Plockat av instrumentpanelen, jävlar så motigt det var! Alla skruv var dolda och det var svårt att se alla fästpunkter. Men efter lite kämpande så flög den att av.
Kablarna var huller om buller och det såg verkligen illa ut. Kabelbrott och några kablar som lossade när vi skulle trassla upp allt. Men men, det ser värre ut än vad det är, sa pappa, själv blev jag skrämd, även fast jag gick EL/IT.
En skrapa, en värmepistol och några timmar på knä så fick vi av det mesta av underredsmassan som de hade kletat på golvet. Säkert två centimeter tjockt, förjävla krävande på armarna.
Samma visa här, men här skrapade jag bara kanterna då jag och pappa snabbt bedömde att vi skulle skära ur hela golvet och sätta dit nytt. Ingen idé att försöka skyffla undan sådana här saker. Någon av ägarna sen innan försökte svetsa dit en reparationsplåt men punktsvetsade bara, så det satt knappt fast alls.
Förargolvet, naturligt det i sämst skick pga all snö och vatten som alla skor genom åren dragit med. Skära bort och ersätta med nytt blir!
Blev förvånad till en början då skicket verkligen var bra på plåten, men sen ju närmre jag kom tröskeln så insåg jag att det inte var någon idé att ha kvar golvet. Bättre att göra det riktigt!
Inte länge kvar tills vi får ta till det tunga artilleriet och få slipa ned allt! Pappa tänkte svetsa ihop en vagga som vi kan hänga upp karossen på inför blästring och svetsande. Känns riktigt lovande!
Markerade bromsrören inför höger fram, vänster fram, höger bak, vänster bak etc. då vi plockade bort bromsservon, sådana små saker underlättar mycket. Imorgon blir det antagligen att sätta sig med vinkelslipen i motorrummet och ta bort ytterligare massa underredsmassa. Göttigt.