Eftersnack American Car Show 13/7-2013(Norrtälje)

love_evo
14 juli 2013 · 38 Inlägg

Hejsan!

jag var där i ca 3 timmar tyckte det var helt okej för det priset på inträdet mkt bilar folk och  fint väder. vad tyckte ni andra om det hela.

vikingramair
14 juli 2013 · 16 Inlägg

Bortsett från Volvo erotiken i bränn ut området så var träffen riktigt trevlig.
Dumpa volvo burnout framöver- vilket skit.

TLO
14 juli 2013 · 1 062 Inlägg

vikingramair skrev:
Bortsett från Volvo erotiken i bränn ut området så var träffen riktigt trevlig.
Dumpa volvo burnout framöver- vilket skit.

Var det utställningsskick på dessa eller skrothögar tro?

"You Go, we go!"
vikingramair
14 juli 2013 · 16 Inlägg

skrothögar

Quantic
14 juli 2013 · 645 Inlägg

vikingramair skrev:
skrothögar

Fanns ju några bilar med lite pulver/puts iaf. Meguiar's Supran och BMW 328:an va mina favoriter.

vikingramair
15 juli 2013 · 16 Inlägg

Quantic skrev:

vikingramair skrev:
skrothögar

Fanns ju några bilar med lite pulver/puts iaf. Meguiar's Supran och BMW 328:an va mina favoriter.

Om majoriteten såg ut som ovan nämnda hade det varit en fröjd att se. Men när det åker in Volvo efter Volvo och den ena ser mer skrotfärdig ut än de förra………sad

Zrob
15 juli 2013 · 82 Inlägg

Var ju riktigt bra i år, dock verkade det inte vara så bra ordning på info/ domare i streetklassen.
Var tydligen 1700bilar utställda, många många grymt fina.
Skulle nog vara bra om inte vilket skit som helst fick vara med i bööörnartävlingen.

Zrob
15 juli 2013 · 82 Inlägg

Någon som har några foton från dagen, lägg gärna upp dom i foto/film forumet!

Quantic
15 juli 2013 · 645 Inlägg

Zrob skrev:
Var ju riktigt bra i år, dock verkade det inte vara så bra ordning på info/ domare i streetklassen.
Var tydligen 1700bilar utställda, många många grymt fina.
Skulle nog vara bra om inte vilket skit som helst fick vara med i bööörnartävlingen.

Jag skulle nog säga att dom som har lite finare bilar inte verkar våga slita på grejerna. Utan alla volvos skulle det vara 2-5 bilar som eldade däck. Blir inte mkt till show då.

Zpax www.rlfoto.se
15 juli 2013 · 75 Inlägg

Bmw e36:an som ställde upp i börntävlingen: http://www.garaget.org/?car=258970 smile
Även projekttråd: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=232584

Streetfreak
15 juli 2013 · 693 Inlägg

Om det inte var nån börntävling ALLS hade jag åkt och kikat på dom utställda bilarna!!

Ford Thunderbird "Bullet Bird" (1962)
Quantic
15 juli 2013 · 645 Inlägg

Streetfreak skrev:
Om det inte var nån börntävling ALLS hade jag åkt och kikat på dom utställda bilarna!!

Kan man inte göra det ändå?

Ulf_W bilder.ulfw.se
16 juli 2013 · 1 103 Inlägg

Quantic skrev:
Kan man inte göra det ändå?

Vore det ingen burntävling kunde man använda den ytan som parkering, då skulle fler kunna kolla på utställningen...
Ja jag vet att jag tjatar om parkering. Men efter att ha varit där i 3 år och letat parkering, gett upp och åkt hem ist så känns det som en rätt aktuell fråga. Jag lär inte vara den enda...

Vill man titta på Volvos som bränner däck kan man gå ut i vilken håla som helst valfri dag och kolla på såna. tongue

Senast redigerat av Ulf_W (16 juli 2013)

"He who sacrifices freedom for security deserves neither"
Streetfreak
16 juli 2013 · 693 Inlägg

Håller med helt! På bilträff-utställning vill jag se bilar inte folk som bränner däck!

