2103
Sök

Streckkodens 200SX S13 - Bilen såld!

Lackerare/Bilrecondare
4 190 Inlägg
16 maj 2007
Streckkoden skrev:
Har lite problem att ladda upp bilder, därför så är det klent med bilder nu.. Så fort jag får ordning på det så kommer det lite fler bilder..

Anledningen till att jag pluggade dumpen är för att bes. gubbarna kan vara gnälliga på en dump som låter.
Anledningen till att jag fick nedslag på Db värdet var ju för att killen bes. med bara grenröret, det läckte duktigt vid turbon så det lät världskrig.
Det var iaf första och sista gången 200an lämnas in till den verkstan. Brukar lämna in mina bilar för bes. hos dem, hittills bara vinterbilar..

Var ner på efterkontroll idag, var riktigt underhållande faktiskt.
Gubben öppnade huven och stod tyst och kollade ett tag, körde upp bilen på lyften och kollade in avgassystemet. Hissade ner och skulle "kolla efter läckage" gubben var borta i 3-4 minuter med bilen.. smile Vågade inte fråga om bilen gick bra..
Så när allt var klart så monterades dumpen och klarglas blinkersen tillbaka, utanför bes. hallen.. smile

Grattis till besiktningen då smile
får man fråga vilken firma du lämna in bilen på så slipper man samma saker sen tongue

Haha.. klockrent att säta tillbaka allt utanför lol
hoppas bilen går bra i uppsala nurå smile
mvh kimpa

2 655 Inlägg
17 maj 2007
Trådstartare
Just nu så är det inte kul att åka 200a...
Var på 200sx klubbträff i Västerås, slutade i trakterna runt Kolbäck. Rikigt trevligt fram till hemresan. Åkte ifrån en nyare merca på E18 men vid Hummelsta började det låta lite konstigt. In på macken och kollade läget, såg bra ut men vi tog det riktigt lugnt resten av resan hem. Släppte av kusin i Enköping och vid Örsundsbro röck bilen till 2 gånger sen var det slutkört för den dagen...
Motorn är så gott som stum, så nu står bilen på baksidan på jobbet över natten. Kommer bogsera hem bilen den sista biten och riva ur motorn under dagen idag..
Känns mindre kul just nu...
Så nu lär det dröja ett tag innan hon rullar på Uppsalas gator.. sad

Långsam Perfektionist
4 800 Inlägg
17 maj 2007
Vad tror du har hänt ? hmm

Audiot som råkat ut för Subarusjukan

Gödseldräng
4 529 Inlägg
17 maj 2007
vevlager ras ?
fast borde inte bara rycka till då utan kan ju vara något med bränslet att göra
alternativt tändningen någonstans men men det märker du ju tongue

2 655 Inlägg
17 maj 2007
Trådstartare
Det lät inte som lagerras, lät lite annorlunda.. Motorn är iaf tät, inga vätskor som läcker, det är en bra början iaf.. Har väl inte direkt sovit gott inatt men ska käka lite frukost nu sen ska skrotet köras hemåt till ett garage för att riva ur motorn.
Så under kvällen så ska vi ha klart vad som har hänt med motorn..
En förhandstippning är att kamremmen har hoppat fel men det visar sej lite senare..

1 741 Inlägg
17 maj 2007
grattis till bes men helvette om kamremmen hoppat fel på våra bilar blir väl inte så mycket kvar då? :-( låter ruggigt konstigt om motorn är stum men sitter en ventil i kolven så kan man ju förstå det.

och vid vevlagerras så är ju inte motorn stum då skrammlar den "bara". haft i för mycket olja och bromsat kraftigt eller dyl så att du har fått hmm vad heter det(?) hydralic nånting dvs. oljan har åkt upp emot ena kolven så att den har fått ett jävla tryck under sig och dött pga det. händer många då dom kör med r-däck på bana men kan även hända då man kör med för mycket olja och bromsar hårt/tar en kurva snabbt

When it feels like you have full control!
You are not driving fast enough!

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=69250 <-- Min projekttråd.

2 655 Inlägg
17 maj 2007
Trådstartare
Det är inte helt säkert med kamremmen än.. Bara en teori..
Kollade oljenivån senast i tisdags och då var den precis "lagom".
Har inte vågat åka iväg riktigt än, sitter och kollar runt efter en SR20DET snurra istället.
Kanske blir en sån om det inte går att rädda min motor.

Målet är att bilen ska gå lagom till Japmeet den 14e juli..
Senast redigerat av Streckkoden (17 maj 2007)

2 655 Inlägg
17 maj 2007
Trådstartare
Nu så står bilen på pallbockar och demonteringen är påbörjad.
Just nu så droppar de sista dropparna av olja och glykol ner i baljorna.
IC rören, fläkt/fläktkåpa och lite annat smått är demonterat.
Ska käka lite nu så jag orkar med allt som är kvar, kommer en uppdatering om ett par timmar till..

Ska försöka lägga upp lite bilder från en annan data, så ikväll bör det finnas lite nya bilder.
Senast redigerat av Streckkoden (17 maj 2007)

1 741 Inlägg
17 maj 2007
jäklar så synd för dig sad min går ju iaf men inte som den ska.. verkar vara nåt som jävlas för alla början av denna säsong.

hoppas att det bara är nåt enkelt fel men låter ju inte som så då motorn är stum sad

lycka till iaf

2 655 Inlägg
17 maj 2007
Trådstartare
Nu har jag fått loss kåpan över kamremmen och kamremmen är hel. Motorn är inte helt stum men den går tungt, riktigt tungt.
Har haft ett litet öråd med chefsmekanikern nu och det är med största sannolikhet slutåkt för den här säsongen.
För när bilen väl rullar igen så kommerden att rulla med en SR20DET motor under huven.
Lutar åt attdet blir import från andra sidan atlanten..

Gödseldräng
4 529 Inlägg
17 maj 2007
Streckkoden skrev:
Nu har jag fått loss kåpan över kamremmen och kamremmen är hel. Motorn är inte helt stum men den går tungt, riktigt tungt.
Har haft ett litet öråd med chefsmekanikern nu och det är med största sannolikhet slutåkt för den här säsongen.
För när bilen väl rullar igen så kommerden att rulla med en SR20DET motor under huven.
Lutar åt attdet blir import från andra sidan atlanten..

hur tungt går den ?
är det som om den knappt orkar stå på tomgång ? och när man gasar så tar det ett jävla tag för motorn att komma igång
ifall det är så
så är det med största sannolikhet att fodren är slut

2 655 Inlägg
17 maj 2007
Trådstartare
Nu har vi hittat felet, halvslut oljepump och riktigt dåligt vevlager på 2ans cylinder.
Har en massa bilder från dagens äventyr men de kommer inte upp idag.
Blir en större update imorrn istället.

Lackerare/Bilrecondare
4 190 Inlägg
17 maj 2007
Streckkoden skrev:
Nu har vi hittat felet, halvslut oljepump och riktigt dåligt vevlager på 2ans cylinder.
Har en massa bilder från dagens äventyr men de kommer inte upp idag.
Blir en större update imorrn istället.

Läste nyss om felet på bilen.. riktigt surt nu när du fixat bilen hmm
Men ska du byta lagren och en ny pump måste väl nästan va billigast?
lycka till nu!
mvh kimpa

2 655 Inlägg
17 maj 2007
Trådstartare
Det är minst jobb att renovera nuvarande motorn men vem vill gå den lätta vägen??
Nej en SR20 motor kommer bli betydligt bättre, har ev. en motor på gång men ingenting är klart än. Blir lite mer pyssel men när det är färdigt så är det bättre än en CA18 motor.
Orkar inte skriva så mycket mer idag..

Tar nya tag imorrn.

Kettunen
17 maj 2007
Fan va trist med alla problem. Hade det vart min bil så hade jag fan nog sålt den. Orka med massa sånt tongue

2 655 Inlägg
18 maj 2007
Trådstartare
Kettunen skrev:
Fan va trist med alla problem. Hade det vart min bil så hade jag fan nog sålt den. Orka med massa sånt tongue

Det är bara att gilla läget, kostar att åka "sportbil".. Saker går sönder förr eller senare och nu har de dyrare grejerna gått sönder. Det positiva är att nu blir det en betydligt roligare motor.
Det är fortfarande lite för tidigt och säga om det blir något mer åkande i sommar.
Just nu så letar jag runt efter motor och allt annat som behövs för att komma igång med bygget igen.
På själva bilen så kommer det inte hända så mycket på ett tag iaf.

1 741 Inlägg
18 maj 2007
hmm säljer inte pbz sr20 motorer eller har väl apex.. vill se bilder på det veven måste väl åxå ha fått en ganska fet skada + ena staken? har den inte blivit krökt eller nåt så att du har fått repor i cylindrarna.. trasig oljepump kan skapa hemska skador! sad tycker synd om dig men låter kul med sr20 det motorn big_smile

2 655 Inlägg
18 maj 2007
Trådstartare
Har kollat på pb-z hemsida men hittade inget, blir billigare om man orkar ha is i magen och kolla runt bland lite folk här hemma.
Den motorn jag lyckas få tag på kommer att rivas ner och renoveras där det behövs innan den monteras i bilen.

Som sagt så är målet inställt på Japmeet nästa år, blir det tidigare så är det bara en bonus.
Har lite bilder från gårdagens skruvande, orkade inte lägga upp dem igår men idag så ska jag bara plocka ihop det sista och bogsera hem bilen sen kommer det bilder.

2 655 Inlägg
18 maj 2007
Trådstartare
Nu kommer det lite bilder.
Tyvärr så dog kameran ganska tidigt under skruvandet, har inte fört över bilderna till datorn än. Så det får bli några mobilbilder.

Motorn i luften.
http://i5.tinypic.com/66maddi.jpg

Titta så tomt det blev.
http://i16.tinypic.com/4qnwlc9.jpg

Nu börjar det otrevliga bilderna, ni tittar på egen risk.. smile
http://i2.tinypic.com/63wth1f.jpg

2ans vevtapp.
http://i1.tinypic.com/4ko1jc3.jpg

Veven på andra cylindern.
http://i12.tinypic.com/4ubj7so.jpg

Det som är kvar av 2ans vevlager.
http://i19.tinypic.com/4uysnwn.jpg

Har lite fler bilder som får komma upp lite senare.

97 Inlägg
18 maj 2007
Fyfan! Det såg då inte bra ut iallafall.

Sök