Hallå alla glada! Ligger till såhär att för någon månad sen lyckades jag rasa växellådan på bilen och den fick bli ståendes fram till nu då jag inte hittat garage. Så har jo hunnit fundera vad jag vill göra med skiten. Och nu har... Visa mer
Kolla gärna in mitt V40 projekt där jag lackerar min V40 på egen hand och rostlagar! :)
Motorrenovering och uppfräschning av min V70R -98 finns att följa här: Bluescreen's V70R
Räddningen av min och sambons Laserblå V70R -00, finner du bland mina projekt.
Pojkar och flickor,kvinnor och män! Ber om ursäkt för att uppdateringarna är få men bygget står iaf inte still :p Förra helgen vart jag såklart i garaget med troget sällskap! Själv tog jag tag i att börja bygga fästena för bakvagnen sen satte jag Extrazz i arbete med alla jäkla 2milj kablar som ska fixas upp:)
Det som väntas nu är en omsvetsad ZF som grabbarna på LMR håller på att fixa plus nya motorfästen och dom hjälper mig även med nya dämpare till bakvagnen men dom blir där inga bilder på innan lösningen eller bygget är färdigt
Kom hem sent igår men i alla fall kom där en ny ZF Låda och nya motorfästen med hem plus lite reklam Så idag vart såklart en given dag att vara i garaget och prova de nya inventarierna. Tyvärr missa jag ta bild på lådan idag men lovar att de kommer komma upp Fästena kom på plats utan vidare=) I veckan blir de beställa nya dämpare till bakvagnen då coilovers kräver mer arbete än väntat med bakvagnen och är för dåligt gods att svetsa i så blir satsa på helt annan bakvagn till nästa säsong=) Bort med de gamla!!! På med de nya!! Sen vart man tvungen att smacka på ett märke där man handlar alla sina delar=)
Hallå där ute i detta goa väder!! Solen står högt och björnen har vaknat,så lite garage har de allt varit i helgen=) Vart först förbi V_Racing och hämta ett maskintvättat oljetråg,sen vart de besök på Volvo för att hämta lite delar till nedre fäste för stötdämparen men dom hade inte riktigt alla saker jag sökte till just den dämparen jag har valt att köra med för tillfälligt så de blev starta svetsen och smida lite hemmabyggt fäste istället:P Se om de håller eller kastar in handduken när jag hittar ändläget på gasen Sen blev de smygmontera hjul på åket också för att se hur illa bakvagnen sitter men ser helt okej ut men ska jo tilläggas att bilen står på pallbockar inu. Så ja den ser som en modell XC 850 nu men den ska ner på backen snart:P
Hehe nä de vart slut på krafterna ett tag så ville inte att de bara skulle stå och haft för mkt på jobb men annonsen ska bort och bilen skall byggas klart av mig till varje pris !!!!!
ja inte fan får du sälja nu ja har ju startmapp å allt så sätt igång å bygg nu Varit sugen själv å sälja men de är bara å bita ihop... Glädjen vid uppstart är oslagbar
ja inte fan får du sälja nu ja har ju startmapp å allt så sätt igång å bygg nu Varit sugen själv å sälja men de är bara å bita ihop... Glädjen vid uppstart är oslagbar
Hehe varken bilen eller motorn ska gå någon stanns,den ska bli klar till varje jäkla pris;) A låter fint!! Fan utan all feedback och goda kommentarer så hade bilen nog vart såld snart :p Mm de kan jag tro så ser fram emot den känslan!!