Anmäld för våldtäkt av mitt ex

AMLEGEND
21 maj 2013 · 4 Inlägg

Kort om historien
Jag var ihop med en tjej under 4 års tid. Det tog slut för ca 7 månader sen.
Under tiden vi var ihop så var det jag som betalade allt då jag jobbade å hon gick i skolan. Å med allt menar jag hyran, mat, resor och alla avgifter/räkningar, hon fick 1000 kr av skolan å de pengarna slösade hon bort på kläder och smycken.
Hur som helst en dag åkte hon hem till sina föräldrar å skulle vara där några dagar. Hon hörde aldrig av sig så Jag smsade efter ca en vecka och frågade om jag ska hämta henne eller hur tänkte hon göra å då började hon babbla om massa skit som att jag inte saknade henne å att jag inte älskade henne å sånt (bara skylla på mig) hon vägrade komma hem å sa att det e slut å eftersom hon var otrogen en gång tidigare så tog det inte hårt på mig utan jag släppte taget å sa gör det som e bäst för dig å då var det slut mellan oss. Hon avslutade allt via sms, jag skrev att vi kunde åtminstånde träffas och prata eller avsluta det på ett snyggare sätt men hon vägrade.. Jag hörde redan efter ett par veckor att hon var ihop med en annan.. Aja skitsamma. Jag gick vidare med mitt liv och fokuserade på jobbet och andra saker som man inte hinner med när man e ihop.

problemet:
jag började dejta en tjej nyligen å så var vi ute jag å denna tjejen för ca 1 vecka sen å då gick mitt ex förbi oss hon var med 3 killar (första gången jag ser henne på 7 månader). Det kändes obehagligt att hon var i närheten så vi flyttade på oss.. Å sen mötte vi de igen å flyttade på oss igen. En dag senare får jag ett sms av ett okänt nummer där det står ge mig mina pengar annars polisanmäler jag dig för att du har våldtagit mig å misshandlat mig under tiden vi var tillsammans. Det var mitt ex alltså. Jag har aldrig misshandlat eller tagit henne ofrivilligt så jag svarade med e du verkligen så låg, vill du tjäna pengar på så vis, du vet själv att det du säger inte e sant". hon svarade med att hon skiter i å jag har 4 dagar på mig annars går hon vidare å göra de.
Antar att hon blev krossad över att jag var med en fin tjej å har det bra med jobb å pengar å allt som hon inte har.
När jag såg henne så fick ja chock då hon såg så sliten å trött ut typ som en uteliggare hmm, hon har gått ner minst 10 kilo även fast hon var smal och lång. så tänk er en 178cm lång som väger ca 45 kilo.. Jag har mer ett ordnat liv. Bra utbildning och bra jobb, aldrig begått ett brott. Men hon var tvärtom hon sket i skolan, var mest trött på dagarna och sov eller så satt hon å kollade på datan. Jag fick jobba,städa, betala å laga mat jämt. Även ställde upp för henne å hjälpte henne att må bra då hon mådde dåligt å skar sig.. Allt det här gjorde jag för att jag var kär i henne. Å ännu idag så har jag fortfarande lite känslor kvar för henne sad

Vad gör jag?
Bli man direkt häktad om man blir anmält för våldtäkt?
Ligger jag illa till även fast jag e oskyldig?
Jag e inte rädd för att jag vet att jag inte har gjort något av det hon påstår men jag hörde en hel del om att man hamnar i finkan oavsett?

Senast redigerat av AMLEGEND (21 maj 2013)

Henrik-N
21 maj 2013 · 450 Inlägg

Du menar väl inte allvar att du är nojjig, de är ju hon som hotar dig,gör en anmälan istället gällande hennes hot, du kommer säkert få gå på förhör men efter några minuter hör polisen säkert att de inte är sant från din ex tjejs sida.

de löser sig var inte orolig.
dem som åker dit i Sverige idag är skyldiga också.

henke

pukan2
21 maj 2013 · 3 182 Inlägg

gör en anmälan om förtal eller va det heter. samt byt mobilnumer/hemnummer till hemligt. skit i henne o fokusera på annat o nya tjejen. hade hon en nyckel till ditt hem ta tillbaka den eller byt lås, hon värkar gö va riktigt vrickad.

TouchOfRed Meldem
21 maj 2013 · 4 137 Inlägg

Henrik-N skrev:
Du menar väl inte allvar att du är nojjig, de är ju hon som hotar dig,gör en anmälan istället gällande hennes hot, du kommer säkert få gå på förhör men efter några minuter hör polisen säkert att de inte är sant från din ex tjejs sida.

de löser sig var inte orolig.
dem som åker dit i Sverige idag är skyldiga också.

henke

Klart som fan han är nojjig. Man vet ju aldrig med straffen som ges ut..
Tjejers snyfthistorier osv..

Nu finns det inga bevis från någon av dom? och då är det ju ord mot ord.
Vem tror du själv vinner, en överkåt kille som vill sätta på allt som rör sig, eller en misshandlad och våldtagen gråtandes tjej?

Nu säger jag inte att TS i fråga är så, men det är ju ungefär så samhället verkar se på oss killar.

Jag vet inte riktigt hur man hanterar såna här fall dock.
Går det inte att ringa till snuten och säga som det är? (?)

Senast redigerat av TouchOfRed (21 maj 2013)

Volkswagen Polo FSI "Mammas räcer" (2012)
lingua
21 maj 2013 · 2 271 Inlägg

Hon utövar ju utpressning, kommer säkert inte ens gå till polisen.
Men för din egen ro tycker jag att du ska gå till polisen själv och berätta historien, hoppas du har kvar sms:n?
Samt i samma veva anmäla henna för utpressning/förtal.

Saab 9000 Talladega "T5.5 Kortmotor" (1988)
Hamilton
21 maj 2013 · 8 864 Inlägg

Hoppas verkligen du har sparat smsen, ta med dig dom till polisen och du kommer garanterat få hjälp med en anmälan.

Fotograf på tierpidag.se
TouchOfRed Meldem
21 maj 2013 · 4 137 Inlägg

Hamilton skrev:
Hoppas verkligen du har sparat smsen, ta med dig dom till polisen och du kommer garanterat få hjälp med en anmälan.

Finns väl inga bevis på att det är HON som har skickat dom? Och är det skickat från kontantkort så vet dom väl inte ens vems numret är?
Vet dock inte på hur dom ser på sms som bevis.

Volkswagen Polo FSI "Mammas räcer" (2012)
Hamilton
21 maj 2013 · 8 864 Inlägg

TouchOfRed skrev:

Hamilton skrev:
Hoppas verkligen du har sparat smsen, ta med dig dom till polisen och du kommer garanterat få hjälp med en anmälan.

Finns väl inga bevis på att det är HON som har skickat dom? Och är det skickat från kontantkort så vet dom väl inte ens vems numret är?
Vet dock inte på hur dom ser på sms som bevis.

Var när och hur en telefon har använts är en lättmatch för polisen att ta reda på, även ett kontantkort.

Vidhåller att trådskaparen tar kontakt med polisen omgående.

Senast redigerat av Hamilton (21 maj 2013)

Fotograf på tierpidag.se
AMLEGEND
21 maj 2013 · 4 Inlägg

tack grabbar!!

jag tycker det e sjukt jobbigt att polisanmäla en som en gång i tiden var mitt allt. men nu handlade det här om mitt liv och min framtid så jag var tvungen att ringa polisen och anmäla. det kändes sjukt jobbigt.
hon verkar inte ha något samvete längre eller så mår hon sjukt dåligt och det e ju synd om henne men jag ska inte behöva lida av det!

hon messade från ett registrerat nummer hon skrev även sitt namn på en av smsen så det e grönt.

polisen tyckte att det här lät mer som hämnd så de verkade ha bra erfarenhet av liknande händelser..

te_wik Forummoderator
21 maj 2013 · 12 813 Inlägg

Får man fråga hur gammal ditt ex är? Låter på det du skriver som att det är en 13-14 årig tjej, och då kan du tyvärr straffas även om hon varit med på det som hänt under täcket eller inte.





Mvh Tommy

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!
Audi 100 2.3E "Das Mutterschiff" (1988)
TouchOfRed Meldem
21 maj 2013 · 4 137 Inlägg

AMLEGEND skrev:
tack grabbar!!

jag tycker det e sjukt jobbigt att polisanmäla en som en gång i tiden var mitt allt. men nu handlade det här om mitt liv och min framtid så jag var tvungen att ringa polisen och anmäla. det kändes sjukt jobbigt.
hon verkar inte ha något samvete längre eller så mår hon sjukt dåligt och det e ju synd om henne men jag ska inte behöva lida av det!

hon messade från ett registrerat nummer hon skrev även sitt namn på en av smsen så det e grönt.

polisen tyckte att det här lät mer som hämnd så de verkade ha bra erfarenhet av liknande händelser..

Klart det är jobbigt, men som sagt. Bara för att hon mår dåligt över att se dig lycklig och leva bra, så betyder ju inte det att hon får göra ditt liv till ett helvete.

Helt rätt att du anmälde det.

Okej vad bra, då blir det ju enklare att anmäla henne.

Håll oss updaterade om hur det går för dig ! smile

Volkswagen Polo FSI "Mammas räcer" (2012)
Germax
21 maj 2013 · 12 086 Inlägg

Generellt sätt är motanmälan det bästa sättet att ta död på en anmälan mot sig. Utan att över huvud taget värdera din situation.

M103
22 maj 2013 · 1 570 Inlägg

Du är utsatt för utpressning.

viktordaher
22 maj 2013 · 20 Inlägg

Det kvittar fullständigt om vad kärringa säger, bevis måste man ha om man ska fälla någon. Dock kan du anmäla henne för falska anklagelser och utpressning.

_Jonex_ Byggare Behm
23 maj 2013 · 562 Inlägg

Polisen började inte jobba igår.. Dom vet om problematiken som kallas svartsjuka.   
Sms är fullgoda bevis , speciellt med listorna med klockslag från operatören. 
Det som också talar emot henne är att hon inte dokumenterat skadan vid läkare, vilket väger tungt vid åtal.

Förtal och försök till utpressning är vad hon ska anmälas för.

Långt ifrån proffs men gör det jag kan.
Sköter man saker snyggt så klarar man sig bättre, alltid.
AMLEGEND
24 maj 2013 · 4 Inlägg

Först ska jag tacka er alla som skrev och delade med sig!

Hon e ca 22 år.

Jag vet fn inte va hon menade med "mina pengar" det kankse e en del av hennes spel?

3 månader innan det tog slut så var vi på en lyxig utomlands resa å jag slösade bort 38000 kr på oss båda. Även 2 tidigare utomlandsresor som jag pröjsade.. så e det ngn som bör betala så är det nog hon.

volvoentusiasten
24 maj 2013 · 4 005 Inlägg

Helt otroligt?!

Stå på dig grabben, du ska inte finna dig i att bli utsatt för olaga hot, utpressning och förtal oavsett om hon var världens mysigaste förut enligt dig. Hon verkar ju ha förändrats lite sedan dess kan man säga...

För en herrejösses massa år sedan så slog det slint hos en mysig tjej som jag dejtade för länge sedan, hon började sms-terra och ringde sent från okända nummer hela tiden och spred lögner om mig på stan och krävde mig på pengar.

Efter att min vän som då var kommissarie ringde upp dem och deras föräldrar och pratade lite allvar med tjejerna så slutade allt, kändes jobbigt att gå så långt men det var nödvändigt.

Senast redigerat av linuslinje (24 maj 2013)

valle22 Smidd i rostigt stål
24 maj 2013 · 933 Inlägg

dagens fruntimmer har för mycket rättigheter och inga skyldigheter

stå på dig grabben, har fått uppleva mycket under min tid med dessa anklagelser när man gjort slut med kvinnor man haft med att göra, det är jobbigt i början men skit i det och du skall se att det är mest svartsjuka som gör hon mår dåligt av att se du mår bra.....

snart fredag kväll och ett par kalla Carlsberg väntar med Opel-snack med svågern smile

*** Riktiga bilar har bakhjulsdrift, framhjulsdrift är enbart på gräsklipparn ***
AMLEGEND
24 maj 2013 · 4 Inlägg

tack för alla sköna svar! mår toppen nu och skiter fullständigt i va hon gör! jag vet att jag inte har gjort något så hemskt som det hon påstår smile och sanningen segrar jämt:)

TACK ALLA:D

Thunderbird88 A small step for Sloth, a giant leap for Slothkind
25 maj 2013 · 3 929 Inlägg

Vad som vore rätt grymt var om du fortsätter med en anmälan om utpressning mot henne, varför?
För det är vad hon har utövat!
Använd inte din anmälan bara för att ta död på hennes hot utan krossa henne under hennes egna hot när du väl har chansen! Försök iallafall, få henne att tro i några månader att hon kommer åka dit på utpressning. Om du vinner målet eller inte i slutändan kvittar fullständigt, bara hon har sovit dåligt i en längre tid!

Kolla gärna in min garage tråd - Garaget Zoo! - http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=203067
Ford Thunderbird "Procharged 306" (1988)
Dodge Viper GTS "Huggormen" (1998)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang