder delar och produkter ur deras sortiment ut till kund! Är det fel på produkten eller levernasen så kan man inte skylla på styling4u på den fronten!

Jag visste att dom inte tillverkade grejerna, därför frågade jag vart dom tillverkades, och om det var bra kvalité, jo då det är kanon bra fick jag till svar, när min lackerare ringer mig ber mig komma och ser att kjolarna är nästan oanvändbara blir man inte glad, många många timmar = mer pengar= blev det helt ok.

Problemet jag hade med detta företag var att dom bara köper in gross hit och dit, precis samma som andra företag jag även jobbat på, som bara bryr sig om en sak, pengar. Ingen kvalitets ansvarig på detta företag iaf som kan kontrollera produktera som säljs, För det jag köpte var rena rama skiten, och anser än idag att dom är skyldiga mig hela summan för kjolarna plus lite till.

matteeee Ingen himmel är så blå som min
25 juni 2013 · 2 972 Inlägg

hangman skrev:
Jag visste att dom inte tillverkade grejerna, därför frågade jag vart dom tillverkades, och om det var bra kvalité, jo då det är kanon bra fick jag till svar, när min lackerare ringer mig ber mig komma och ser att kjolarna är nästan oanvändbara blir man inte glad, många många timmar = mer pengar= blev det helt ok.

Problemet jag hade med detta företag var att dom bara köper in gross hit och dit, precis samma som andra företag jag även jobbat på, som bara bryr sig om en sak, pengar. Ingen kvalitets ansvarig på detta företag iaf som kan kontrollera produktera som säljs, För det jag köpte var rena rama skiten, och anser än idag att dom är skyldiga mig hela summan för kjolarna plus lite till.

Om de var så dåliga skulle du reklamerat innan du gick vidare med lack och modifieringar. Då hade du säkert kunnat lämna tillbaka och få pengarna tillbaka. Men när du/din lackerare börjar bygga om och fixa till så blir det ju omöjligt. Det kan ju inte vara företagets fel?
Provmonterade du ens innan du lämnade på lack?

/Mattias
Hyundai Kona Electric "This is the way" (2020)
PITSTOP Bygger BMW ///M Touring
25 juni 2013 · 1 152 Inlägg

thelaughingmadman skrev:

PITSTOP skrev:
Är det fel på produkten eller levernasen så kan man inte skylla på styling4u på den fronten!

Riktigt så kan man ju inte säga. Säljande företaget har alltid ansvar gentemot sina kunder.

En ÅF bör kanske veta om vilka leverantörer som kan vara långsamma med leveranser.
Vissa produkter tillverkas ju väldigt sällan och har därför långa leveranstider. Det kan ju vara så att tillverkaren behöver få ett antal beställningar innan man gör produkten o.s.v.

Däremot kan ju en säljare friskriva sig detta genom att informera om att leveranstiden är oviss och därför kan vara lång. Men lovar säljaren att leverera inom en viss tid så är det ett löfte som måste hållas och inte försvinner bara för att leverantören/tillverkaren inte lyckas leverera i tid.

Nu kanske inte detta är fallet i just denna topic, snarare mer generellt.

Ska väl i och för sig tillägga, gällande "fel på produkten" - det kan man inte beskylla en ÅF för.
Det kan ju vara allt ifrån DOA, leveransskada, fabrikationsfel o.s.v. Men när man reklamerar produkten gör man det ju direkt mot säljande företaget, inte mot leverantören. Så även där har säljaren ett ansvar, men det blir lite snett om man som kund skyller det felet på säljaren.

Jo det kan man säga, för det står inte på deras hemsida att varan finns på lager utan att det är beställningsvara.
Sedan så skyller TS på att bak inte hade justerbar camber. Återigen inte Styling4u som tillverkar så hur kan felet vara deras? Och har de sagt det så har de blivit lovade det utav Leverantör, eller menar TS att styling4u ska få skit för att leverantören "ljuger" TS visste om att hans vara var just en beställningsvara och att produkten skulle uppfylla en viss krav. Styling4u har förmedlat svar som de fått till kunden. Kalles det för att ljuga?