Ford Thunderbird "Bullet Bird" (1962)
Quantic
16 juli 2013 · 645 Inlägg

Ulf_W skrev:

Quantic skrev:
Kan man inte göra det ändå?

Vore det ingen burntävling kunde man använda den ytan som parkering, då skulle fler kunna kolla på utställningen...
Ja jag vet att jag tjatar om parkering. Men efter att ha varit där i 3 år och letat parkering, gett upp och åkt hem ist så känns det som en rätt aktuell fråga. Jag lär inte vara den enda...

Vill man titta på Volvos som bränner däck kan man gå ut i vilken håla som helst valfri dag och kolla på såna. tongue

Den där ytan räcker inte till många bilar. Sen skulle den ytan isf användas till utställningsbilar vilket ändå inte skulle frigöra mer parkeringar för gäster så jag förstår inte till vilken nytta det skulle vara. Sen finns det tydligen betydligt fler som VILL se bilar elda däck om man kollar på publikhavet runt omkring.

Ulf_W bilder.ulfw.se
16 juli 2013 · 1 103 Inlägg

Quantic skrev:
Den där ytan räcker inte till många bilar. Sen skulle den ytan isf användas till utställningsbilar vilket ändå inte skulle frigöra mer parkeringar för gäster så jag förstår inte till vilken nytta det skulle vara. Sen finns det tydligen betydligt fler som VILL se bilar elda däck om man kollar på publikhavet runt omkring.

Nu vet jag ju inte vilken yta dom använt till burnouten i år, eftersom jag inte var där. Men förut var det en rätt stor "parkering" som spärrades av vill jag minnas.
Dom får göra som dom vill, jag har iaf tröttnat på att åka dit. Vilket är synd eftersom det är en trevlig tillställning annars...

"He who sacrifices freedom for security deserves neither"
Quantic
16 juli 2013 · 645 Inlägg

Ulf_W skrev:

Quantic skrev:
Den där ytan räcker inte till många bilar. Sen skulle den ytan isf användas till utställningsbilar vilket ändå inte skulle frigöra mer parkeringar för gäster så jag förstår inte till vilken nytta det skulle vara. Sen finns det tydligen betydligt fler som VILL se bilar elda däck om man kollar på publikhavet runt omkring.

Nu vet jag ju inte vilken yta dom använt till burnouten i år, eftersom jag inte var där. Men förut var det en rätt stor "parkering" som spärrades av vill jag minnas.
Dom får göra som dom vill, jag har iaf tröttnat på att åka dit. Vilket är synd eftersom det är en trevlig tillställning annars...

Det är den utanför gamla vägverket vid silona. Den lilla.

Akersten
16 juli 2013 · 14 Inlägg

var inte bara skrothögar som börna.
Absolut finaste o grymmaste bilen är röda Amazonen med T5a smile Kallar man den för skrothög är man ju lite tappad.
Amazon, Bmw o supran, 740 16v turbo var jävligt bra faktiskt. Sen fanns det ju några skitbilar som man inte förstår varför dom ställer upp, blir bara pinsamt.

Streetfreak
16 juli 2013 · 693 Inlägg

Amazon, Bmw o supran, 740 16v turbo ?? Kan inte dom börna på vallåkra träffen istället?

Ford Thunderbird "Bullet Bird" (1962)
Akersten
16 juli 2013 · 14 Inlägg

Näe dit åker inte jag smile
Amazonen har 700hk+ på hjulen, 740 16v  500hk+ tror ja, supran o bmw vet ja inte men dom går bra och jag gillar däckrök och skönt motorljud, man hinner titta på alla bilar ändå i lugn o ro så 1,5 timme börn är bra omväxling.

Men, det hade varit bra om bara seriösa bilar fick börna, inte vinterpulkan som är slut och ska dödas för att sedan bogseras till Malsta bilskrot direkt efter.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang