Hmm så tråkigt att se bilar man engång i tiden var nybilsmekaniker på rosta bort på detta sätt

Dock är problemet ganska enkelt att stava, FORD.
De äldre bilarna av typen 626-323 var byggda med delvis stål från Sverige, de nyare bilarna har fått "billigare" stål och ihop med den där förbaskade täck mattan i bakre hjulhus är totalt värdelösa.
Det enda jag skulle rekomendera är att ta bort dem nu när det är varmt och ventilera tort där, lägga på ny tektyl och slita loss även inredningen och köra med tunnflytande i MÄNGDER.
Det är som så att det är inte utifrån rosten kommer utan innefrån.
Dock skyddar man utifrån för att inte de första stegen i processen ska kunna uppstå.
En annan viktig detalj är att hålla bilen ren och skydda lacken, bilens lack är egentligen inte till för att färga bilen utan att rostskydda plåten.
Lacken på de nyare bilarna är inte heller av samma kvalitet som 323-626 osv.
Hade en 626 från 1985 och jag skulle kunnat avara en månadslön om du hade hittat rost på den annat än 626 orginal, stötdämpartornen bak.
Men att tektyla och hålla rent bromsar bara upp rostprocesssen, har det engång kommit rost så slutar det aldrig hålla på.
Ja inte fören den dagen man byter plåt helt.