Tips: När du monterar ventiltätningarna så skall ventilen sitta i loppet. Det skall (brukar) medfölja en tunn plasthylsa som passar på ventilskaftet. Man har dessa på skaftet (täcker knasterspåren!), syftet är att INTE skada ventiltätningarnas gummiläppar. Jag skulle använt dessa hylsor. Ehlring (stavning?) som är en "packningstillverkare" skickar(skickade?) med dessa hylsor när man köper(köpte?) ventiltätningar, står till o med i deras manual att hylsorna måste användas när tätningarna monteras...Det fuskas en hel del med detta. Sen vet jag inte hur vanligt det är att "gummiläpparna" skadas om man inte använder dessa hylsor, men mitt råd är: Hylsa på ! *haha*.
Jag reserverar mig för ev felaktigheter i mina svar. Det åligger varje användare att kontrollera uppgifterna. Tar inget ansvar vid felaktig information.
Volvo - Bored for life MB - Old farts young tarts Audi - Always first looser
Chevrolet - No cars, just trucks BMW - Pure driving pleasure