Fått P-bot som jag vill slippa...

Toddemannen
29 juni 2013 · 664 Inlägg

Tja råkade ut för en p-bot igår kväll utanför ett dagis med 8-9 platser, utav 5 bilar som redan stod där så stod 2 ivägen alltså dubbelparkering så att fyra rutor blev upptagna ist för 2.
Jag ställde mig in på en gångväg med halva bilen och så långt bort från alla andra bilar så de skulle kunna åka därifrån, så det fanns ingen plats för mig helt enkelt även om parkeringen inte ens var full.
Detta är gästparkeringen för hela området (kvällstid) och hade jag ställt mig på annat håll hade jag fått böter pga saknad av Parkeringsbevis då man måste ha sådant i detta bostadsområde

Kan det gå igenom att säga att det var andra som hindrat mig från att stå där eftersom de stod dubbelparkerade och att om jag hade ställt mig på en annan parkering var det antingen privatparkering eller så var det bevis som gällde...?

Tänker fan inte betala för att två andra idioter inte kan parkera...

Tom Darth Vader
29 juni 2013 · 1 644 Inlägg

Enda sättet att ha en chans att överklaga är väl om du tog bild på händelsen. Ta med allt detta till polisen i sådant fall och lämna in en överklagan. Jag har försökt med sådana, men tyvärr inte lyckats (än).

Braaaaap?
Mazda RX-7 FD3S "BRAAAAP" (1995)
Toddemannen
29 juni 2013 · 664 Inlägg

Tom skrev:
Enda sättet att ha en chans att överklaga är väl om du tog bild på händelsen. Ta med allt detta till polisen i sådant fall och lämna in en överklagan. Jag har försökt med sådana, men tyvärr inte lyckats (än).

Tyvärr tog jag inte någon bild då, bilarna som stod fel hade lämnat parkeringen när jag skulle åka, och innan så tänkte jag inte på att de där q-park bögarna kunde komma förbi...
Och jag pratade med polisen senare på kvällen, de hade även sett hur jag stått när de åkt förbi där och jag förklarade hur det låg till och de höll med mig om att jag inte skulle kunnat ställe mig på annat vis än just där då.
Känns som man får betala de där 400 kronorna i nuläget men om de inte godtar det jag skrev när jag överklagade får jag ringa upp dom och skrika på dom, t.o.m polisen sa att dom är idioter...tongue

matteeee Ingen himmel är så blå som min
29 juni 2013 · 2 972 Inlägg

Så om alla andra parkerar fel så blir det plötsligt helt lagligt för dig också att parkera fel? Så funkar det inte, tyvärr...

Sen går inte din matematik ihop. 8-9 platser, 5 bilar varav 2 står dubbelt. Det blir 2x2 = 4 platser + de 3 som står rätt. 7 upptagna platser således. Då är där 1-2 platser över som du kunde ställt dig lagligt på smile

/Mattias
Hyundai Kona Electric "This is the way" (2020)
Toddemannen
29 juni 2013 · 664 Inlägg

matteeee skrev:
Så om alla andra parkerar fel så blir det plötsligt helt lagligt för dig också att parkera fel? Så funkar det inte, tyvärr...

Sen går inte din matematik ihop. 8-9 platser, 5 bilar varav 2 står dubbelt. Det blir 2x2 = 4 platser + de 3 som står rätt. 7 upptagna platser således. Då är där 1-2 platser över som du kunde ställt dig lagligt på smile

Det har jag inte sagt, men vart ska jag ställa mig då?
Nu vet inte jag exakt hur många platser det är på den parkeringen men jag fick inte plats för att idioter inte kan ställa bilen inom sin ruta.
Hade jag ställt mig någon annanstans som sagt hade jag åkt på böter för att jag saknar PARKERINGSBEVIS för att stå på det området, för att jag inte bor där.

UhrJr Nordic Tuning i Norrköping
29 juni 2013 · 839 Inlägg

Parkeringsböter när man tycker att man gjort rätt är det värsta som finns.
Fyttade till en för mig helt ny stad och skulle lasta av grejer från ett litet släp. Jag vet inte att man kan åka in på innergården till hyreshuset, så jag parkerar längs med gatan halvt uppe på trottoaren så att både bilar och gångare kan passera. Släpet är hela tiden öppen och jag går upp och ner med flyttkartonger mm. När jag kommer ut efter en massa vändor har jag fått en bot. Man tyckte att jag minnsan kunde kört in på gården. Det hade bivit kortare för mig att bära om jag gjort så, så varför skulle jag inte göra det om jag visste att det gick? Detta försökte jag överklaga, men icke.

En annan gång var det snökaos i norrköping när jag bodde där. Det var sånt kaos att plogbilarna fått panik och bara plogat vägarna men fyllt alla parkeringsfickor med den överblivna snön. När jag kommer hem från jobbet den daen är min vanliga parkering (icke privat) täckt med en 2m hög snöhög. Jag blir irriterad efersom det inte finns några andra platser inom 1km... Så jag tar sats och kör rätt upp i snöhögen. När jag kommer ut morgonen därpå har jag fått en bot. Felparkering enligt lapplisa... Grejen var att det var så mycket snö så P-skylten syntes inte ens. Detta tog jag kort på och överklagade, vilket faktist gick igenom.


Så min poäng är, jag lider med dig.

Vad är det för fel på folk?
På det här forumet diskuterar man inte längre, man skriver +1.
Saab 90 "Nordic Extreme RWD" (1987)
Toddemannen
29 juni 2013 · 664 Inlägg

UhrJr skrev:
Parkeringsböter när man tycker att man gjort rätt är det värsta som finns.
Fyttade till en för mig helt ny stad och skulle lasta av grejer från ett litet släp. Jag vet inte att man kan åka in på innergården till hyreshuset, så jag parkerar längs med gatan halvt uppe på trottoaren så att både bilar och gångare kan passera. Släpet är hela tiden öppen och jag går upp och ner med flyttkartonger mm. När jag kommer ut efter en massa vändor har jag fått en bot. Man tyckte att jag minnsan kunde kört in på gården. Det hade bivit kortare för mig att bära om jag gjort så, så varför skulle jag inte göra det om jag visste att det gick? Detta försökte jag överklaga, men icke.

En annan gång var det snökaos i norrköping när jag bodde där. Det var sånt kaos att plogbilarna fått panik och bara plogat vägarna men fyllt alla parkeringsfickor med den överblivna snön. När jag kommer hem från jobbet den daen är min vanliga parkering (icke privat) täckt med en 2m hög snöhög. Jag blir irriterad efersom det inte finns några andra platser inom 1km... Så jag tar sats och kör rätt upp i snöhögen. När jag kommer ut morgonen därpå har jag fått en bot. Felparkering enligt lapplisa... Grejen var att det var så mycket snö så P-skylten syntes inte ens. Detta tog jag kort på och överklagade, vilket faktist gick igenom.


Så min poäng är, jag lider med dig.

Hah fyfan , jävla idioter.
Men jag fattar inte varför jag ska åka på böter för att andra inte kan parkera rätt och de kom säkert undan med det också för en av de felparkerade bilarna stod kvar när jag åkte...
Får se vad de säger nu i veckan.

it_mutt Avstängd
29 juni 2013 · 10 388 Inlägg

Toddemannen skrev:

matteeee skrev:
Så om alla andra parkerar fel så blir det plötsligt helt lagligt för dig också att parkera fel? Så funkar det inte, tyvärr...

Sen går inte din matematik ihop. 8-9 platser, 5 bilar varav 2 står dubbelt. Det blir 2x2 = 4 platser + de 3 som står rätt. 7 upptagna platser således. Då är där 1-2 platser över som du kunde ställt dig lagligt på smile

Det har jag inte sagt, men vart ska jag ställa mig då?
Nu vet inte jag exakt hur många platser det är på den parkeringen men jag fick inte plats för att idioter inte kan ställa bilen inom sin ruta.
Hade jag ställt mig någon annanstans som sagt hade jag åkt på böter för att jag saknar PARKERINGSBEVIS för att stå på det området, för att jag inte bor där.

För att låta lite "hård o elak"; ingenstans. Finns det inte möjlighet att parkera lagligt, så gör det inte. Det är tyvärr inte svårare än så.

De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!
Vettemannen >>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
29 juni 2013 · 14 058 Inlägg

Som andra redan skrivit så ger det dig inte rätt att parkera fel för att andra gör det. Jag tror bara att det är att betala och se glad ut.

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!
Pontiac Trans Am GTA "PIZZARÄCERN" (1987)
Chevrolet Corvette C4 "RÖDA FARAN" (1986)
Toddemannen
29 juni 2013 · 664 Inlägg

it_mutt skrev:

Toddemannen skrev:

matteeee skrev:
Så om alla andra parkerar fel så blir det plötsligt helt lagligt för dig också att parkera fel? Så funkar det inte, tyvärr...

Sen går inte din matematik ihop. 8-9 platser, 5 bilar varav 2 står dubbelt. Det blir 2x2 = 4 platser + de 3 som står rätt. 7 upptagna platser således. Då är där 1-2 platser över som du kunde ställt dig lagligt på smile

Det har jag inte sagt, men vart ska jag ställa mig då?
Nu vet inte jag exakt hur många platser det är på den parkeringen men jag fick inte plats för att idioter inte kan ställa bilen inom sin ruta.
Hade jag ställt mig någon annanstans som sagt hade jag åkt på böter för att jag saknar PARKERINGSBEVIS för att stå på det området, för att jag inte bor där.

För att låta lite "hård o elak"; ingenstans. Finns det inte möjlighet att parkera lagligt, så gör det inte. Det är tyvärr inte svårare än så.

Sant.
Men då ligger ju problemet hos dom tycker jag, men det kommer de ju aldrig att lösa för då får dom inte in pengar på sånna som gör samma move som jag gjorde...

Toddemannen
29 juni 2013 · 664 Inlägg

Vettemannen skrev:
Som andra redan skrivit så ger det dig inte rätt att parkera fel för att andra gör det. Jag tror bara att det är att betala och se glad ut.

/Benny

Ja lutar mot det , men vill helst höra vad dom har att säga och få säga mitt även om jag redan gjort det men tjata kan man ju alltid göra tills de tröttnar, precis som böter ifrån polisen, tjata tills det inte lönar sig för de som gett ut bötern... tongue

RGH
29 juni 2013 · 134 Inlägg

Lite som att vinna på triss - fast tvärtom  smile

BMW 318iS "T" (1990)
Vettemannen >>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
29 juni 2013 · 14 058 Inlägg

Toddemannen skrev:

Vettemannen skrev:
Som andra redan skrivit så ger det dig inte rätt att parkera fel för att andra gör det. Jag tror bara att det är att betala och se glad ut.

/Benny

Ja lutar mot det , men vill helst höra vad dom har att säga och få säga mitt även om jag redan gjort det men tjata kan man ju alltid göra tills de tröttnar, precis som böter ifrån polisen, tjata tills det inte lönar sig för de som gett ut bötern... tongue

Vi får väl se hur det går. Vissa människor kan inte parkera det är så tragiskt. Hör av dig hur det går. Det finns de som är lite nyfikna!!! smile

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!
Pontiac Trans Am GTA "PIZZARÄCERN" (1987)
Chevrolet Corvette C4 "RÖDA FARAN" (1986)
Toddemannen
29 juni 2013 · 664 Inlägg

M-Levin skrev:
Lite som att vinna på triss - fast tvärtom  smile

Ja eller hur big_smile

Toddemannen
29 juni 2013 · 664 Inlägg

Vettemannen skrev:

Toddemannen skrev:

Vettemannen skrev:
Som andra redan skrivit så ger det dig inte rätt att parkera fel för att andra gör det. Jag tror bara att det är att betala och se glad ut.

/Benny

Ja lutar mot det , men vill helst höra vad dom har att säga och få säga mitt även om jag redan gjort det men tjata kan man ju alltid göra tills de tröttnar, precis som böter ifrån polisen, tjata tills det inte lönar sig för de som gett ut bötern... tongue

Vi får väl se hur det går. Vissa människor kan inte parkera det är så tragiskt. Hör av dig hur det går. Det finns de som är lite nyfikna!!! smile

/Benny

Haha visst kan återkomma hur det går ,antingen har jag tur att det sitter någon storbröstad blond brud bakom luren som river bötern eller otur så sitter det någon sur gammal kärring som säger aja baja och jag får betala roll

Toddemannen
29 juni 2013 · 664 Inlägg

Får väl se det roliga i det hela också, att jag fick höra polisen säga att P-lisor är ett pack idioter för 400 wink

Muttley
29 juni 2013 ·

Fast p lisor är anställda av ett företag som oftast kräver att de ska göra sitt jobb.

Så vad ska polisen göra åt det?   

Bara taskigt att kalla p lisan för en idiot för att din bil stod fel.  Fan ta dem som hackar på dem som verkligen gör sitt jobb rätt för en gångs skull  wink

Toddemannen
29 juni 2013 · 664 Inlägg

tkd_rille skrev:
Fast p lisor är anställda av ett företag som oftast kräver att de ska göra sitt jobb.

Så vad ska polisen göra åt det?   

Bara taskigt att kalla p lisan för en idiot för att din bil stod fel.  Fan ta dem som hackar på dem som verkligen gör sitt jobb rätt för en gångs skull  wink

Dom har inte ens gjort halva sitt jobb....
Polisen ska inte göra ett skit , jag pratade med dom för att fråga om vad de tyckte och vad jag skulle göra... och jag gjorde som de sa. Överklagade.

Senast redigerat av Toddemannen (29 juni 2013)

Muttley
29 juni 2013 ·

Toddemannen skrev:

tkd_rille skrev:
Fast p lisor är anställda av ett företag som oftast kräver att de ska göra sitt jobb.

Så vad ska polisen göra åt det?   

Bara taskigt att kalla p lisan för en idiot för att din bil stod fel.  Fan ta dem som hackar på dem som verkligen gör sitt jobb rätt för en gångs skull  wink

Dom har inte ens gjort halva sitt jobb....
Polisen ska inte göra ett skit , jag pratade med dom för att fråga om vad de tyckte och vad jag skulle göra... och jag gjorde som de sa. Överklagade.

Där förstod jag inte.  Inte gjort halva jobbet?   Du fick en bot ju.  De var ju jobbet.

Toddemannen
29 juni 2013 · 664 Inlägg

tkd_rille skrev:

Toddemannen skrev:

tkd_rille skrev:
Fast p lisor är anställda av ett företag som oftast kräver att de ska göra sitt jobb.

Så vad ska polisen göra åt det?   

Bara taskigt att kalla p lisan för en idiot för att din bil stod fel.  Fan ta dem som hackar på dem som verkligen gör sitt jobb rätt för en gångs skull  wink

Dom har inte ens gjort halva sitt jobb....
Polisen ska inte göra ett skit , jag pratade med dom för att fråga om vad de tyckte och vad jag skulle göra... och jag gjorde som de sa. Överklagade.

Där förstod jag inte.  Inte gjort halva jobbet?   Du fick en bot ju.  De var ju jobbet.

För det första förhindra att folk parkerar som de gör- utöka besöksparkering i området så att fler kan parkera där eller snarare rätt.
Då hade tex jag ställt mig på en parkeringsplats istället för 3,5 meter bakom en.
De skulle också satt böter på de som hindrat mig ifrån att parkera rätt då är väl inte arbetet rätt utfört? eller?

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang