Niklas och Chrilles Stora rekondtråd... *BMW + Audi + BMC MiniC*

skutte Bilrekonditionerare
10 juli 2013 · 453 Inlägg

Kul med fler som polerar bilar smile har inte använt toptool så mkt, får du upp värmen som krävs för att ta repor på tex en hård Audi?

MVH Rikard
NiKeMaN Entreprenör
10 juli 2013 · 1 286 Inlägg

skutte skrev:
Kul med fler som polerar bilar smile har inte använt toptool så mkt, får du upp värmen som krävs för att ta repor på tex en hård Audi?

Som sagt... TopTool tillsammans med Optipads och medelfart (ca 3-3.5) på maskinen med mediumtryck så blir det riktigt skaplig värme och god avverkning.

// Niklas Johansson
NiKeMaN Entreprenör
10 juli 2013 · 1 286 Inlägg

TIll er andra stort tack för pepp smile Kommer lä kanske fler uppdateringar framöver då wink

// Niklas Johansson
JesperNilsson
10 juli 2013 · 71 Inlägg

Låter bra!smile

Volvo V70 D4 "R-Design" (2013)
R-line_chrille Distributionselektriker
11 juli 2013 · 222 Inlägg

det hoppas vi att det gör.

mvh chrille

Volkswagen Tiguan R-Line "R-line" (2017)
Putteliten
11 juli 2013 · 9 074 Inlägg

Hur mycke tar du för å gno av Qashqaien?

NiKeMaN Entreprenör
11 juli 2013 · 1 286 Inlägg

Putteliten skrev:
Hur mycke tar du för å gno av Qashqaien?

Skickar PM på Fejjan Danne smile

Senast redigerat av NiKeMaN (11 juli 2013)

// Niklas Johansson
werd
11 juli 2013 · 349 Inlägg

Sett dessa bilder på bilvårdsforumet där man smugit runt för att lära sig saker, så prem lagd!
Riktigt roligt och se före och efterbilder!
Den där svarta Audin som är full med hologram/vaddetnuheter, varför blir det så? Gått varm utan medel?

Mer uppdates!

I'm not a complete idiot, some parts are missing!
Birdy Birdy in the sky, Fell a Poo Poo in my eye, Me dont care Me dont cry, Me just happy cows dont Fly!
Skoda Pickup "Bertil" (2000)
Volvo 240 GL "Så bruner han ää..." (1987)
R_fused There is no replacement for displacement
11 juli 2013 · 630 Inlägg

Riktigt roligt med sådana här trådar! Forstätt med mycket bilder och info om produkter ni andvänder mm:)

Constantine
11 juli 2013 · 679 Inlägg

Har faktiskt inte jobbat så mycket på Optipads/ullrondeller, mest pga vi haft så stort lager av andra rondeller. Misstänker att det ger mer fördelar vid väldigt sliten och oxiderad lack, jämfört med en vanlig orange/gul.

Senast redigerat av Constantine (11 juli 2013)

BOLIN_
11 juli 2013 · 2 763 Inlägg

Hittade tråden nu och måste säga att jag tycker att sånt här är kul att titta på! smile

Ni skulle ha en hel del att göra med min bil om jag lämnade in den hos er, jag är tveksam till att man skulle kunna få den riktigt fin igen tongue

Volvo - For Life
NiKeMaN Entreprenör
11 juli 2013 · 1 286 Inlägg

werd skrev:
Sett dessa bilder på bilvårdsforumet där man smugit runt för att lära sig saker, så prem lagd!
Riktigt roligt och se före och efterbilder!
Den där svarta Audin som är full med hologram/vaddetnuheter, varför blir det så? Gått varm utan medel?

Mer uppdates!

Hologram kan uppstå vid en massa olika kombinationer... För mycket tryck ihop med för snabbt eller för långsamt varvtal. Felaktigt användande av maskin helt enkelt. Eller för grova medel och för grova trissar utan att "städa" efter sin polering med mildare medel och trissor. Brukar vara ganska lätt att polera bort iallafall smile

BOLIN_ skrev:
Hittade tråden nu och måste säga att jag tycker att sånt här är kul att titta på! smile

Ni skulle ha en hel del att göra med min bil om jag lämnade in den hos er, jag är tveksam till att man skulle kunna få den riktigt fin igen tongue

Säg inte det.... Utmana oss.! smile 99,9% av alla lacker går att få ordning på wink



Till alla er andra stort tack för kommentarer! Mer uppdateringar kommer vart efter bilar blir polerade. Just nu lite företagsbilar blandat med semester så därför ganska lugnt med uppdateringar.
Stay Tuned cool

// Niklas Johansson
NiKeMaN Entreprenör
11 juli 2013 · 1 286 Inlägg

Lekte förresten lite idag med en av våra nya Skumpistoler....

Blev lite roligare att tvätta bilen!! smile

http://www.fildirekt.se/dl/1373653616.jpg

http://www.fildirekt.se/dl/1373580020.jpg

// Niklas Johansson
R-line_chrille Distributionselektriker
11 juli 2013 · 222 Inlägg

ser bra ut, skulle man haft, är det en sån som sitter på högtryckstvätten eller den vanlige slangen?

mvh chrille

Volkswagen Tiguan R-Line "R-line" (2017)
NiKeMaN Entreprenör
11 juli 2013 · 1 286 Inlägg

S60R_Chrille skrev:
ser bra ut, skulle man haft, är det en sån som sitter på högtryckstvätten eller den vanlige slangen?

mvh chrille

Finns till högtryckstvättarna också... Men den variant vi ska sälja är vanlig trädgårdsslangsanslutning på.

// Niklas Johansson
R-line_chrille Distributionselektriker
11 juli 2013 · 222 Inlägg

vi har haft en sån på jobbet som man sätter på trädgårdsslangen, tyvärr e den kass nu men tror den har varit med i över 10år.

Volkswagen Tiguan R-Line "R-line" (2017)
NiKeMaN Entreprenör
11 juli 2013 · 1 286 Inlägg

S60R_Chrille skrev:
vi har haft en sån på jobbet som man sätter på trädgårdsslangen, tyvärr e den kass nu men tror den har varit med i över 10år.

Ofasen ja det är smidigt som fasen smile

Hör av er om ni behöver en ny wink

// Niklas Johansson
R-line_chrille Distributionselektriker
11 juli 2013 · 222 Inlägg

absolut ska jag göra det, är en packning tror jag då folk kör med skållhett vatten ;(

Volkswagen Tiguan R-Line "R-line" (2017)
BOLIN_
12 juli 2013 · 2 763 Inlägg

NiKeMaN skrev:

werd skrev:
Sett dessa bilder på bilvårdsforumet där man smugit runt för att lära sig saker, så prem lagd!
Riktigt roligt och se före och efterbilder!
Den där svarta Audin som är full med hologram/vaddetnuheter, varför blir det så? Gått varm utan medel?

Mer uppdates!

Hologram kan uppstå vid en massa olika kombinationer... För mycket tryck ihop med för snabbt eller för långsamt varvtal. Felaktigt användande av maskin helt enkelt. Eller för grova medel och för grova trissar utan att "städa" efter sin polering med mildare medel och trissor. Brukar vara ganska lätt att polera bort iallafall smile

BOLIN_ skrev:
Hittade tråden nu och måste säga att jag tycker att sånt här är kul att titta på! smile

Ni skulle ha en hel del att göra med min bil om jag lämnade in den hos er, jag är tveksam till att man skulle kunna få den riktigt fin igen tongue

Säg inte det.... Utmana oss.! smile 99,9% av alla lacker går att få ordning på wink



Till alla er andra stort tack för kommentarer! Mer uppdateringar kommer vart efter bilar blir polerade. Just nu lite företagsbilar blandat med semester så därför ganska lugnt med uppdateringar.
Stay Tuned cool

Hade varit kul att låta er göra det men det har jag tyvärr inga pengar till hmm

Volvo - For Life
willegard
12 juli 2013 · 208 Inlägg

Jag vill se mer bilder Före och efter!

Skitbra tråd, grymt kul att följa!
Jag ska börja lämna mer kommentarer så du/ni blir peppade!

KÖR HÅRT!

Mvh

Housework can't kill you, but why take a chance?
TVR Griffith "5.0 500 V8" (1999)
Volkswagen Golf 1.6TDI "Tysken" (2014)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang