3424
Sök

Hjälp med val av fälgar till min S70!

58 Inlägg
8 juli 2013
Trådstartare
Hejsan!
Som rubriken lyder så har jag jäkligt svårt att bestämma mig om vilka fälgar jag ska välja...
Skulle vilja ha lite andra åsikter och tankar om vad ni tycker...

Det är emellan dom här 2:
http://www.gummihuset.se/Aluminiumfalg/ … scroll=375

och

http://www.gummihuset.se/Aluminiumfalg/ … ;width=8,0

Just nu så lutar det mot potenzia fälgarna för jag tycker R fälgar är ganska uttjatade faktiskt...
Men R fälgarna är också lite mer diskreta och stilrena...

Forummoderator
26 546 Inlägg
8 juli 2013
Bara för mig länkarna inte funkar?

Men R-fälgar, om det så är originalfälgar eller efterapningar, så tycker i alla fall jag att det är ganska uttjatat.
Kör då hellre på "Titan"..men det är min åsikt.

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.

1 298 Inlägg
8 juli 2013
Om jag ska vara högst personlig så skulle jag aldrig montera potenzia-fälgarna på din bil. Hellre R-fälgarna då, även om de är något uttjatade. Det är fortfarande en snygg fälg och gillar man dem så ska man inte bry sig om att de är vanliga.
De finns också andra originalfälgar eller replicor som är snygga. Mirzam 18"/19", Nebula BBS 18" m.fl. Även Volans, Comet om de är 17" du ska ha.

Du märker säkert att min smak är lite åt originalhållet. Men de är finns faktiskt mycket snyggt som är fabriks,- tillbehörs prylar som ser bra ut när de gäller Volvo.

För att vara klok måste man ha erfarenhet, och för att ha erfarenhet måste man ha gjort dumheter.

...has left the building...
4 474 Inlägg
8 juli 2013
GH Edition (där GH lär stå för GummiHuset) borde kosta mindre än motsvarande ACE o allt vad de andra billiga märkena heter...
Iaf här har du ett betydligt större urval till din bil (8 sidor med fälgar...), allt från billiga (billigare än hos Gummihuset) till lite mer märkesbetonade o dyrare fälgar. Jag har handlat fälgar från de flera gånger, funkar kalas, frakten till Sverige ligger kring 1000kr.

Sorterar man på "Big Discounts" (utförsäljning typ) så får man dessa träffar. Där tycker jag att ZCW Angel Black för typ 3600kr (4 st) är riktigt prisvärd. Finns ju även ett antal OZ fälgar för ca 7000kr, lite bättre prylar än GH, får man anta...Tycker att OZ Envy skulle passa OK till din bil, me det är jag det...

Jag reserverar mig för ev felaktigheter i mina svar. Det åligger varje användare att kontrollera uppgifterna. Tar inget ansvar vid felaktig information.
Volvo - Bored for life MB - Old farts young tarts Audi - Always first looser
Chevrolet - No cars, just trucks BMW - Pure driving pleasure

Sök