Eftersnack Örebromixen 2013

HereComesTrouble Livsnjutare
4 augusti 2013 · 1 707 Inlägg

MarianaMill skrev:

HereComesTrouble skrev:

MarianaMill skrev:

Expert på alla bilar blir Aldrig en jury någonstans..men däremot är du eventuellt beroende av "många vänner" vid
en röstning mellan utställare..vi har testat detta i 16 år så jag står på mig.
Mvh
mariana

Vi ställer i andra städer ibland, dvs där man inte känner någon, trots det brukar det bli rättvisa resultat.
Så kompis röstning låter mest som en myt för mig.

Skulle väldigt gärna se vilka punkter juryn går efter, poäng skala mm?

Hej igen!

Kompisröstning är INTE en myt det skriver jag under på..att det finns..jag har räknat sådana röster mååånga gånger och det kommer vi inte att återgå till. Fråga Juryn på plats vad de går på..då får Ni bästa svaret.
Återigen Tack till alla besökare och Grattis till Alla Pristagare!
Mvh Mariana

Imponerande att arr har en så bra koll på vilka som är vänner och inte smile

Naturligtvis, men på förekommen anledning om bilar som får pris oförtjänt kanske det vore en bra idé att presentera den informationen?

HereComesTrouble Livsnjutare
4 augusti 2013 · 1 707 Inlägg

pickistummen skrev:

HereComesTrouble skrev:

pickistummen skrev:
Man tackar för en bra utställning o kanon väder ,tackar så mycket för priserna.

Har läst igenom alla skriverier om jury eller inte,har varigt på ställen med och utan.

Alla stora träffar har jury expert eller inte,och detta om utställare som ska rösta funkar inte(Kompis rösta) är ju inte kul för någon.

Man tackar engång till arrangören för ett mycket bra jobb

Vet inte vad du bygger dina antaganden ifrån men min erfarenhet är att det fungerar väldigt bra när utställarna själva röstar, har aldrig märkt av någon kompis röstning..tvärt om! Betydligt roligare och mer rättvist.

Va på en träff där utställare röstade och till och med arrangören inte fattade hur en viss bil kunde vinna,så jag tycker en jury,Detta är min uppfattning. Men arrangören bestämmer så det är ju upp till dom hur dom vill ha det.

Eller så hade dom helt enkelt en annan smak än arr?

Naturligtvis är det upp till dom, men man kanske kan presentera vad juryn tittar på nu när uppkom lite frågetecken?

JourneymanX
4 augusti 2013 · 645 Inlägg

Mkt får man tycka men mixen gillas!Visst hade jag ev trott på en 2:a plats i saab klassen.Men att få hem en buckla är alltid trevligt.Tack för en härlig solig träff o härligt kaffe & burgare!

Zzoink
4 augusti 2013 · 1 229 Inlägg

saken är ju den att oftast måste man ha en bil som har ett kjolpaket som liknar en rymdfärja, lack som har kostat 50.000 eller 30st högtalare i bilen för att vinna ett pris.. om man har en jury som bedömmer så klagar folk på att den är okunnig för att nån annan vann och att den inte vet vad jag har gjort med min såkallade originala bil..

har man sen utställarna som röstar så blir det ett jävla liv för att man röstar på sin kompis.. går liksom inte för alltid finns det folk som är avundsjuka.. om jag har en bil som är stylad med originala saker, typ små detaljer som bara den riktiga volvonörden ser då tycker jag att jag är värd ett pris för att jag har lyckats fått det så original som möjligt, medans juryn tycker att den där andra volvon med stora kjolpaketet som har sämsta passformen är snyggare för att han har gjort mer med sin bil pga att dom inte ser mina modifieringar...

jaa smaken är som baken iallafall.. är priserna så jävla mycket för er? kan man inte bara ställa ut och umgås med andra bilbyggare? borde väl räcka med att folk kommer fram och beundrar din bil? en buckla kan du ju förfan beställa från internet om det är den du vill åt!

och dethär vara inget påhopp mot nån.. utan det här vara allmänt till alla som ska gråta över att dom inte fick pris och klaga på röstningen..

Senast redigerat av Zzoink (4 augusti 2013)

chrillesnakeman
4 augusti 2013 · 393 Inlägg

Pixen skrev:
Jo helt rätt,han har inte byggt den själv. men det är ändå en välbyggd bil och själva bilen är värd priset. Det är ju iallafall Någon som byggt den och Rx8an är helt orginal från Fabrik... Borde vara olagligt att få ställa ut bland styling med en Orginal bil... smile

Håller med. Jag har inte byggt bile. utan min vänner. Men grejen är att bilen är showbygd och det är inte rx:8an. Kvittar vem som byggt bilen. Utan även om jag äger den nu. så är den ju ombyggd och inte orginal. smile Jag har ju ändrat en del på den. som lack och div aker inne. och mera kommer.

Det var en otroligt bra utställning och alla va toppen snälla och trevliga som jobbade med denna utställning. Och även alla besökare samt utstälare var mycket snälla tycker jag. Och riktigt trevliga.
Hopas vi ses igen nästa år.
Mvh//Snakeman

Toyota Mr2 Spyder "Spite Savage Touch Of Evil" (2000)
chrillesnakeman
4 augusti 2013 · 393 Inlägg

HereComesTrouble skrev:

Pixen skrev:
Så det är alltså helt okej att köpa en nyare bil som är helt orginal..ställa ut den....och dessutom Vinna modellklassen med bilen? Undrar då vad juryn gick efter i japanarklassen?? -När rx8an vann över tex Spite som är en MYCKET välbyggd och ett väldigt tidskrävande Bygge.. när en skitbil som den orginala råttan tog hem priset...

Samtidigt är Spite ingen bil som nuvarande ägare byggt själva utan en köpt modell precis som Rx8:an :p

Men håller med att det vore en bra idé att inför att utställarna själva sköter hela röstningen..
Dvs, skippa juryn så blir det varken tjafs eller orättvisa.

Tack för en bra utställning!

Själklart är spite byggd av någon annan. Men det spelar ju ingen roll. Utan den är ju ej orginal. Det va det allt handlade om i detta.
Mvh//Snakeman

Toyota Mr2 Spyder "Spite Savage Touch Of Evil" (2000)
HereComesTrouble Livsnjutare
4 augusti 2013 · 1 707 Inlägg

chrillesnakeman skrev:

HereComesTrouble skrev:

Pixen skrev:
Så det är alltså helt okej att köpa en nyare bil som är helt orginal..ställa ut den....och dessutom Vinna modellklassen med bilen? Undrar då vad juryn gick efter i japanarklassen?? -När rx8an vann över tex Spite som är en MYCKET välbyggd och ett väldigt tidskrävande Bygge.. när en skitbil som den orginala råttan tog hem priset...

Samtidigt är Spite ingen bil som nuvarande ägare byggt själva utan en köpt modell precis som Rx8:an :p

Men håller med att det vore en bra idé att inför att utställarna själva sköter hela röstningen..
Dvs, skippa juryn så blir det varken tjafs eller orättvisa.

Tack för en bra utställning!

Själklart är spite byggd av någon annan. Men det spelar ju ingen roll. Utan den är ju ej orginal. Det va det allt handlade om i detta.
Mvh//Snakeman

Samtidigt så har väl ingen av oss sett vilka kriterier juryn utgått ifrån?

Det var lite blandat från klass till klass vad dom gick efter verkar det som?

Vem vet, dom kanske uppskattade original Jappsar :p

HereComesTrouble Livsnjutare
4 augusti 2013 · 1 707 Inlägg

Zzoink skrev:
saken är ju den att oftast måste man ha en bil som har ett kjolpaket som liknar en rymdfärja, lack som har kostat 50.000 eller 30st högtalare i bilen för att vinna ett pris.. om man har en jury som bedömmer så klagar folk på att den är okunnig för att nån annan vann och att den inte vet vad jag har gjort med min såkallade originala bil..

har man sen utställarna som röstar så blir det ett jävla liv för att man röstar på sin kompis.. går liksom inte för alltid finns det folk som är avundsjuka.. om jag har en bil som är stylad med originala saker, typ små detaljer som bara den riktiga volvonörden ser då tycker jag att jag är värd ett pris för att jag har lyckats fått det så original som möjligt, medans juryn tycker att den där andra volvon med stora kjolpaketet som har sämsta passformen är snyggare för att han har gjort mer med sin bil pga att dom inte ser mina modifieringar...

jaa smaken är som baken iallafall.. är priserna så jävla mycket för er? kan man inte bara ställa ut och umgås med andra bilbyggare? borde väl räcka med att folk kommer fram och beundrar din bil? en buckla kan du ju förfan beställa från internet om det är den du vill åt!

och dethär vara inget påhopp mot nån.. utan det här vara allmänt till alla som ska gråta över att dom inte fick pris och klaga på röstningen..

Det var det som var poängen, i vissa klasser vann "rymdfärjan"..i andra original.

Just därför jag efterlyste vad juryn tittade på..

Dock var det pga nyfikenhet och inte avundsjuka roll

chrillesnakeman
4 augusti 2013 · 393 Inlägg

HereComesTrouble skrev:

pickistummen skrev:
Man tackar för en bra utställning o kanon väder ,tackar så mycket för priserna.

Har läst igenom alla skriverier om jury eller inte,har varigt på ställen med och utan.

Alla stora träffar har jury expert eller inte,och detta om utställare som ska rösta funkar inte(Kompis rösta) är ju inte kul för någon.

Man tackar engång till arrangören för ett mycket bra jobb

Vet inte vad du bygger dina antaganden ifrån men min erfarenhet är att det fungerar väldigt bra när utställarna själva röstar, har aldrig märkt av någon kompis röstning..tvärt om! Betydligt roligare och mer rättvist.

Men snälla lägg ner nu. Detta blir snart på dagis nivå. Sluta gnäll och se det positiva i allt. Att de var en utmärkt jury och otroligt bra väder och trevliga människor.  Kompis röstning kommer alltid att förekomma. Och då blir en Jury mera rättvis. smile

Nog om detta nu. Utan nu ser vi fram emot nästa Örebromixen 2014. Då man får träffa oroligt trevliga örebroare igen och snacka med. En otroligt trevlig komun med glada människor och en massa fina bilar att se på.
Tack marina för en underbar utställning

Toyota Mr2 Spyder "Spite Savage Touch Of Evil" (2000)
HereComesTrouble Livsnjutare
4 augusti 2013 · 1 707 Inlägg

chrillesnakeman skrev:

HereComesTrouble skrev:

pickistummen skrev:
Man tackar för en bra utställning o kanon väder ,tackar så mycket för priserna.

Har läst igenom alla skriverier om jury eller inte,har varigt på ställen med och utan.

Alla stora träffar har jury expert eller inte,och detta om utställare som ska rösta funkar inte(Kompis rösta) är ju inte kul för någon.

Man tackar engång till arrangören för ett mycket bra jobb

Vet inte vad du bygger dina antaganden ifrån men min erfarenhet är att det fungerar väldigt bra när utställarna själva röstar, har aldrig märkt av någon kompis röstning..tvärt om! Betydligt roligare och mer rättvist.

Men snälla lägg ner nu. Detta blir snart på dagis nivå. Sluta gnäll och se det positiva i allt. Att de var en utmärkt jury och otroligt bra väder och trevliga människor.  Kompis röstning kommer alltid att förekomma. Och då blir en Jury mera rättvis. smile

Nog om detta nu. Utan nu ser vi fram emot nästa Örebromixen 2014. Då man får träffa oroligt trevliga örebroare igen och snacka med. En otroligt trevlig komun med glada människor och en massa fina bilar att se på.
Tack marina för en underbar utställning

Kompis, den nivån nådde du för väldigt längesen.

Att föreslå förändringar när folk inte är nöjda är inte att gnälla, dock har jag aldrig sagt att jag inte är nöjd.. för det är jag. Dock förstår jag inte riktigt hur man resonerade i dom olika klasserna, just därför jag frågade.

Sonnback
4 augusti 2013 · 502 Inlägg

Vill ha fler bilder från utsällningen, upp med bilder....i massor!!! big_smile

S98
5 augusti 2013 · 133 Inlägg

Haggan skrev:
Vill ha fler bilder från utsällningen, upp med bilder....i massor!!! big_smile

HÄR finner du lite foton smile

Samt tack för en trevlig tillställning till ett bra väder.

Senast redigerat av S98 (5 augusti 2013)

Saab 9-3 1.9 TTiD
Saab 9-5 2.0t .. .. SålD
Fotografen_Micke Fotograf/Ljudbyggare
6 augusti 2013 · 781 Inlägg

Haggan skrev:
Vill ha fler bilder från utsällningen, upp med bilder....i massor!!! big_smile

Här är ytterligare några bilder!!! http://www.garaget.org/mypage/gallery.p … &saved

JourneymanX
6 augusti 2013 · 645 Inlägg

Att  ägarna kör fram sin bil(så alla ser vilken bil) och tar imot sin prisbuckla vid lastbilsflaket.Tumme upp på detta!

SweHedis
9 augusti 2013 · 238 Inlägg

Tackar för en bra träff som vanligt smile

JP Samlare
Unknown_Orebro
13 augusti 2013 ·

Är det någon som har en bild på en grön V40 "Biltema Bilen"?

sirmiro Double-Unicorn Rider
18 augusti 2013 · 2 486 Inlägg

Tänk att samma diskussion kommer VARJE år med denna träff - och något domarprotokoll kommer aldrig fram.

Men det är klart - med ett tydligt domarprotokoll kan ju inte domarna kompisrösta...

Det fanns en anledning till att jag inte satte min fot på utställningen, och jag råder andra att höja ögonbrynen för att tvinga arrangören att få ordning på träffen.

Sen får en sån som jag problem att inte kompisrösta på större tävlingar - jag känner för många. Men om jag nu känner de som har årets toppbyggen - då måste det väl bli att jag värderar bland kompisar efter bilen?

Men detta system verkar fungera på sättet "han skulle ju gärna haft ett pris i styling, men de tre var ju bättre - då får han vinna multimedia"...

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang