Tjena, jag har då en Volvo 745 -87, med B230F och M47. Den har under en längre period haft missljud i växellådan. Det låter som om järn slår emot varann på ett knackande sätt. Den låter likadant i alla växlar. Och det spelar ingen roll om friläge är i eller kopplingen är intryckt. Samma ljud ändå.
Tjoo, lite halvgammal tråd kanske men ja testar endå, har samma problem i min 745a -89a, det började för 3 dagar sedan och har bara blivit värre! Fick du nån ordning på din, hade tänkt byta/fylla på oljan jag med men är inte riktigt säker på om det kan vara det... Har nybytt stödlager som max gått 150mil
Tjoo, lite halvgammal tråd kanske men ja testar endå, har samma problem i min 745a -89a, det började för 3 dagar sedan och har bara blivit värre! Fick du nån ordning på din, hade tänkt byta/fylla på oljan jag med men är inte riktigt säker på om det kan vara det... Har nybytt stödlager som max gått 150mil
Oj har inte kvar min 740! ^^ men jag provade byta olja i min och det hjälpte inte, så slutade med att jag var tvungen att byta hela växellådan.
Betyder dock inte att du behöver, går ju alltid att prova att byta oljan. men skulle lådan behöva bytas är det ju inte det svåraste i världen på dessa bilar