7337
Sök

E46 m3 vs evo 6 tommi mäkinnen edition(tme)

Ultimate_M
22 juli 2013
Trådstartare
hej det är en som är intresserad av att nyta sin evo 6 tme mot min m3 e46 01. evon har rullat 12400 mil och är helt original svensksåld. min har rullat 13400 mil.

tycker ni att det är ett bra byte? jag får 25,000 i mellan

Ultimate_M
23 juli 2013
Trådstartare
Ingen som har nån aning?

1 948 Inlägg
24 juli 2013
Byta för att sedan sälja? Det är ju två ganska olika bilar... så det är ju smaken som avgör vilken bil du kommer tycka är roligast.

Pratar vi rent ekonomiska vinningar så tror jag att om du ska ha bilen i säg 3-5 år till så tjänar du också på att byta.

Men byta för att enbart sen försöka sälja evon.... det tror jag inte på... och varför har nuvarande ägare i såfall inte bara sålt bilen och köpt din cash?

Ultimate_M
24 juli 2013
Trådstartare
baltis skrev:
Byta för att sedan sälja? Det är ju två ganska olika bilar... så det är ju smaken som avgör vilken bil du kommer tycka är roligast.

Pratar vi rent ekonomiska vinningar så tror jag att om du ska ha bilen i säg 3-5 år till så tjänar du också på att byta.

Men byta för att enbart sen försöka sälja evon.... det tror jag inte på... och varför har nuvarande ägare i såfall inte bara sålt bilen och köpt din cash?

Jag förstår vad du menar. Jag tänkte bara på värdet. Evon står mycket högre i värde än m3an. Det går knappt att få 130,000 för m3 or idag.

Thedriftking
24 juli 2013
Trådstartare
Jag hade bytt iaf, tror du blir sjukt nöjd med evon + massa soppa pengar wink

1 948 Inlägg
26 juli 2013
evon får jag känslan av att den är dyrare i drift... men där kan jag ha fel smile

m3orna skiljar MYCKET i priser, har vänner/bekanta som letar och dom är redo att betala uppåt 200k, men det finns inga fina fräscha bilar där ute.... dom som du kan köpa för 120k måste du lägga både pengar och en massa tid på för att få i skick... och värre kommer det bara bli nu när dom e så billiga så folk som inte har råd att underhålla dom skaffar sig en...

7 385 Inlägg
26 juli 2013
beror vad du ska ha bilen till, ska du köra på vintern också ? om du ska det så är det ett super byte ! det är på vintern evon är i sin rätta miljö smile

jag skulle även tro att evon är billigare i försäkring, bränslekostnad vet jag ej ... har endast provat en vässad evo ( 520hk på driven) och den hinkade i sig 1,2- väldigt mycket beroende på hur man körde.

men bmwn är ju mycket skönare och köra, grymt mkt mer komfort i den. Sen vilken som är snabbast runt en bana beror mycket på banan och föraren... evon är inget högfartsmonster direkt.

btw, JA jag tycker det är ett bra byte smile fram för allt för att evon är svensksåld vilket ökar värdet på de väldigt mkt
Senast redigerat av CHEEVA (26 juli 2013)

Sök