Varför kör ni så förbannat nära bilen? Kör om för i helsefyr!

Vettemannen >>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
21 juli 2013 · 14 041 Inlägg

Squidspeed skrev:
Ja, man kan ju önska iaf.. Nästa bil kanske.. wink

smile
Bara att inhandla! Hehe!

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!
Pontiac Trans Am GTA "PIZZARÄCERN" (1987)
Chevrolet Corvette C4 "RÖDA FARAN" (1986)
Crxkoffe
21 juli 2013 · 847 Inlägg

Nice tråd, ni får tycka vad ni vill, men när folk ligger för tävla nära så tvänitar jag så dom kör in i mej, (bara med  vinterbilen) sen när poliso allt e på plats så brukar de bli tävla liv, då säger jag" INTE FAAN   " kan jag hjälpa att de springer djur över vägen o den idioten ligger så nära , alltid dom som åker dit för att dom ligger för nära, man ska hinna bromsa annars ligger man på tok för nära anser jag, snart blir de vinter igen o då ska jag lära ut vad avstånd betyder!!!!!!!!! Tyck vad ni vill om ja e "omogen" eller inte,  men jag gick en trafikskola och övningskörde, jag hittade inte mitt körkort i cornflakes paketet iallafall!!

Kika gärna in min Honda Crx som under våren går med turbo och bakhjulsdrift på vägarna! =)
endorfinslaven
21 juli 2013 · 671 Inlägg

Vettemannen skrev:

endorfinslaven skrev:

cereal skrev:

Mörker och vilt rädsla och ser gärna att den först i kön tar smällen.

Ligger dom så nära och du kör på en älg så hinner dom inte bromsa heller!

/Benny

Nej men det är min framruta som älgen kan komma igenom inte deras.
Åker en del i älgrika marker och många förare beter sig på detta vis.
Har vart ner i 50-60kmh utan att de kört om, då när de väl försöker komma om.
Tar man självklart tillfället och jävlas tillbaks genom att åka ut i mitten på rakorna.

Vettemannen >>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
21 juli 2013 · 14 041 Inlägg

endorfinslaven skrev:

Vettemannen skrev:

endorfinslaven skrev:

Mörker och vilt rädsla och ser gärna att den först i kön tar smällen.

Ligger dom så nära och du kör på en älg så hinner dom inte bromsa heller!

/Benny

Nej men det är min framruta som älgen kan komma igenom inte deras.
Åker en del i älgrika marker och många förare beter sig på detta vis.
Har vart ner i 50-60kmh utan att de kört om, då när de väl försöker komma om.
Tar man självklart tillfället och jävlas tillbaks genom att åka ut i mitten på rakorna.

Jo, det förstår jag med men dom lär ju köra in i din bil om du behöver tvärnita och dom ligger för nära.

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!
Chevrolet Corvette C4 "RÖDA FARAN" (1986)
Pontiac Trans Am GTA "PIZZARÄCERN" (1987)
Evildan
21 juli 2013 ·

Crxkoffe skrev:
Nice tråd, ni får tycka vad ni vill, men när folk ligger för tävla nära så tvänitar jag så dom kör in i mej, (bara med  vinterbilen) sen när poliso allt e på plats så brukar de bli tävla liv, då säger jag" INTE FAAN   " kan jag hjälpa att de springer djur över vägen o den idioten ligger så nära , alltid dom som åker dit för att dom ligger för nära, man ska hinna bromsa annars ligger man på tok för nära anser jag, snart blir de vinter igen o då ska jag lära ut vad avstånd betyder!!!!!!!!! Tyck vad ni vill om ja e "omogen" eller inte,  men jag gick en trafikskola och övningskörde, jag hittade inte mitt körkort i cornflakes paketet iallafall!!

Skrev han som tidigare (i denna tråd dessutom?) skrev att han alltid ökar farten när han blir omkörd för att se vad den omkörande bilen går för
https://www1.garaget.org/gallery/images/105/104261/104261-431882763fc176f435447f452d47eb55.jpg


edit: det skrevs i "vad är det värsta du vet i trafiken" tråden.

Senast redigerat av Evildan (21 juli 2013)

gamlingen
21 juli 2013 · 5 198 Inlägg

Evildan skrev:

Crxkoffe skrev:
Nice tråd, ni får tycka vad ni vill, men när folk ligger för tävla nära så tvänitar jag så dom kör in i mej, (bara med  vinterbilen) sen när poliso allt e på plats så brukar de bli tävla liv, då säger jag" INTE FAAN   " kan jag hjälpa att de springer djur över vägen o den idioten ligger så nära , alltid dom som åker dit för att dom ligger för nära, man ska hinna bromsa annars ligger man på tok för nära anser jag, snart blir de vinter igen o då ska jag lära ut vad avstånd betyder!!!!!!!!! Tyck vad ni vill om ja e "omogen" eller inte,  men jag gick en trafikskola och övningskörde, jag hittade inte mitt körkort i cornflakes paketet iallafall!!

Skrev han som tidigare (i denna tråd dessutom?) skrev att han alltid ökar farten när han blir omkörd för att se vad den omkörande bilen går för
http://www1.garaget.org/gallery/images/105/104261/104261-431882763fc176f435447f452d47eb55.jpg

Då har man verkligen fått körkortet i ett flingpaket från Lidl.

Caffe
21 juli 2013 · 1 436 Inlägg

Det är tydligen jättesvårt att hålla avståndet om man kör en leasad tysk av nyare modell... Jag brukar inte bry mig, kör ändå nästan jämt med farthållare. Men visst händer det att det tar låååååång tid att byta fil för mig om jag haft någon stjärtnisse några dm bakom bilen när det är fullständigt omöjligt att köra om och dessutom fullt med trafik framför.

Sedan lugnar det sinnet lite att ha kameror både bakåt och framåt. Dels för att man alltid i efterhand kan söka upp vederbörande och dels för att det kan vara svårt att förklara bort eventuella hämndaktioner från min egen sida när de finns på film. tongue

"Chaffisen tycker att det ser fränt ut. Man ska aldrig underskatta fränhetsfaktorn när man ser konstiga saker o beteenden i den här branschen. Tanken att nån kan köra i kroken finns inte i förarens sinnesvärld. Det är fränt. Det är det viktigaste."
-Åkare på facebook svarar på frågan varför en annan åkare kör trafikfarligt.
J3n5
21 juli 2013 · 792 Inlägg

Ligger alltid längre bort vid motorvägs fart, folk verkar uppskatta det. Senast igår hakade jag på några motorcyklar som låg i bra fart, jag höll kanske 30 meter bakom hela tiden. De verkade nöjd eftersom de vinkade då jag tuta då de svängde av sen smile

Mazda Miata "Turbo" (1991)
SportPilot Ubåtsingenjör
21 juli 2013 · 7 228 Inlägg

ligger någon väldigt nära tvärnitar jag ...

Porsche 911 Targa "räserbubblan" (1972)
conlerc
21 juli 2013 · 102 Inlägg

Jo vad gör man när någon är för närgången? JO, Jag brukar först lägga mig så nära vägrenen som möjligt, om nu personen som trycker mig i arslet vill köra om.. wink

Sedan om de inte duger, då blinkar jag med bromslyset. Funkar inte de, då bromsar jag in. Så håller jag på ett tag, och om personen inte kör om på lämpligt ställe, jo då börjar jag bli riktigt sur! Så då bromsar jag ännu mera och lägger mig i 20-25 km under hastighetsbegränsningen ! Försöker personen köra om DÅ, efter alla dessa chanser, jo då blockar jag vägen sedan petar ner ett par växlar sedan drar iväg med hjulspinn. ELLER så ligger jag som en snigel mitt i vägen tills personen tröttnar och släpper av, beror på humör wink

Volvo 855R "Autotech steg 4" (1996)
gamlingen
21 juli 2013 · 5 198 Inlägg

CHEEVA skrev:
ligger någon väldigt nära tvärnitar jag ...

Vad händer då tror du ? med största sannolikhet livs långa skador som wiplash och ev rygg skador,, är det värt det så....

gamlingen
21 juli 2013 · 5 198 Inlägg

en del verkar  ju va lika mogna som en 3 åring om man tittar på vissa inlägg.. frågan är ju då hur ni lyckats få körkortet.

Crxkoffe
21 juli 2013 · 847 Inlägg

gamlingen skrev:

Evildan skrev:

Crxkoffe skrev:
Nice tråd, ni får tycka vad ni vill, men när folk ligger för tävla nära så tvänitar jag så dom kör in i mej, (bara med  vinterbilen) sen när poliso allt e på plats så brukar de bli tävla liv, då säger jag" INTE FAAN   " kan jag hjälpa att de springer djur över vägen o den idioten ligger så nära , alltid dom som åker dit för att dom ligger för nära, man ska hinna bromsa annars ligger man på tok för nära anser jag, snart blir de vinter igen o då ska jag lära ut vad avstånd betyder!!!!!!!!! Tyck vad ni vill om ja e "omogen" eller inte,  men jag gick en trafikskola och övningskörde, jag hittade inte mitt körkort i cornflakes paketet iallafall!!

Skrev han som tidigare (i denna tråd dessutom?) skrev att han alltid ökar farten när han blir omkörd för att se vad den omkörande bilen går för
http://www1.garaget.org/gallery/images/105/104261/104261-431882763fc176f435447f452d47eb55.jpg

Då har man verkligen fått körkortet i ett flingpaket från Lidl.

Fan va du var stor i truten, klart jag gasar om nån kör om, ( som jag kört om innan som ligger i 90) sen närr dom försöker köra om igen gasar jag för att jag inte vill ligga i 90!!!!! Gå o skoja med nån annnan o sluta lek polis kanske?hittade jag mitt körkort i ett flingpaket så köpye ju du ditt på ebay

Kika gärna in min Honda Crx som under våren går med turbo och bakhjulsdrift på vägarna! =)
gamlingen
21 juli 2013 · 5 198 Inlägg

Crxkoffe skrev:

gamlingen skrev:

Evildan skrev:

Skrev han som tidigare (i denna tråd dessutom?) skrev att han alltid ökar farten när han blir omkörd för att se vad den omkörande bilen går för
http://www1.garaget.org/gallery/images/105/104261/104261-431882763fc176f435447f452d47eb55.jpg

Då har man verkligen fått körkortet i ett flingpaket från Lidl.

Fan va du var stor i truten, klart jag gasar om nån kör om, ( som jag kört om innan som ligger i 90) sen närr dom försöker köra om igen gasar jag för att jag inte vill ligga i 90!!!!! Gå o skoja med nån annnan o sluta lek polis kanske?hittade jag mitt körkort i ett flingpaket så köpye ju du ditt på ebay

Stor i truten får du väl kalla mej, men jag håller inte på leker i trafiken iaf.. vill nån köra om så gasar man ju inte på iaf..ebay måste helt klart va bättre än flingpaket på Lidl. Å  polis har jag nog aldrig påstått att jag leker.. OM du vet vad en polis är.

it_mutt Avstängd
21 juli 2013 · 10 388 Inlägg

Crxkoffe skrev:

gamlingen skrev:

Evildan skrev:

Skrev han som tidigare (i denna tråd dessutom?) skrev att han alltid ökar farten när han blir omkörd för att se vad den omkörande bilen går för
http://www1.garaget.org/gallery/images/105/104261/104261-431882763fc176f435447f452d47eb55.jpg

Då har man verkligen fått körkortet i ett flingpaket från Lidl.

Fan va du var stor i truten, klart jag gasar om nån kör om, ( som jag kört om innan som ligger i 90) sen närr dom försöker köra om igen gasar jag för att jag inte vill ligga i 90!!!!! Gå o skoja med nån annnan o sluta lek polis kanske?hittade jag mitt körkort i ett flingpaket så köpye ju du ditt på ebay

Du är fullt medveten om att det beteendet är olagligt va?

De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!
Dirtymike
21 juli 2013 · 1 532 Inlägg

Baa tända extraljusen bakåt nån sekund.
Funkar inte de så åker blixtljusen på.

Jeep J20 (1978)
Crxkoffe
21 juli 2013 · 847 Inlägg

gamlingen skrev:

Crxkoffe skrev:

gamlingen skrev:

Då har man verkligen fått körkortet i ett flingpaket från Lidl.

Fan va du var stor i truten, klart jag gasar om nån kör om, ( som jag kört om innan som ligger i 90) sen närr dom försöker köra om igen gasar jag för att jag inte vill ligga i 90!!!!! Gå o skoja med nån annnan o sluta lek polis kanske?hittade jag mitt körkort i ett flingpaket så köpye ju du ditt på ebay

Stor i truten får du väl kalla mej, men jag håller inte på leker i trafiken iaf.. vill nån köra om så gasar man ju inte på iaf..ebay måste helt klart va bättre än flingpaket på Lidl. Å  polis har jag nog aldrig påstått att jag leker.. OM du vet vad en polis är.

Om jag nu leker i trafiken så ska du inte bry dej! Så om nån ligger i 90 på en 100väg o du  kör om, sen kör dom dej igen o lägger sej i 90 , du bara låter dom bestämma vilken hastighet du ska ha då? ..... LEKER i trafiken gör alla ibland, även DU! Spela inte oskyldig

Kika gärna in min Honda Crx som under våren går med turbo och bakhjulsdrift på vägarna! =)
Crxkoffe
21 juli 2013 · 847 Inlägg

it_mutt skrev:

Crxkoffe skrev:

gamlingen skrev:

Då har man verkligen fått körkortet i ett flingpaket från Lidl.

Fan va du var stor i truten, klart jag gasar om nån kör om, ( som jag kört om innan som ligger i 90) sen närr dom försöker köra om igen gasar jag för att jag inte vill ligga i 90!!!!! Gå o skoja med nån annnan o sluta lek polis kanske?hittade jag mitt körkort i ett flingpaket så köpye ju du ditt på ebay

Du är fullt medveten om att det beteendet är olagligt va?

Vilket beteende???

Kika gärna in min Honda Crx som under våren går med turbo och bakhjulsdrift på vägarna! =)
gamlingen
21 juli 2013 · 5 198 Inlägg

Väx upp

Rspeter Audi A5 quattro driver.
21 juli 2013 · 2 203 Inlägg

Crxkoffe skrev:

it_mutt skrev:

Crxkoffe skrev:

Fan va du var stor i truten, klart jag gasar om nån kör om, ( som jag kört om innan som ligger i 90) sen närr dom försöker köra om igen gasar jag för att jag inte vill ligga i 90!!!!! Gå o skoja med nån annnan o sluta lek polis kanske?hittade jag mitt körkort i ett flingpaket så köpye ju du ditt på ebay

Du är fullt medveten om att det beteendet är olagligt va?

Vilket beteende???

Hade du inte fått ditt körkort från ett flingpaket så hade du vetat om att man absolut inte får försvåra/förhindra en omkörning.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang