Volvo 740 gl insprutningskonverteras och småfixas.

Volvo 740 gl insprutningskonverteras och småfixas. Målet är att optimera bränsle ekonomin samt möjligen tillföra lite mer effekt med den exaktare bränsletillförseln.
  • 45 Följare
  • 53 341 Visningar
  • Projektet avslutat 21 mars 2015
xaren
13 augusti 2013 · 254 Inlägg

intresserad av att se hur en konvertering går till, ska följas! big_smile

volvoglracing
14 augusti 2013 · 531 Inlägg

xaren skrev:
intresserad av att se hur en konvertering går till, ska följas! big_smile

Roligt med fler som är intresserade big_smile Ska dokumentera så mycket ja kan smile

danny-16vt Bilentusiast
14 augusti 2013 · 265 Inlägg

Får följa det här projektet! Hur går det? Börjat fixa ihop motorn?

Volvo 240 "Putte" (1988)
lasse_sjoblom .
14 augusti 2013 · 197 Inlägg

volvoglracing skrev:

lasse_sjoblom skrev:
Haha kändeigen ''öt'' (jag e å finlandssvensk från Jeppis ) prem lagd

Haha, gött! Har bott i Jeppis tidigare, närmare bestämt 11 år smile Fast numera är jag bosatt i Purmo (20 km från Jeppis) big_smile

ok vet vart purmo liger ... Polarn har en stuga i purmo ...roligt med med lite Finlandssvenskar här på gorg

Audi s6 "urs6 avant 2.2t" (1996)
volvoglracing
15 augusti 2013 · 531 Inlägg

danny-16vt skrev:
Får följa det här projektet! Hur går det? Börjat fixa ihop motorn?

Vad kul! smile Allt har nog gått bra hittils, insuget klart och de flesta delar skaffade. tongue Har dock inte plocka ihop allting ennu för saknar några eldetaljer ännu men dem ska jag skaffa i helgen. Eftersom det är bruksbilen vill jag ha alla delar innan jag börjar plocka ihop allt. smile

volvoglracing
15 augusti 2013 · 531 Inlägg

lasse_sjoblom skrev:

volvoglracing skrev:

lasse_sjoblom skrev:
Haha kändeigen ''öt'' (jag e å finlandssvensk från Jeppis ) prem lagd

Haha, gött! Har bott i Jeppis tidigare, närmare bestämt 11 år smile Fast numera är jag bosatt i Purmo (20 km från Jeppis) big_smile

ok vet vart purmo liger ... Polarn har en stuga i purmo ...roligt med med lite Finlandssvenskar här på gorg

Okej, var i Purmo ligger den stugan?

lasse_sjoblom .
15 augusti 2013 · 197 Inlägg

volvoglracing skrev:

lasse_sjoblom skrev:

volvoglracing skrev:

Haha, gött! Har bott i Jeppis tidigare, närmare bestämt 11 år smile Fast numera är jag bosatt i Purmo (20 km från Jeppis) big_smile

ok vet vart purmo liger ... Polarn har en stuga i purmo ...roligt med med lite Finlandssvenskar här på gorg

Okej, var i Purmo ligger den stugan?

ingen aning ... Vet bara att den är i purmo

Audi s6 "urs6 avant 2.2t" (1996)
Allansson
15 augusti 2013 ·

Kul projekt! Kommer följas!

volvoglracing
15 augusti 2013 · 531 Inlägg

lasse_sjoblom skrev:

volvoglracing skrev:

lasse_sjoblom skrev:

ok vet vart purmo liger ... Polarn har en stuga i purmo ...roligt med med lite Finlandssvenskar här på gorg

Okej, var i Purmo ligger den stugan?

ingen aning ... Vet bara att den är i purmo

Okej, skulle bara vara kul att veta smile Har du något projekt på gång eller?

volvoglracing
15 augusti 2013 · 531 Inlägg

Allansson skrev:
Kul projekt! Kommer följas!

Härligt, är mycket roligare när folk är intresserade big_smile

lasse_sjoblom .
15 augusti 2013 · 197 Inlägg

volvoglracing skrev:

lasse_sjoblom skrev:

volvoglracing skrev:

Okej, var i Purmo ligger den stugan?

ingen aning ... Vet bara att den är i purmo

Okej, skulle bara vara kul att veta smile Har du något projekt på gång eller?

njaa... Har ju farsans Volvo 142 -72 som har ståt sen 1996 som ska råstfixas och senare eventuellt turbo och insprutnings konverteras (kommer göras när farsan har tid och tålamod) ... och ett par andra små garage pyssel som tex två båtar , en mope (min)och en liten 50cc fyrahjuling som ska bredas och förlängas (lillbrorsans)... Så det finns endel att pyzzla med

Audi s6 "urs6 avant 2.2t" (1996)
volvoglracing
16 augusti 2013 · 531 Inlägg

lasse_sjoblom skrev:

volvoglracing skrev:

lasse_sjoblom skrev:

ingen aning ... Vet bara att den är i purmo

Okej, skulle bara vara kul att veta smile Har du något projekt på gång eller?

njaa... Har ju farsans Volvo 142 -72 som har ståt sen 1996 som ska råstfixas och senare eventuellt turbo och insprutnings konverteras (kommer göras när farsan har tid och tålamod) ... och ett par andra små garage pyssel som tex två båtar , en mope (min)och en liten 50cc fyrahjuling som ska bredas och förlängas (lillbrorsans)... Så det finns endel att pyzzla med

Kul med flera småprojekt så är det bara att välja och vraka smile Jo, synd bara att tid och ekonomi styr ens projekt hmm

volvoglracing
16 augusti 2013 · 531 Inlägg

Här är en liten text update:

Nästa vecka ska det inhandlas en 037 pump (98liter@4bar) kommer dock att endast belasta den med 3bar så den kommer att ge lite mer. TPS:n som jag inhandlade tidigare ska jag returnera, blir att skaffa en Volvo 850 T.P.S. istället eftersom det var så svårt att få den andra att passa. Sen är det bara ett mappnings program, så borde jag ha allt jag behöver. smile

volvoglracing
21 augusti 2013 · 531 Inlägg

Bränslepump och kabelskor, ledningar, mm. är införskaffade så nu blir det bara att hämta en Volvo 850 TPS (den är beställd). Mappningsprogram skaffade jag idag. smile
Kommer snart en ny bild-update. tongue

TobiasEkstranD
22 augusti 2013 · 796 Inlägg

ser lovande ut klar prem lagd

Audi A4 B7 Quattro TDI "daily drive" (2007)
Mercedes w124 E200 "NZA" (1988)
Mercedes S124 220T "Blivande 350TDT" (1994)
lasse_sjoblom .
22 augusti 2013 · 197 Inlägg

volvoglracing skrev:

lasse_sjoblom skrev:

volvoglracing skrev:

Okej, skulle bara vara kul att veta smile Har du något projekt på gång eller?

njaa... Har ju farsans Volvo 142 -72 som har ståt sen 1996 som ska råstfixas och senare eventuellt turbo och insprutnings konverteras (kommer göras när farsan har tid och tålamod) ... och ett par andra små garage pyssel som tex två båtar , en mope (min)och en liten 50cc fyrahjuling som ska bredas och förlängas (lillbrorsans)... Så det finns endel att pyzzla med

Kul med flera småprojekt så är det bara att välja och vraka smile Jo, synd bara att tid och ekonomi styr ens projekt hmm

Joo de är synd.... man borde vara miljonär så de är bara att beställa å välja bästa kvalitet

Audi s6 "urs6 avant 2.2t" (1996)
volvoglracing
22 augusti 2013 · 531 Inlägg

lasse_sjoblom skrev:

volvoglracing skrev:

lasse_sjoblom skrev:

njaa... Har ju farsans Volvo 142 -72 som har ståt sen 1996 som ska råstfixas och senare eventuellt turbo och insprutnings konverteras (kommer göras när farsan har tid och tålamod) ... och ett par andra små garage pyssel som tex två båtar , en mope (min)och en liten 50cc fyrahjuling som ska bredas och förlängas (lillbrorsans)... Så det finns endel att pyzzla med

Kul med flera småprojekt så är det bara att välja och vraka smile Jo, synd bara att tid och ekonomi styr ens projekt hmm

Joo de är synd.... man borde vara miljonär så de är bara att beställa å välja bästa kvalitet

Joo och dessutom så har man pengar, har man tid för då har man råd att välja bort lite arbete tongue

volvoglracing
22 augusti 2013 · 531 Inlägg

TobiasEkstranD skrev:
ser lovande ut klar prem lagd

Gött, kul att du tycker det smile

lasse_sjoblom .
23 augusti 2013 · 197 Inlägg

volvoglracing skrev:

lasse_sjoblom skrev:

volvoglracing skrev:

Kul med flera småprojekt så är det bara att välja och vraka smile Jo, synd bara att tid och ekonomi styr ens projekt hmm

Joo de är synd.... man borde vara miljonär så de är bara att beställa å välja bästa kvalitet

Joo och dessutom så har man pengar, har man tid för då har man råd att välja bort lite arbete tongue

jaa så är det.....när komer uppdate

Audi s6 "urs6 avant 2.2t" (1996)
volvoglracing
25 augusti 2013 · 531 Inlägg

lasse_sjoblom skrev:

volvoglracing skrev:

lasse_sjoblom skrev:

Joo de är synd.... man borde vara miljonär så de är bara att beställa å välja bästa kvalitet

Joo och dessutom så har man pengar, har man tid för då har man råd att välja bort lite arbete tongue

jaa så är det.....när komer uppdate

Jo, ska försöka fixa en update till i kväll, har nog tagit några bilder smile

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang