3476
Sök

Streckkodens 200SX S13 - Bilen såld!

MadLamb Racing
372 Inlägg
6 mars 2007
väntar med späning på hur det kommer att se ut i vår!
helt klart en av dom "cleanaste" 200orna som rullar i sverige!
Elmia bokat! åka subba ner lr? / Kusin  smile

"De är polerat!"

2 655 Inlägg
6 mars 2007
Trådstartare
Det kan jag förstå att du väntar med spänning.. smile Det gör jag med.. Ser fram mot den dagen jag besiktigat henne.

Pga av lite ny info om bromsarna så kommer jag att besiktiga med originalbromsarna, för att sedan montera de större på kvällen.. smile
Elmia bokat, visar sej om det blir subba eller om jag är betrodd med något annat fordon.

1 741 Inlägg
6 mars 2007
Streckkoden skrev:
Det kan jag förstå att du väntar med spänning.. smile Det gör jag med.. Ser fram mot den dagen jag besiktigat henne.

Pga av lite ny info om bromsarna så kommer jag att besiktiga med originalbromsarna, för att sedan montera de större på kvällen.. smile
Elmia bokat, visar sej om det blir subba eller om jag är betrodd med något annat fordon.

vad var det med bromsarna? låter inte bra det där.. hade ju planer på att byta åxå.

When it feels like you have full control!
You are not driving fast enough!

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=69250 <-- Min projekttråd.

2 655 Inlägg
6 mars 2007
Trådstartare
Jo jag pratade med en av säljarna hos en leverantör på jobbet igår. Han håller på filar på en Sierra Delivery Gr.A bil. Bor i Örebro iaf..
Och han har råkat ut för att det blir 2a på bromsarna om skivorna är hålborrade, slitsade går igenom. Det konstiga är att min gammel Mazda gick igenom med hålborrat, förra sommaren. Han snackade om att det var något nytt som kommit i år.
Kommer inte ihåg all info varför det är så. Ska forska lite mer i det ämnet men ett samtal till SBP kommer det att bli för att bli lite klokare. Resultatet kommer att läggas upp i tråden.

Sedan så är det angående stålomspunna bromsslangar: Så kan det bli nedslag på dessa med om gubben på SBP har vaknat på fel sida. För har man en "obehandlad" slang så kan det komma in smågrus/smuts mellan väven som resulterar i förlorad bromsverkan. Detta går att lösa genom att dra krympslang över slangen, borde finnas genomskinlig krympslang någonstans.
Törs inte tala om att det gäller överallt men som sagt ett samtal till SBP kommer det att bli iaf.
Senast redigerat av Streckkoden (7 mars 2007)

2 655 Inlägg
7 mars 2007
Trådstartare
Kvällen har tillbringats i sällskap med 4-kolvsoken. Från att ha varit renblästrade i lite över en månad så var det dags att få lite färg på dem.

Är långt ifrån klar men så här ser bromsoken ut ikväll.

Ett ok i "dragskåpet"
http://i15.tinypic.com/448plyb.jpg

Sedan så fick dem stå framför en byggfläkt, riktigt effektivt. smile
http://i17.tinypic.com/2d6ljkz.jpg

Nu blir det nog lugnt fram tills på söndag, men då blir det uppstart av pärlan. Längtan är stor.
Senast redigerat av Streckkoden (11 mars 2007)

2 655 Inlägg
11 mars 2007
Trådstartare
Då har jag precis kommit hem från besöket hos 200an. Det var riktigt skönt att få se henne igen. Nästan lite magiskt, fram tills kompisens farsa kom in och startade upp sin Corvette....
Den låter ju betydligt manligare.

Hur som helst så var det skönt att få höra min pärla gå på tomgång. En liten lätt dagdröm om en varm sommardag, solen skiner, rutorna nere och jag bara är ute och glider på stan i Corbeaustolarna.. smile

Hur som helst så blev det inga direkta höjdarbilder idag, dåligt med ljus och mobilkamera men lite ser man iaf.

En bild av förarstolen med bälte.
http://i16.tinypic.com/3zqvic8.jpg

En till bild på stolen.
http://i18.tinypic.com/4dwc3ea.jpg

Så här står hon.
http://i19.tinypic.com/307m7t1.jpg

2 655 Inlägg
11 mars 2007
Trådstartare
Någon som har något bra förslag att montera sidorna till stolarna (i aluminium) med original underreden (i stål)? Skulle vara fint med lite justeringar på stolarna..

Kom också på att jag kommer få hem mitt andra bälte från BDC under april.
Med lite tur så kommer det ett par koukiljus med ett stycke bakfull chef antingen imorrn eller på tisdagmorgon.. smile

Imorgon så blir det en rond till med bromsoken.. Det färdiga bromsoks kitt jag köpte drog inte jämnt med mej, så nu blir det sprayburk istället för 2komps färg och pensel.
Resultatet från tidigare i veckan bliev inte bra så jag har blästrat om oken och grundat dem igen..
Senast redigerat av Streckkoden (11 mars 2007)

2 655 Inlägg
12 mars 2007
Trådstartare
Tyvärr så blir det inga Koukiljus, för i år.
Det blev ett impulsköp istället för ljusen.
Som det ser ut nu så är "budgeten" om det finns någon spräckt för länge sen.
Men det kommer att rulla in lite fler roliga saker till henne innan sommaren iaf..

2 655 Inlägg
18 mars 2007
Trådstartare
I fredags så kom det en liten överaskning:
Den andra killen som jag frågade om han kunde göra bromsoks "spacern" (måste hitta ett bättre ord för det) kom in till jobbet med en uppsättning. Det bästa av allt var att det var kostnadsfritt.. smile

Så nu ska jag jaga på den första killen så att jag får hem mina bromsskivor, omborrade.
Sedan så fattas bara en uppsättning av stålomspunna slangar.

406 Inlägg
20 mars 2007
Du har inte glömt spacererna till skivorna va? Är det m3an så måste dom ju ut en 5 mm om jag inte minns helt fel

My way or the highway? I take both sideways

252 Inlägg
20 mars 2007
Streckkoden skrev:
Jo jag pratade med en av säljarna hos en leverantör på jobbet igår. Han håller på filar på en Sierra Delivery Gr.A bil. Bor i Örebro iaf..
Och han har råkat ut för att det blir 2a på bromsarna om skivorna är hålborrade, slitsade går igenom. Det konstiga är att min gammel Mazda gick igenom med hålborrat, förra sommaren. Han snackade om att det var något nytt som kommit i år.
Kommer inte ihåg all info varför det är så. Ska forska lite mer i det ämnet men ett samtal till SBP kommer det att bli för att bli lite klokare. Resultatet kommer att läggas upp i tråden.

Sedan så är det angående stålomspunna bromsslangar: Så kan det bli nedslag på dessa med om gubben på SBP har vaknat på fel sida. För har man en "obehandlad" slang så kan det komma in smågrus/smuts mellan väven som resulterar i förlorad bromsverkan. Detta går att lösa genom att dra krympslang över slangen, borde finnas genomskinlig krympslang någonstans.
Törs inte tala om att det gäller överallt men som sagt ett samtal till SBP kommer det att bli iaf.

TJAAAAA!
Hur går bygget då? Det är ju snart vår!
Jag besiktade med mina hålborrade skivor det var inga problem, jag besiktade på librobäck i januari! Däremot hade de en del att säga till om motorutrymmet, smart som jag var hade jag kvar motorkåpan på som det står "Performance by Nordic" på. Men ang. bromsarna sa de ingenting.

Got vtec?

2 655 Inlägg
20 mars 2007
Trådstartare
Nej då spacers till skivorna ligger fortfarande stilla hos första killen som fick förtroendet att borra om skivorna.. Håller på och jagar honom nu..

Jo du, bygget står där det står.. Har fem bilar framför 200an, så det kommer att ta ett tag innan jag får hem henne.
Ang. bromsarna så har jag bara mejlat till VV, har inte fått något svar än. Men när jag får lite tid över så ska jag ta och ringa till dem istället.
Imorgon ska jag lacka bromsoken för sista gången ( hoppas jag), sista paret stolsfästen och bromsoksspacersen ska poleras med.. Blir en långkörare imorrn kväll..

2 655 Inlägg
22 mars 2007
Trådstartare
För stunden så ligger bromsoken i "dragskåpet" på jobbet. De är inte helt färdigmålade än men det gick bättre med sprayfärg än med den första 2komps färgen som man penslar på.

Tänkte passa på att lägga upp en bild på de omtalade "bromsoksspacersen", nån som har ett bättre ord för dem?
http://i11.tinypic.com/2ezh3ya.jpg

Det sista polerandet blev inte av igår, men det blir nog lite bakisjobb på söndag skulle jag tro.

2 655 Inlägg
24 mars 2007
Trådstartare
Igår kväll var jag riktigt duktig (enligt mej själv), i väntan på kusin min så bokade jag besiktigningstid. Den 16e maj så ska hon in för att kontrolleras.
Ska bli kul och se hur mycket som jag lyckats montera fram tills dess. Ljudet kommer jag inte hinna klart med fram till bes. 

Mycket lutar åt att jag kommer iväg till kina och thailand nu under Elmia veckan. Om det blir så, så ska det jagas Koukiljus febrilt, kan man få med sej en T28BB som handbagage??

Truckdriver
258 Inlägg
25 mars 2007
Att få med sig en T28BB i handbagage e nog inga problem man får ju ha med sig 5 kg i handbagage tror jag det är.

Pain heals, chicks dig scars, and glory lasts forever.
Never Drive Faster Than Your Angel Can Fly
http://www.alive.se/images/banners/forum.jpg

2 655 Inlägg
25 mars 2007
Trådstartare
Hoppas på det iaf.. smile Om inte annat så kanske det går att muta chefen lite så han får ta med sej lite av mina grejer.
Idag så ska jag måla klart bromsoken, det har jag inte skrivit förr...
Med lite tur så kommer det komma en sändning från Budweg under nästa vecka med 8st nya kolvar till oken. Sedan så är det bara att montera ihop allt.

2 655 Inlägg
29 mars 2007
Trådstartare
Den här veckan har varit rikigt tung, viljan har börjat försvinna lite lätt innan jag ens har fått hem bilen..
En anledning är att det är att det är en massa annat som kräver tid.
En annan orsak är den mindre roliga väntetiden, spelar ingen roll hur långt fram man planerar, man får ändå sitta och jaga delar..
Snackade med BDC under veckan och då skulle jag få mitt andra bälte under april månad, de har varit på gång ett bra tag nu. Killen med bromsskivorna ska jag jaga imorgon.
Bromsoken står halvklara i väntan på nya kolvar.
Snackade med killen som jag hyr garaget av och har lyckats skjuta fram hemkörningen av 200an en helg iaf, så nu är det den 28/29 April som gäller.

Men lite medvind är det iaf.. Idag så tittade en kund till firman förbi med lite smakprov på kabelstrumpa till min kommande kabeldragning. Så det blev en beställning på 2 storlekar av strumpa. Kommer se riktigt fint ut när/om det blir klart.

2 655 Inlägg
2 april 2007
Trådstartare
Efter gårdagens träff på Plantagen så kom jag fram till att det behövs lite mer effekt under huven..
Så idag beställdes ett extraktor grenrör, kommer att komma på onsdag.
Funderar starkt på att handla en T28BB med 360 lager från Airtune.
Sedan så kommer det behövas 444cc spridare, lite värre koppling och svarvad LMM.
Kommer förmodligen att "ångra" mej innan bes. men det lär visa sej.

2 655 Inlägg
4 april 2007
Trådstartare
Har precis varit och hämtat hem ett extraktor grenrör.

Lägger upp en liten bild på det:

http://i11.tinypic.com/2pyvvp0.jpg

Har även börjat stressa killen som ska borra om mina bromsskivor, det hela slutade med att jag bör få dem nästa vecka. Jag väntar med spänning.
Har även fått en lägeskoll från chefen idag, han har tydligen träffat på lite intressanta leverantörer borta på mässan i Asien. Ska bli kul och se på tisdag vad som han tycker är intressant. smile
Senast redigerat av Streckkoden (4 april 2007)

2 655 Inlägg
11 april 2007
Trådstartare
Äntligen så kom mina bromsskivor tillbaka till jobbet idag.. Inte nog med att det blev bra, så blev det billigt med.

Liten koll på hur det kommer att se ut.

http://i14.tinypic.com/46yp36v.jpg

Första testet med fälg.

http://i18.tinypic.com/30csvb9.jpg

En före och efter bild kommer i början av maj.
Ringde även och kollade hur det går med mina kolvar till bromsoken, som jag beställde i slutet av förra månaden. Även där så var det strul, hoppas på leveransbesked på dem under morgondagen.
Så nu börjar det mesta hitta hem till slut.
Det som är lite högprio nu är att jaga reda på monteringsdetaljer till SPAL fläktarna.

Sök