Tycker man jobbat som attan på bilen men inget som syns
Svetsat fästen för en massa saker eftersom jag inte gillar skruvar som går igenom torped mm. Sedan svetsat lite vid dörren och slipat. Ja även byggt gångjärn på mittendelen av instrumentpanelen så det blir lättare montera mätare och elsystem.
Måste ännu borra lite genomgång för kablar.
Panelen har klart alla fästen och backspegel monterad.
Insteget klart för epoxi
Imorgon fixa lite spolare och några fästen och sedan kolla att allt är gjort så man kan riva isär för målning.
Många gånger är ju det som inte syns som tar mest tid, härligt att det närmar sig lack, men i det här fallet behövs ju egentligen ingen lack som döljer ditt hästjobb
Hej! Har ej läst igenom hela tråden, men har följt några liknande projekt. Jag undrar dock hur det fungerar med SFRO och rambygget? Rörramar får man ju inte slipa svetsarna på, men det är alltså ok att slipa dem på ram byggd av plåtdelar... Vad för plåtkvalitet har du använt till ramen?
Hej! Har ej läst igenom hela tråden, men har följt några liknande projekt. Jag undrar dock hur det fungerar med SFRO och rambygget? Rörramar får man ju inte slipa svetsarna på, men det är alltså ok att slipa dem på ram byggd av plåtdelar... Vad för plåtkvalitet har du använt till ramen?
Imponerande bygge.
Plåten är S355, Bara ringa din SFRO besiktnings kontakt så kommer ni överens om vad du kan slipa.
Framförallt ser och vet besiktningsmannen hur svetsarna är gjorda och i det här bygget är allt gjort helt enligt alla regler som finns, då är det inga problem
Tror jag är mätt på plåt nu så lite färg är inte helt fel
Det kan jag tänka mig, det blir tjatigt hehe Jag har haft 3 silvriga volvo 240 efter varandra och är fortfarande mätt på den färgen. 😀 ska bli intressant och se vad för färg det blir när det är dax för den biten. 😀
Imponerande bygge.
Plåten är S355, Bara ringa din SFRO besiktnings kontakt så kommer ni överens om vad du kan slipa.
Intressant. Vart köper du plåt? Vad har du för tjocklek på ramplåten? Ska renovera en ram som skall vara till ett bygge.Helt klart intressant att i så fall bygga med plåt till nästa bygge också.
Imponerande bygge.
Intressant. Vart köper du plåt? Vad har du för tjocklek på ramplåten? Ska renovera en ram som skall vara till ett bygge.Helt klart intressant att i så fall bygga med plåt till nästa bygge också.
Jag ritade upp ramen i AutoCad, gjorde en plåtutsträckning och skickade den till ett företag som skär med laser. Förklarade vad det skall vara för kvalitet på plåten och fick sedan fina bitar att jobba med. Plåten är 3mm och 4mm.
Följt denna tråd i det dolda en tid, men blir mer imponerad nu efter att jag själv börjat svetsa.
Du får gärna ge förslag på mitt projekt, men en konkret fråga. Jag försöker svetsa kant i kant men på vissa ställen blir det som omlott ändå hur jag än gör... ska man behandla plåten "emellan" på något speciellt sätt då för vissa menar ju att det blir fukt-rost emellan? Hoppas du förstår vad jag menar.