Min erfarenhet...Har damasken gått sönder o man kört så en längre tid utan att uppmärksamma det så kan man förvärra situationen genom att trycka i mer fett...Varför? Jo för smutsen sätter sig i regel i fettet o ligger mest kvar där. Trycker man då i nytt fett (man får aldrig bort all smuts från det gamla fettet så att säg) så hamnar den smuts som är kvar inne i knuten. O då brukar slitaget gå härligt fort. Hade själv en Passat med dålig damask. Rengjorde o nödlagade, fyllde på med nytt fett, en nödlagning tills den nya knuten kom. Bilen hade säkert gått typ 700-800 mil med defekt damask. Efter den sk nödlagningen så började knuten knacka ordentligt inom ca 100mil. Så mitt råd är att byta damask o knut, o gör jobbet bara en gång. Biltema/Ebay knutar funkar bra, MEN damaskerna är alldeles för dåliga. Biltema damasken höll ca 10000 mil, medan Ebay damasken höll endast 3000 mil. Köp original damask eller en damask av hög kvalite.
Jag reserverar mig för ev felaktigheter i mina svar. Det åligger varje användare att kontrollera uppgifterna. Tar inget ansvar vid felaktig information.
Volvo - Bored for life MB - Old farts young tarts Audi - Always first looser
Chevrolet - No cars, just trucks BMW - Pure driving pleasure