Nja denna tråd är lite väll kryddad om du frågar mig personligen. OBS! Jag är opartisk i det hela och försvarar inte TS eller företaget. Men rätt ska vara rätt, det är lätt att skylla allt på någon annan.

Följ: 323Ti på instagram för att följa projektet på Insta.
Eller M2F89 för att följa m2 ”kombi” projektet.....
BMW M3 F81 "M3 Touring" (2014)
PITSTOP Bygger BMW ///M Touring
25 juni 2013 · 1 152 Inlägg

matteeee skrev:

hangman skrev:
Jag visste att dom inte tillverkade grejerna, därför frågade jag vart dom tillverkades, och om det var bra kvalité, jo då det är kanon bra fick jag till svar, när min lackerare ringer mig ber mig komma och ser att kjolarna är nästan oanvändbara blir man inte glad, många många timmar = mer pengar= blev det helt ok.

Problemet jag hade med detta företag var att dom bara köper in gross hit och dit, precis samma som andra företag jag även jobbat på, som bara bryr sig om en sak, pengar. Ingen kvalitets ansvarig på detta företag iaf som kan kontrollera produktera som säljs, För det jag köpte var rena rama skiten, och anser än idag att dom är skyldiga mig hela summan för kjolarna plus lite till.

Om de var så dåliga skulle du reklamerat innan du gick vidare med lack och modifieringar. Då hade du säkert kunnat lämna tillbaka och få pengarna tillbaka. Men när du/din lackerare börjar bygga om och fixa till så blir det ju omöjligt. Det kan ju inte vara företagets fel?
Provmonterade du ens innan du lämnade på lack?

+1

Följ: 323Ti på instagram för att följa projektet på Insta.
Eller M2F89 för att följa m2 ”kombi” projektet.....
BMW M3 F81 "M3 Touring" (2014)
thelaughingmadman
25 juni 2013 · 711 Inlägg

PITSTOP skrev:

thelaughingmadman skrev:

PITSTOP skrev:
Är det fel på produkten eller levernasen så kan man inte skylla på styling4u på den fronten!

Riktigt så kan man ju inte säga. Säljande företaget har alltid ansvar gentemot sina kunder.

En ÅF bör kanske veta om vilka leverantörer som kan vara långsamma med leveranser.
Vissa produkter tillverkas ju väldigt sällan och har därför långa leveranstider. Det kan ju vara så att tillverkaren behöver få ett antal beställningar innan man gör produkten o.s.v.

Däremot kan ju en säljare friskriva sig detta genom att informera om att leveranstiden är oviss och därför kan vara lång. Men lovar säljaren att leverera inom en viss tid så är det ett löfte som måste hållas och inte försvinner bara för att leverantören/tillverkaren inte lyckas leverera i tid.

Nu kanske inte detta är fallet i just denna topic, snarare mer generellt.

Ska väl i och för sig tillägga, gällande "fel på produkten" - det kan man inte beskylla en ÅF för.
Det kan ju vara allt ifrån DOA, leveransskada, fabrikationsfel o.s.v. Men när man reklamerar produkten gör man det ju direkt mot säljande företaget, inte mot leverantören. Så även där har säljaren ett ansvar, men det blir lite snett om man som kund skyller det felet på säljaren.

Jo det kan man säga, för det står inte på deras hemsida att varan finns på lager utan att det är beställningsvara.
Sedan så skyller TS på att bak inte hade justerbar camber. Återigen inte Styling4u som tillverkar så hur kan felet vara deras? Och har de sagt det så har de blivit lovade det utav Leverantör, eller menar TS att styling4u ska få skit för att leverantören "ljuger" TS visste om att hans vara var just en beställningsvara och att produkten skulle uppfylla en viss krav. Styling4u har förmedlat svar som de fått till kunden. Kalles det för att ljuga?

Nja denna tråd är lite väll kryddad om du frågar mig personligen. OBS! Jag är opartisk i det hela och försvarar inte TS eller företaget. Men rätt ska vara rätt, det är lätt att skylla allt på någon annan.

Att tillverkare skickar fel vara till en ÅF kan knappast beskyllas en ÅF som du säger. Jag syftade mer på just leveranstid.

Det finns mycket problem en ÅF kan vara utan skuld på, men jag försöker bara säga att ett löfte alltid är ett löfte och det skyller man inte bort på någon annan om det skiter sig.

Volvo 940 SE 2.3 "Den gråa faran" (1997)
rcy
26 juni 2013 · 1 705 Inlägg

PITSTOP skrev:
Jo det kan man säga, för det står inte på deras hemsida att varan finns på lager utan att det är beställningsvara.
Sedan så skyller TS på att bak inte hade justerbar camber. Återigen inte Styling4u som tillverkar så hur kan felet vara deras? Och har de sagt det så har de blivit lovade det utav Leverantör, eller menar TS att styling4u ska få skit för att leverantören "ljuger" TS visste om att hans vara var just en beställningsvara och att produkten skulle uppfylla en viss krav. Styling4u har förmedlat svar som de fått till kunden. Kalles det för att ljuga?

Nja denna tråd är lite väll kryddad om du frågar mig personligen. OBS! Jag är opartisk i det hela och försvarar inte TS eller företaget. Men rätt ska vara rätt, det är lätt att skylla allt på någon annan.

Nu är det faktiskt så att som slutkund så ligger TS krav mot ÅF, i det här fallet Styling4U.
Varifrån S4U köper sina varor och vad dom blivit lovade är för slutkunden faktiskt helt ointressant.
Säljer S4U ett kit som påstås ha ställbar camber, så är det upp till S4U att se till att det faktiskt har det.

Tänk dig att du går in på MediaMarkt eller Elgiganten och säger "jag vill ha en dator med 17" skärm".
När du kommer hem märker du att skärmen bara är på 15", och när du påpekar detta får du svaret "det är inte vårat fel, det är inte vi som tillverkat datorn".
Ganska så orimligt, eller hur?

Vems felet är är egentligen ointressant. Som ÅF har man ett ansvar gentemot slutkund, och blir det problem så får man fan se till att lösa det!

Senast redigerat av rcy (26 juni 2013)

hangman
26 juni 2013 · 2 174 Inlägg

PITSTOP skrev:

matteeee skrev:

hangman skrev:
Jag visste att dom inte tillverkade grejerna, därför frågade jag vart dom tillverkades, och om det var bra kvalité, jo då det är kanon bra fick jag till svar, när min lackerare ringer mig ber mig komma och ser att kjolarna är nästan oanvändbara blir man inte glad, många många timmar = mer pengar= blev det helt ok.

Problemet jag hade med detta företag var att dom bara köper in gross hit och dit, precis samma som andra företag jag även jobbat på, som bara bryr sig om en sak, pengar. Ingen kvalitets ansvarig på detta företag iaf som kan kontrollera produktera som säljs, För det jag köpte var rena rama skiten, och anser än idag att dom är skyldiga mig hela summan för kjolarna plus lite till.

Om de var så dåliga skulle du reklamerat innan du gick vidare med lack och modifieringar. Då hade du säkert kunnat lämna tillbaka och få pengarna tillbaka. Men när du/din lackerare börjar bygga om och fixa till så blir det ju omöjligt. Det kan ju inte vara företagets fel?
Provmonterade du ens innan du lämnade på lack?

+1

-1 då jag bad om pengarna tillbaka direkt när det kom fram att man behövde ha andra dörrlister till bilen ( som jag speciellt frågade om det var m5 kopior eller om dom var lite omgjorda, nej nej man behöver inte ha andra dörrlister, går inte ha orginal lister till dom kjolarna jag köpte, nya lister kostade något på 2000 kr.

Bad om pengarna tillbaka och att han får ta tillbaka skiten när det inte passade, men fick till svar att det ska passa med enklare moddning och att han sålt huuuur många som helst utan problem. Då insåg jag att att jag har inte ett skit och komma med, bara göra iordning skiten och aldrig mer handla där.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang