3149
Sök

Streckkodens 200SX S13 - Bilen såld!

2 655 Inlägg
11 april 2007
Trådstartare
Jag ångrade mej, jag måste bara skriva inlägg nr 100 i tråden min.

terazzi
11 april 2007
kommer bli skitnajs med bromsarna o skivorna med fälgen wink

2 655 Inlägg
11 april 2007
Trådstartare
Jo det blev en riktigt trevlig kväll.. Kommer nog sova gott inatt. Troligtvis så åker bromsarna på första helgen i maj, då ska även det mesta monteras. Kommer bli maratonskruvande fredag eftermiddag till söndag kväll är jag rädd för.

2 655 Inlägg
18 april 2007
Trådstartare
Idag så kom det lite fler bra att ha saker till mitt stundande bygge.
Först så fick jag 2 olika dimensioner på kabelstrumpa, den typen som EMMA folket använder flitigt.
Tätt efter det så dök postkillen upp och lämnade sommarens ranson av bilschampo. Jag hoppas att 5L Sonax Glansschampo ska räcka sommaren ut.

Tillbringade lite tid igår åt att kolla i chefens alla kataloger från Asien, risken finns att det blir lite multimedia i 200an också. Men det är inte lika högprioriterat som att få iordning resten av bilen.
Senast redigerat av Streckkoden (20 april 2007)

2 655 Inlägg
20 april 2007
Trådstartare
Idag så kom det 2st paket till mej, ett direkt från Danmark. Med 8st nya kolvar till bromsoken. Så nu ska det på ett lager färg till på oken, sedan så är de klara för att monteras ihop igen.

http://i12.tinypic.com/2yphxch.jpg

När jag ändå håller på och ser över bromsarna så passade jag på att ta hem lite ATE Racing bromsolja.

http://i17.tinypic.com/4g4xvee.jpg

Nästa helg så får jag äntligen plocka ut henne igen. Så nästa helg så ska det rivas inredning och sedan ska bakluckan gå på lack.

2 655 Inlägg
20 april 2007
Trådstartare
För ca 1,5 timme sen så ringde killen som jag har 200an står hos och frågade om jag inte kunde svänga förbi imorgon och hämta min bil. Det slutade med att hon äntligen har kommit hem nu...
Så min skapligt lugna helg blir inte direkt lugn.. smile

Kommer med en uppdatering på söndag kväll, med lite bilder på hur mycket jag demonterat.

109 Inlägg
22 april 2007
kommer bli en riktigt cool bil.. lycka till i forts.

2 655 Inlägg
22 april 2007
Trådstartare
Tackar, det kommer att behövas. Nu under helgen så har jag bara skruvat loss stolarna och lite andra inredningsdetaljer. Skruvade loss allting i skuffen med.
Nu under nästa vecka så ska det hända mer saker. Oken ska monteras, det sista grejerna till turbobytet ska beställas och sen så påbörjar jag nog kabeldragningen till larmet.

klabbarpan
3 041 Inlägg
23 april 2007
Ser fin fint ut "streckis" Ös på nu big_smile ser fram emot ditt slutresultat. Go Go

2 655 Inlägg
23 april 2007
Trådstartare
Tackar tackar.. Jo idag så ska jag börja koppla in larmet och startspärren. Sedan så blir det ännu mera småpyssel.

Kommer tillbringa helgen åt att byta turbo, montera fläktarna och en stor service.
Med lite tur så kanske jag har några bilder att lägga upp till kvällen.

2 655 Inlägg
23 april 2007
Trådstartare
Dags att sammanfatta dagens insats.
Kabeldragningen till larmet är påbörjat, det mesta är framdraget men inte inkoppat.

Lägger upp en liten bild på mitt senaste sällskap:

http://i16.tinypic.com/40m8hsk.jpg

Så här ser pärlan ut nu:

http://i18.tinypic.com/4htze4m.jpg

http://i18.tinypic.com/2afhjli.jpg

Det var allt jag hunnit med idag. Imorrn så ska de sista larmgrejerna komma hem, får även en dunk 0-40W olja till helgens turbobyte.
På onsdag så kommer nästa uppdatering, då ska larmet så gott som vara inkopplat, med lite tur så är startspärren inkopplad med.
Senast redigerat av Streckkoden (23 april 2007)

2 655 Inlägg
24 april 2007
Trådstartare
Idag så har jag "bara" tagit hand om lite små detaljer, igen. Har varit ner och snackat lite med killen som kommer att lacka baklucka åt mej, det ser ut som att han kan börja med den under nästa vecka. Sedan så har jag ställt på bilen (från och med torsdag), bara för att få köra in den till jobbet på fredag, lagligt förståss.
Morgondagens kabeldragning får läggas på is, bokslut sista april och stora delar av lagret är inte helt inventerat. Någon som vill byta??

1 741 Inlägg
24 april 2007
Streckkoden skrev:
Idag så har jag "bara" tagit hand om lite små detaljer, igen. Har varit ner och snackat lite med killen som kommer att lacka baklucka åt mej, det ser ut som att han kan börja med den under nästa vecka. Sedan så har jag ställt på bilen (från och med torsdag), bara för att få köra in den till jobbet på fredag, lagligt förståss.
Morgondagens kabeldragning får läggas på is, bokslut sista april och stora delar av lagret är inte helt inventerat. Någon som vill byta??

hoppas han som ska lacka din baklucka blir mer nöjd än den som lackade min.. han höll på att bli tokig på hur ojämn den var. men billigt blev det ändå wink hehe

du har jobbat på bra med den i vinter/vår.. good job! fortsätter du såhär är du ju snart uppe i shogun träsket och jagar 600 hk ur 1.8 liter smile hehe

When it feels like you have full control!
You are not driving fast enough!

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=69250 <-- Min projekttråd.

2 655 Inlägg
24 april 2007
Trådstartare
Jo killen som ska lacka min baklucka hör till de bättre i stan. Tyvärr så är han dyr men jobbet blir ruskigt bra istället.. Hoppas på att han går att muta med lite delar till sina jänkebilar.. smile Har planerat att lägga igen hålen på luckan nu under valborg.

Tyvärr så har det inte direkt hänt så mycket under vintern, förutom att postkillarna har slitit ont med mina nya delar. Ska försöka göra ett par veckors jobb nu under valborg. Blir nog tufft att övertala kompisarna att hjälpa till, brukar vara roligare att festa..

Den dagen jag/vi lyckas få lite kontakter på trimdelar så kanske jag kan tänka på en potent motor. I nuläget så har vi bara leverantörer som lagerför standard grejer.

2 655 Inlägg
25 april 2007
Trådstartare
Dagens update:

Ännu mera kabeldragning till larmet, det mesta är klart nu.
Beställde hem lite nya packningar till turbon, som jag hämtade idag. Dessvärre så gjorde jag en liten otrevlig upptäckt.
Skulle bara kolla till den turbon som ska monteras på fredag lite snabbt när jag såg en spricka i avgashuset. sad Det är så när man är dumsnål och köper beggat.
Nu i efterhand så skulle jag ha väntat en månad till och köpt en T28BB istället, nu ser det ut som att det blir en sån iaf.
Så nu till helgen så blir det demontering av turbo istället för byte.

Provmonterade mina mer "lagliga" bilnkers/positionsljus idag men lite strul med uppladdningen av bilderna gör att de kommer senare.

klabbarpan
3 041 Inlägg
25 april 2007
hehe du har fullt upp som alla andra ser jag big_smile Fortsätt i samma anda, lite synd med turbon. Det är ju som sagt inte alltid man kan lite på beggat, men ibland så finns det ju riktiga kap!

2 655 Inlägg
25 april 2007
Trådstartare
Jepp, blir så när man haft bilen stått orörd över vintern.. smile

Turbon var den enda posten hittills som jag snålat in på. Men man kan inte vinna jämnt. Jakten på en ny turbo kommer att börja imorrn, tror inte att jag kommer få hem en turbo tills på fredag. Men det är ju en helg efter denna med.

2 655 Inlägg
26 april 2007
Trådstartare
Har tillbringat morgonen åt att kolla runt efter en bättre turbo och med lite tur så kommer jag att få hem en T28BB redan imorgon. Nu blev det en ny turbo, tänker inte snåla in på en turbo igen.
Så nu är jag redan inne på nästa års vinterbudget men vad gör man inte för att få åka Nissan?? smile

Lägger upp lite bilder ifrån gårdagens pyssel.

Denna kabelstrumpa är jag riktigt nöjd med, annat än systoflex och "duschslang".
Dock så hade jag inte rätt dimension på krympslangen vid fototillfället, men det har jag nu.

http://i19.tinypic.com/4ha314z.jpg

När jag var in och hämtade turbopackningarna så handlade jag på mej en uppsättning diodlampor.
http://i16.tinypic.com/2zfioic.jpg

Imorgon bitti så kör jag in henne till jobbet för att vårda om henne.
Senast redigerat av Streckkoden (26 april 2007)

109 Inlägg
26 april 2007
blev riktigt snyggt mé dioderna
Vad är det för strumpa du använder, vart kan man få tag på sånna?
Senast redigerat av JoRiN (26 april 2007)

2 655 Inlägg
26 april 2007
Trådstartare
Strumpan är av den typen alla EMMA (billjudskillar) använder sej av. Den är lite halvknepig att få tag på men hos välsorterade bilstereobutiker kan den finnas.
Köpte mina hos en av våra kunder på firman.

Sök