Tänkte jag skulle dra igång ett litet projekt under sommaren 2013 och framåt. Det är i grunden en solblekt Volvo 740 som snart rullat 14 000 mil. Köpte den av en äldre dam, vilket innebär att kopplingen är slut, den är lugnt körd... Visa mer
Idag har det tyvärr inte hänt så mycket Var iväg på Biltema och handlade lite saker så att jag kan fortsätta i morgon!
Tänkte jag skulle montera handbromsen
Dock slutade med att jag åkte till Biltema och handlade nya bromsklossar
Tyvärr har jag absolut inget minne av hur saker och ting satt när jag demonterade bakaxeln (vet inte var jag hade huvudet då. Så jag kommer inte ihåg hur någonting ska sitta )!
Tänkte jag skulle försöka få tillbaka lite minnen genom att titta på en polares polares 740. Men va fan, det var ju någon riktig slarvepelle som varit där och meckat så det gjorde mig bara mer förvirrade!
Så jag tänkte vända mig till er. Är det såhär det ska sitta (givetvis ska fjädern till höger sitta fast och till vänster ska den här kopplingen sitta som gör att dem spänner ut sig) ?
Är detta rätt kopplat? Ska givetvis spänna skruven
Detta måste väll vara rätt??
Ja, kan hålla med er om att det är lite pinsamt att fråga om så pass enkla saker, men jag har försökt leta runder och tittat i olika forum. Men där ingen bild på direkt det jag vill se! (och givetvis är det tillåtet att ladda upp bilder i min tråd som kan hjälpa mig! )
Jaha, här var det 2 grader och full belysning
Det var allt för idag. Och som sagt så är jag mycket tacksam om ni kan hjälpa mig Mvh!
Trodde jag skulle montera mina fjädrar där bak idag. Men nja det sket sig när jag hittade dess!
Efter en stunds slipande...
Slutade med att dem fick bada lite
Monterat styrleden. Så nu svänger det
Mitt panhardstag redo för montering!
Jaha, här hade någon varit flitig med färg...
Mycket bättre
Monterat Såg dock nu att jag skulle behöva måla lite på bulten då färgen släppt när jag skruvade in den
Monterade också krängningshämmare bak!
jodå, men det blir nog snyggt när jag tar bort plasten
Redo för montering! Blev lite skillnad!
Målade lite hammarlack på min fjädrar. Har inte tänk göra något mer med dem då jag planerar att ha sänkningsfjädrar efter besiktning
Sedan hittade jag detta värmeskyddet. Det sitter ovanför bakaxeln. Men tyvärr har jag inget minne av hur det satt fast Något sa mig att det var typ limmat, men där är ju hål i det Så någon som har bild eller idé på hur det ska fästas?
Jaha, detta var allt vad 2013 hade att bjuda på! Jag vill bara tacka alla som följer mig och hjälper mig till 100%! Och jag hoppas ni fortsätter med det nästa år också!
lika fint som vanligt, men om man skulle bli sugen på att köpa delar ifrån skroten vid dig skulle man kunna ge dig pengar då och du köper (givetviss att du får kolla upp innan när du väl är på skroten att de har den rätta delen). Skulle du kunna handla den åt en då? (verkar vara masas intressata bilar där du bor) ^^
faan va porrigt det blir kommer bli redigt fint detta
Tack! Ja, det blir nog bra när det är färdigt!
Jiiimmie skrev:
lika fint som vanligt, men om man skulle bli sugen på att köpa delar ifrån skroten vid dig skulle man kunna ge dig pengar då och du köper (givetviss att du får kolla upp innan när du väl är på skroten att de har den rätta delen). Skulle du kunna handla den åt en då? (verkar vara masas intressata bilar där du bor) ^^
Hehehe, har du ingen rolig skrot i närheten?
Du är liv
Du är dom långa milen mot Berlin.
I döda vinkeln ser jag allt du gör.
Då stänger jag själen klämmer ihjäl den & hittar en himmelsk drog.
Då jag väntar på att några saker i mitt rostätarbad ska blir färdiga får jag underhålla mig med annat Hittade denna skönhet... Måste varit någon polack som målat denna innan
Här hade någon varit flitig med färg o annat...
Gör om gör rätt! Av med stödlagret
Och där var det av
Mycket bättre! Nerslipat och redo för lackering!
Nytt stödlager inhandlas i morgon på Biltema
Tänkte jag skulle fortsätta men bakaxeln
Nya rostfria bultar
Monterade också hanbromsen
Och slutligen lite fett
Sedan tänkte jag se hur dåliga mina bromsskivor var. Detta är då före slipning och efter på bromsskivorna fram Har länge gått och funderat på om jag ska köpa nya eller använda mina gamla. Och mitt slutliga beslut är nog att jag behåller dem gamla, iallfall fram Här kommer lite bilder på dem
Dock är jag lite osäker på hur jag ska göra med mina skivor bak
Dem kommer i alla fall monteras nu så jag kan få på hjul och flytta bilen. Så får vi se sedan, nog inte omöjligt att det blir nya skivor bak
Och dem som gör att jag inte kan montera mina fjädrar Hoppas dem är klara tills i morgon!
Det var allt för idag! I morgon är en ny dag men nya möjligheter! Mvh!
Biltemas underredsmassa är inget bra alternativ att använda som rostskydd. Biltemas underredsmassa är för tjock och kletig för att fungera som stenskottsskydd då den kommer att ramla av ditt chassi när den verkligen har stelnat! En pålitlig underredsmassa ska man kunna spruta på via en rostskyddsspruta.
Hehehe, har du ingen rolig skrot i närheten?
nej, bara oplar o persau (stavning? xD) finns kanske 1 700/900 bil men allt är oftast rensat när man kommer dit..