MeRoll88 skrev:
Hur går det där hemma i vinterkylan? Ligger du o meckar i termobyxor eller?
Vad är planerna, få den ihopa till besiktningen har jag hört, men bara i orginalskick då eller helt i färdigt slutresultat?

Läste något om 531-topp, fiiiina toppar det du!

Jodå, det går bra! Här är rätt varmt för att vara denna årstiden, så några termobyxor behövs ännu inte!

Dock tror jag inte det tar lång tid innan jag blir tvungen att slänga på dem

Planen nu är att få på bakaxel och framvagn för att sedan kunna rulla in den i garaget. Väl inne i garaget fortsätter jag med att laga rost och montera olika delar.
Precis som du nämnde är målet att få den färdig till besiktningen. När jag ska besiktiga den hade jag tänkt att ha den i så färdigt som möjligt. USA-fronten ska sitta där. Dock behöver bilen inte vara lackerad. Jag hade tänkt köra med originalfjädrar för att vara säker på att den går igenom besiktningen (så bytar jag till kapade sänkningsfjädrar sedan).
Ja, jag blev inspirerad när jag såg dig mecka med din motorn så jag ville också få ut lite mer hästkrafter ur min. Tänkte att en 531-topp var en billig och bra lösning. Planen för toppen är att slipa in ventilerna, byta packningarna i den och sedan riktplana den.
Motorn hade jag bara tänkt demontera botten på och sedan rengöra det jag kan med avfettning för att tillslut lackera motorn i sin ursprungliga röda färg!
Givetvis kommer insug och andra tillbehör få sig en uppfräschning!
Dock fundera jag mycket över fälgar. Står och väger mellan Ocean mk18 (som jag tycker är snygga men vanliga) och Polaris eller breddade polaris

Så lite tips och resonemang där hade inte varit helt fel

Hoppas du har det bra där nere!
Mvh!