2259
Sök

Uppskatning hästar på sug motor.

773 Inlägg
13 juli 2013
Trådstartare
#1
hej har filat lite på motorn (b230f) cool

det som jag gjort är:
531topp planad 2,5mm har filat kanalerna något.
H-kam
extraktor
fulflödes system 2,5 1 med burk en liten.
öppet filter
elfläkt
850/v70 turbo spridare 315cc etanol konventerad
ställt fram tändningen något med fördelar locket.
tycker den går sjukt bra kör i från dom flesta smile om jag får gissa skulle jag säga runt 150hk.

Forummoderator
26 455 Inlägg
13 juli 2013
#2
tvedberg skrev:
hej har filat lite på motorn (b230f) cool

det som jag gjort är:
531topp planad 2,5mm har filat kanalerna något.
H-kam
extraktor
fulflödes system 2,5 1 med burk en liten.
öppet filter
elfläkt
850/v70 turbo spridare 315cc etanol konventerad
ställt fram tändningen något med fördelar locket.
tycker den går sjukt bra kör i från dom flesta smile om jag får gissa skulle jag säga runt 150hk.

Någon får såklart rätta mig om jag har fel nu men..

1. Är kanalerna felfilade så kan det bli till det sämre till och med.
2. Ändrar mest karaktären och vart i karaktären man har mest effekt.
3. Gör inte så mycket på en ganska standardmaskin i övrigt.
4. Gör lite i alla fall..om det är rättbyggt.
5. Beroende på montering, kan vara plus minus noll eller till det sämre.
6. Till det bättre.
7. Beroende på hur mycket, till det bättre eller sämre även här.

Min gissning..135-140 hästar.
Men det är min högst personliga gissning, och folk får mer än gärna hacka på den.

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.

773 Inlägg
13 juli 2013
Trådstartare
#3
Mack skrev:
tvedberg skrev:
hej har filat lite på motorn (b230f) cool

det som jag gjort är:
531topp planad 2,5mm har filat kanalerna något.
H-kam
extraktor
fulflödes system 2,5 1 med burk en liten.
öppet filter
elfläkt
850/v70 turbo spridare 315cc etanol konventerad
ställt fram tändningen något med fördelar locket.
tycker den går sjukt bra kör i från dom flesta smile om jag får gissa skulle jag säga runt 150hk.

Någon får såklart rätta mig om jag har fel nu men..

1. Är kanalerna felfilade så kan det bli till det sämre till och med.
2. Ändrar mest karaktären och vart i karaktären man har mest effekt.
3. Gör inte så mycket på en ganska standardmaskin i övrigt.
4. Gör lite i alla fall..om det är rättbyggt.
5. Beroende på montering, kan vara plus minus noll eller till det sämre.
6. Till det bättre.
7. Beroende på hur mycket, till det bättre eller sämre även här.

Min gissning..135-140 hästar.
Men det är min högst personliga gissning, och folk får mer än gärna hacka på den.

ok, men vad ska jag göra mer för att få det lite bättre som du säger att man kan skaffa får helst inte kosta mer en 2k-3k till.

773 Inlägg
13 juli 2013
Trådstartare
#4
tvedberg skrev:
Mack skrev:
tvedberg skrev:
hej har filat lite på motorn (b230f) cool

det som jag gjort är:
531topp planad 2,5mm har filat kanalerna något.
H-kam
extraktor
fulflödes system 2,5 1 med burk en liten.
öppet filter
elfläkt
850/v70 turbo spridare 315cc etanol konventerad
ställt fram tändningen något med fördelar locket.
tycker den går sjukt bra kör i från dom flesta smile om jag får gissa skulle jag säga runt 150hk.

Någon får såklart rätta mig om jag har fel nu men..

1. Är kanalerna felfilade så kan det bli till det sämre till och med.
2. Ändrar mest karaktären och vart i karaktären man har mest effekt.
3. Gör inte så mycket på en ganska standardmaskin i övrigt.
4. Gör lite i alla fall..om det är rättbyggt.
5. Beroende på montering, kan vara plus minus noll eller till det sämre.
6. Till det bättre.
7. Beroende på hur mycket, till det bättre eller sämre även här.

Min gissning..135-140 hästar.
Men det är min högst personliga gissning, och folk får mer än gärna hacka på den.

ok, men vad ska jag göra mer för att få det lite bättre som du säger att man kan få, får helst inte kosta mer en 2k-3k till.

Med lem
475 Inlägg
14 juli 2013
#5
2000-3000kr är inte direkt en budget för att trimma neutral
Om det är dom pengarna det handlar om så kan du nog inte göra mycket mer än att finlira på prylarna du har (porta kanaler och svarva ventiler) men då gäller det att du gör det själv och gör det RÄTT, för det kostar att lämna in.. Men räkna inte med otroligt mycket Hk.
Filtret måste ha kall och frisk luft, så du måste dra slang eller montera det där det får luft om du kör öppet.
Sedan finns det öppna filter som är bra och andra som är dåliga, dåliga filter gör att du får mindre hästar!
för att veta om ditt är bra är enda sättet att sätta bilen i en bänk, kostar en tusenlapp, då får du även reda på hur många hästar du har och slipper ljuga för vännerna vid korvmojjen..
Bara för att man monterat större spridare betyder inte det att det är bättre, gäller att det räknas ut exakt vad du skall ha (eftersom du inte ändrar annat än bränslet) eller att bilen mappas, men det antar jag ju inte att du gör då du har budget på 2-3kkr


773 Inlägg
14 juli 2013
Trådstartare
#6
Ralf skrev:
2000-3000kr är inte direkt en budget för att trimma neutral
Om det är dom pengarna det handlar om så kan du nog inte göra mycket mer än att finlira på prylarna du har (porta kanaler och svarva ventiler) men då gäller det att du gör det själv och gör det RÄTT, för det kostar att lämna in.. Men räkna inte med otroligt mycket Hk.
Filtret måste ha kall och frisk luft, så du måste dra slang eller montera det där det får luft om du kör öppet.
Sedan finns det öppna filter som är bra och andra som är dåliga, dåliga filter gör att du får mindre hästar!
för att veta om ditt är bra är enda sättet att sätta bilen i en bänk, kostar en tusenlapp, då får du även reda på hur många hästar du har och slipper ljuga för vännerna vid korvmojjen..
Bara för att man monterat större spridare betyder inte det att det är bättre, gäller att det räknas ut exakt vad du skall ha (eftersom du inte ändrar annat än bränslet) eller att bilen mappas, men det antar jag ju inte att du gör då du har budget på 2-3kkr

ok tack för all info men jag har ju gjort rätt mycket på motorn som inte kostar skjortan som topp,kam,grenrör,avgas,elfläkt,större spriadere, så har gjort det mesta innan borrning förutom portning men om jag portar och större ventiler då behövs det ju annan kam och det blir svin dyrt enligt mig.
det jag menade med dom 2-3k var att allt skulle matchas mera så det funkar änu bättre fast med samma grejer.
Senast redigerat av tvedberg (14 juli 2013)


Sök