Frontmotordragster 1958 Chassis Research - Moon Rocket
Jo, en 30 årskris närmar sig, och jag kände att jag måste få byggt en gammal frontmotordragster. Så här är jag, vill förmedla mitt arbete och även kanske insperera fler och även få insperation av er! Hoppas ni uppskattar... Visa mer
Det får bli en remsa kvalitets stål, så inte boxer shortsen får ta hela ansvaret :-) Alltså ja, det kan nog funka nu med spakarna o föraren, trångt blir det vid armar och axlar. Men jag har/hade en backup plan, o satt en kromad ögla vid vänster axel till skärmen istället, men jag vill helst ha en frän spak :-)
I väntan på en överraskning, en milstolpe , så kom en smaskig liten regelbok så länge haha, mycket gott bra o veta material! Kanske överraskningen kommer imorgon :-)
Jahapp, då är 35 den nya siffran och dragstern är inte igång .. Men det har hänt en del senaste året iallafall! :-) Jag köpte mig en egen liten present som inspirations höjande väggkonst på 50x70cm Full gas igen! :-)
Jahapp, då är 35 den nya siffran och dragstern är inte igång .. Men det har hänt en del senaste året iallafall! :-) Jag köpte mig en egen liten present som inspirations höjande väggkonst på 50x70cm Full gas igen! :-)
;-) Jeg skulle være ferdig før 50... det gikk ikke, men kanskje på veien før jeg treffer 51....
;-) Jeg skulle være ferdig før 50... det gikk ikke, men kanskje på veien før jeg treffer 51....
Man har ju ett liv o sköta samtidigt, och kanske inte 100% prio på ett projekt... Men så länge man inte tröttnar , så är det bara göra lite då och då när det går :-) Pengar och tid har jag aldrig samtidigt hahaha
Röret längst bak längst ner i chassit, landar lite för nära bakaxeln, jag vill kunna sitta lite lägre o mer fosterställning :-) Så jag får ordna ett nytt rör , bockat sådant.
Sagt och gjort, två rör skarvade med svarvat ämne invändigt.
Svetsat o klart, sen blir det att ersätta röret på chassit, och svetsa ihop resten av fästen o pedaler o allt :-)