7330
Sök

Behöver hjälp med att hitta rem.

JFfoto
22 juli 2013
Trådstartare
Behöver en rem som är 9-11mm bred och 630mm lång.

Har letat och letat, men hittar inget, får leta ihjäl mig bland alla listor över alla bilmodeller/mc/snöskotrar.. ingen som har något tips? någon firma som kan tillverka remmar i rätt längd och bredd?

Forummoderator
26 683 Inlägg
22 juli 2013
Ring till "Kilremslagret" här i Östersund. Dom har banne mig allt..

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.

JFfoto
22 juli 2013
Trådstartare
Mack skrev:

Ja, dom verkade ha lite smile Ringer dit imorgon om jag inte hittar något under kvällen smile Tackar.

Forummoderator
26 683 Inlägg
22 juli 2013
Kalltkaffe skrev:
Mack skrev:

Ja, dom verkade ha lite smile Ringer dit imorgon om jag inte hittar något under kvällen smile Tackar.

Med reservation för ordet "allt" såklart, men jag blev helt klart imponerad när jag vände mig dit i ett annat ärende i alla fall, hehe.

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.

JFfoto
22 juli 2013
Trådstartare
Mack skrev:
Kalltkaffe skrev:
Mack skrev:

Med reservation för ordet "allt" såklart, men jag blev helt klart imponerad när jag vände mig dit i ett annat ärende i alla fall, hehe.

Jadå, förstår smile Ja okej, sen är det ju också om dom vill skicka, för lite långt att åka för en rem :p haha

Living life on two wheels.....
835 Inlägg
22 juli 2013
Momentum, ligger i Onoff:s gamla lokaler på Erikslund.
Där köper vi mycket kilremmar till våra maskiner.
Har du en gammal rem att visa så är det bättre.
Det finns oändligt mycket varianter på dessa, är det för ett fordon så kolla med
Mekonomen för fordonsindustrin kör med lite egna profiler enligt Sören på Momentum.

Garaget.org
Ditt dagcenter på nätet.

JFfoto
22 juli 2013
Trådstartare
Swedenrockers skrev:
Momentum, ligger i Onoff:s gamla lokaler på Erikslund.
Där köper vi mycket kilremmar till våra maskiner.
Har du en gammal rem att visa så är det bättre.
Det finns oändligt mycket varianter på dessa, är det för ett fordon så kolla med
Mekonomen för fordonsindustrin kör med lite egna profiler enligt Sören på Momentum.

Tackar, jo det är till ett fordon, det är en vanlig fläkt/drivrem som jag ska ha, men kan ju höra med dom kanske?

JFfoto
22 juli 2013
Trådstartare

Tackar, isåfall blir det att testa en 635.. inte dyra så värt att prova, 5mm är ju inte så mycket, jag provar en sån ändå. smile Återkommer här om det passar smile

835 Inlägg
22 juli 2013
Angående bredden så bör du kolla att den inte bottnar i nån av remskivorna för då blir kraftöverföringen värdelös, det är friktionen på sidorna av remmen som driver.
Lycka till.

Garaget.org
Ditt dagcenter på nätet.

JFfoto
22 juli 2013
Trådstartare
Swedenrockers skrev:
Angående bredden så bör du kolla att den inte bottnar i nån av remskivorna för då blir kraftöverföringen värdelös, det är friktionen på sidorna av remmen som driver.
Lycka till.

Okej, mja remmarna på volvo 940 tror jag är 10 eller 11mm, men har haft en som är 9mm och den har snurrat iallafall, inte skrikit något. Så 9,5mm borde inte bli sämre iaf smile

835 Inlägg
22 juli 2013
Ja i det här fallet så är det väl kanske snarare arbetsinsatsen än kostnaden som kan kännas betungande.
Kalltkaffe skrev:
Okej, mja remmarna på volvo 940 tror jag är 10 eller 11mm, men har haft en som är 9mm och den har snurrat iallafall, inte skrikit något. Så 9,5mm borde inte bli sämre iaf smile

Garaget.org
Ditt dagcenter på nätet.

JFfoto
25 juli 2013
Trådstartare
635mm var för långt. Och 620mm är för kort. Måste vara 630, men det är omöjligt att hitta.

Kanske en enda lång istället. Men blir väl samma visa där.

Sök