Affär på nätet som kan leverera bromsokfärg innan 28'e?? (Snabba tips tack!)

DanneSundin
21 juni 2013 · 682 Inlägg

Tjenixen. Så få dagar ska egentligen inte vara ett problem, men nu är det så att jag verkligen vill måla bromsoken till Realcar träffen 29'e. 

Jag har bara hört så sjukt många "skräckhistorier" här på garaget om folk som fått vänta skitlänge på sina grejer.

Annars tips om affärer i närheten av Gnesta > Stockholm som har 2komps BRA bromsoksfärg (som penslas) uppskattas, då jag jobbar i Stockholm.

Sorry om det är en repost eller egentligen i fel del. Eftersom att det "handlar men handlar ändå inte om styling".

spokenratt
21 juni 2013 · 3 860 Inlägg

Vparts.se brukar vara snabba med sina leveranser, volvosida iof men färgen funkar väl iaf!? http://www.vparts.se/se/v70/volvo-v70-2 … ?limit=100 säljer foliatecs färg.

Annars är faktiskt biltemas färg inte heller dum, deras riktiga bromsoks färg då. Kör själv med den. (biltema bör finnas i sthlm) tongue

Ta en titt i min prjokttråd! V70 T5
Autotech
Djo
21 juni 2013 · 10 157 Inlägg

Foliatecs 2k bromsoksfärg krakelerade för mig. Vet ej om det var någe fel på färgen jag fick eller någe men följde instruktionerna så känns konstigt.

Ville bara få det sagt.

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=272072
Projekt tråden om pv 444an med luftfjädring förgasar turbo och plåt breddning mm mm kolla in om ni vill :D
spokenratt
21 juni 2013 · 3 860 Inlägg

Djo skrev:
Foliatecs 2k bromsoksfärg krakelerade för mig. Vet ej om det var någe fel på färgen jag fick eller någe men följde instruktionerna så känns konstigt.

Ville bara få det sagt.

Okok.. själv körde jag foliatech på förra, rullade ca 2 år men inga sprickor när jag sålde sen..

Ta en titt i min prjokttråd! V70 T5
Autotech
Djo
21 juni 2013 · 10 157 Inlägg

spokenratt skrev:

Djo skrev:
Foliatecs 2k bromsoksfärg krakelerade för mig. Vet ej om det var någe fel på färgen jag fick eller någe men följde instruktionerna så känns konstigt.

Ville bara få det sagt.

Okok.. själv körde jag foliatech på förra, rullade ca 2 år men inga sprickor när jag sålde sen..

Okej ja måste vart nått fel på färgen jag fick dårå jaja syns inte på håll iallafal får göras om senare.

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=272072
Projekt tråden om pv 444an med luftfjädring förgasar turbo och plåt breddning mm mm kolla in om ni vill :D
DanneSundin
21 juni 2013 · 682 Inlägg

Tack! Kom inte ihåg namnet på Vparts, visste att jag hade sett en annons med just bromsoksfärg därifrån på Garaget, typ därför jag startade tråden.. smile

Nu blir det bara att fundera.. Köra "som alla andra" och köra röd eller köra guld eller någon annan kul färg..

Conceited GARAGET V.D.
21 juni 2013 · 900 Inlägg

mekonomen annars? körde på deras, kostar 149kr grymt resultat! kolla mina bilder.

kika gärna på mina bilar
-----------------------------------------------------------
var glad över det du har.. innan du förlorar det..
Volvo xc70 "summum sport edition" (2014)
TBergsten
21 juni 2013 · 996 Inlägg

Finns på jula, mekonem och biltema...

larssonphilip
21 juni 2013 · 97 Inlägg

mekonomen har bara sprayfärg, letar själv efter penselbar 2komps bromsoksfärg wink

Det ska synas att en bil inte är original, men man ska inte kunna se vad som är bytt - Definitionen av clean
Mack Forum- och sitemoderator
21 juni 2013 · 26 136 Inlägg

larssonphilip skrev:
mekonomen har bara sprayfärg, letar själv efter penselbar 2komps bromsoksfärg wink

Köp sprayburk och spraya i locket.
Använd pensel och pensla från locket - löst.

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Sitemoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.
Volvo V60 D4 AWD "Rymdskeppet" (2014)
Mazda 323 1.4 "Emanuel" (1979)
Volvo 244 GLT "Good ol Bastard" (1983)
DanneSundin
21 juni 2013 · 682 Inlägg

Mack skrev:

larssonphilip skrev:
mekonomen har bara sprayfärg, letar själv efter penselbar 2komps bromsoksfärg wink

Köp sprayburk och spraya i locket.
Använd pensel och pensla från locket - löst.

Har funderat på det där själv!

Fungerar det verkligen? Jag har noll koll, har alltid haft för mig att det är någon "speciell" gas färgen blandar sig med för å fästa bra och sådär..

Mack Forum- och sitemoderator
21 juni 2013 · 26 136 Inlägg

DanneSundin skrev:

Mack skrev:

larssonphilip skrev:
mekonomen har bara sprayfärg, letar själv efter penselbar 2komps bromsoksfärg wink

Köp sprayburk och spraya i locket.
Använd pensel och pensla från locket - löst.

Har funderat på det där själv!

Fungerar det verkligen? Jag har noll koll, har alltid haft för mig att det är någon "speciell" gas färgen blandar sig med för å fästa bra och sådär..

Det fungerar i nödfall.

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Sitemoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.
Mazda 323 1.4 "Emanuel" (1979)
Volvo V60 D4 AWD "Rymdskeppet" (2014)
Volvo 244 GLT "Good ol Bastard" (1983)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang