Fastna på farthinder med skänkt bil.

Noart Cykelhatande yrkeschaufför.
6 augusti 2013 · 241 Inlägg

I-landsproblem. Skaffa pickup om du är rädd för lite ojämnheter.

BasJocke
8 augusti 2013 · 110 Inlägg

OUTLAW1 skrev:
min förra e36 kombi var rejält låg...
fastnade på fartguppen runt om i gbg om jag inte sneddade i otroligt låg fart..
inga problem för min del bara lite tutande från andra otåliga amatörer..
köra riktigt låg bil kräver lite planering samt att man har ett ordentligt trafikvett i skallen,det går inte att köra som leman bilarna gör bara för att man har en låg bil..tvärtom..
att sänka bilen såpass mycket är som att montera en strypning på motorn iaf i stadstrafik..

Kör lugnt och planera din körning..

Vad gjorde du när du fastnade? Drog någon annan bil bort dig?

På min 740a tar alltid avgasröret i farthindret, men det gör sällan någon skada. Dessutom är det
rakt rör så det går lätt att byta. Men det värsta är om man skulle fastna på ett farthinder och inte
komma bort därifrån.

teamvolvoracing Trucker
8 augusti 2013 · 1 220 Inlägg

CleanUpGuy skrev:
Hej,

Min Volvo 740 är ordentligt skänk. Jag körde idag över ett ganska ynkligt farthinder, trodde att det skulle
ta i men det gjorde det inte. Hur brukar ni andra som har skänkta bilar om ni kommer till en väg där det
finns ett farthinder? Försöker ni köra över eller vänder ni om och tar en annan väg? Och har nån här råkat
fastnat vid ett farthinder?

Mvh, Jocke

kan inte låta bli men säker på att du inte har betalat lite för bilen iaf? eller nån som har SKÄNKT hela bilen till dig? sen far du å hänger den på farthinder.. vi andra som får köpa vara bilar vi brukar snedda över guppen om bilen är låg eller om bilen är löjligt låg välja en annan väg

Senast redigerat av teamvolvoracing (8 augusti 2013)

Vissa är bara bättre än andra!
offfroad Män med stil kör dieselbil
8 augusti 2013 · 595 Inlägg

JimpeBoy skrev:
Luftfjädring?

air is for balloons!

Har en egen cnc-fräs, arbetar med mdf, trä, aluminium-(experimentellt) för tillfället , behöver du något utfräst så är det bara att pm'a
BasJocke
8 augusti 2013 · 110 Inlägg

teamvolvoracing skrev:

CleanUpGuy skrev:
Hej,

Min Volvo 740 är ordentligt skänk. Jag körde idag över ett ganska ynkligt farthinder, trodde att det skulle
ta i men det gjorde det inte. Hur brukar ni andra som har skänkta bilar om ni kommer till en väg där det
finns ett farthinder? Försöker ni köra över eller vänder ni om och tar en annan väg? Och har nån här råkat
fastnat vid ett farthinder?

Mvh, Jocke

kan inte låta bli men säker på att du inte har betalat lite för bilen iaf? eller nån som har SKÄNKT hela bilen till dig? sen far du å hänger den på farthinder.. vi andra som får köpa vara bilar vi brukar snedda över guppen om bilen är låg eller om bilen är löjligt låg välja en annan väg

Egentligen kan man nog säga att jag fått bilen gratis. För ett par år sedan köpte jag en Land Rover Serie III.
Betalade 20 000kr för den. Fick den billigt eftersom ägaren trodde att den hade fel i motorn, som det visade
sig att det inte var (gammal diesel var problemet).

Sen bytte jag den jämt ut mot en Land Rover Defender. För en vecka sedan sålde jag Defendern för 62 000kr,
och köpte en stylad Volvo 740 för 36 000kr, och då fick 26 000kr i handen. Jag hade lagt ner ca, 10 000kr på
att bygga upp Land Rover bilarna jag hade. Så jag har allt som allt lagt ut 30 000kr, och äger idag en fräsh
Volvo 740 och har 14 000kr extra i handen. smile Så ja, om man kan säga på det sättet, så har jag fått bilen gratis.


Det är bäst att snedda över farthinder, men det fungerar inte alltid att göra så. Ibland finns det någon
skyllt på mitten av farthindret, så man kan bara köra rakt över tongue

JesperNilsson
9 augusti 2013 · 71 Inlägg

Låter dyrt med en stylad Volvo 740 för 36000kr .. Men det är väl bara att ta det lugnt över hindret antar jag..? Märks ju rätt fort om det inte går ...

Volvo V70 D4 "R-Design" (2013)
BasJocke
9 augusti 2013 · 110 Inlägg

JesperNilsson skrev:
Låter dyrt med en stylad Volvo 740 för 36000kr .. Men det är väl bara att ta det lugnt över hindret antar jag..? Märks ju rätt fort om det inte går ...

Jep det är jätte dyrt. Men det är ett special byggt fordon, därför är den dyrare än andra 740or.
Dessutom har den ett ganska bra ljudsystem som säkert kostat en del.

__rengel__
9 augusti 2013 · 290 Inlägg

är det a-traktorn som du har på bild som är låg eller?
det brukar gå bra att snedda över farthinder, annars får man gasa mer om man fastnar
jag klarade mig ganska bra med min gamla jetta och den va ganska låg
https://www1.garaget.org/archive/43/42269/280066/280066-2631355.jpg

Senast redigerat av __rengel__ (9 augusti 2013)

kolla gärna in mitt projekt! :) Jetta mk1 Motorbyte och uppfräschning
Volkswagen Jetta MK1 LX "fitment" (1984)
Zzoink
9 augusti 2013 · 1 229 Inlägg

antagligen är det atraktorn på bilden han pratar om men eftersom inga traktorer är välkomna på garaget så vill han inte skriva det wink därav specialbyggt fordon smile

Dirtymike
9 augusti 2013 · 1 532 Inlägg

Skrapa i under på 945an på ett av Norrköpings värsta farthinder igår uppe vid Skvallertorget. Här vet dom hur dom ska bygga farthinder ialla fall haha smile Kommer bli skoj med Mercan sen hahahaha

Jeep J20 (1978)
hakansson_
9 augusti 2013 · 100 Inlägg

Förmodligen en traktor då dom brukar stå i sådana pengar..

jag behöver inte vara snabb för å va ballare än du!
S-Performance
9 augusti 2013 · 77 Inlägg

Growe skrev:
vissa hinder är helt hopplösa.

har en seat arosa som pendlar bil till tanten och den är sänkt med 60/40 sats med gasdämpare
normalt tar det aldrig i även om man håller 30 över vägbulorna men i ett bostadsområde där svärmor bor har dom gjort upphöjningar för gående och cyklister
där lägger sig bilen rakt på underredet störigt som fan och den är inte speciellt låg.
min 740turbo som är typ orginalhög tar oxå i där men då är det bara agat som slår i

verkar inte som dom som ritar skiten på ett papper har någon anning hur det fungerar i verkligheten

Ibland kan det vara ett hinder att stava rätt.
Allt är inte som skänkt från ovan

puttepro
15 augusti 2013 · 239 Inlägg

hur "snear" man ett farthindeR? Sorry för amatörfråga sad

carnageman Rallyförare
15 augusti 2013 · 1 075 Inlägg

Jag har en skänkt bil men den har aldrig skrapat i ett farthinder, det är i och för sig en Chrysler voyager -94 som har rätt hög markfrigång, fick den av farsan för några år sedan ;-)

Chevrolet Explorer Van Hitop E85 "- Vardagsrums-bussen -" (1998)
_Glenne_ Bry mindre, varva mer
16 augusti 2013 · 5 753 Inlägg

Tror inte jag har kört över ett farthinder utan att det har tagit i med 525an, tar bara i mer eller mindre när man sneddar över hindren..


Dom har gjort höga jävla farthinder, två stycken efter varandra en bit innan jobbet nu nyligen, tror biljäveln ska gå av varenda gång man kör över oavsett om man kör rakt eller snett över, men, våga vägra höja smile

Jag skryter inte gärna och spelar inte känd men jag är född till en stjärna och kommer dö som en legend!
BMW 535iM E28 "Imolarot II" (1986)
Muttley
17 augusti 2013 ·

ska vi vända lite på det.  Hur korkade är wv som bygger så jävla låga bilar.
Jag skrapar nästan i möget i varenda farthinder med en helt original passat tsi.  Medans min cadillac bara flyger över.

Nybergrobin
17 augusti 2013 · 2 382 Inlägg

_Glenne_ skrev:
Tror inte jag har kört över ett farthinder utan att det har tagit i med 525an, tar bara i mer eller mindre när man sneddar över hindren..


Dom har gjort höga jävla farthinder, två stycken efter varandra en bit innan jobbet nu nyligen, tror biljäveln ska gå av varenda gång man kör över oavsett om man kör rakt eller snett över, men, våga vägra höja smile

Bergeforsbron? xD

Har sett ordentliga skrapmärken på bulorna där big_smile

kolsvajansson
17 augusti 2013 · 875 Inlägg

Om det kommer ett extremfarthiner så kan man ju backa vända och ta en annan väg om man inte har någon annan bil bakom sig, hänt mig ett flertal gånger, annars om man et att guppet är där så är det väl bara att ta en annan vägsmile

_Glenne_ Bry mindre, varva mer
17 augusti 2013 · 5 753 Inlägg

Nybergrobin skrev:

_Glenne_ skrev:
Tror inte jag har kört över ett farthinder utan att det har tagit i med 525an, tar bara i mer eller mindre när man sneddar över hindren..


Dom har gjort höga jävla farthinder, två stycken efter varandra en bit innan jobbet nu nyligen, tror biljäveln ska gå av varenda gång man kör över oavsett om man kör rakt eller snett över, men, våga vägra höja smile

Bergeforsbron? xD

Har sett ordentliga skrapmärken på bulorna där big_smile

Japp, precis där.. Kan tänka mig att man har lämnat några märken där smile

Jag skryter inte gärna och spelar inte känd men jag är född till en stjärna och kommer dö som en legend!
BMW 535iM E28 "Imolarot II" (1986)
Growe Fri fart för ett fritt folk!
17 augusti 2013 · 13 744 Inlägg

trottarkanterna brukar inte vara så höga..finns ett par ställen där jag tar och kör upp på trottaren istället för att krypa över bulan.

inte rätt men så jävla trött på fartbulor.

Kör fort så hinner inget hända...
Seat Arosa (1999)
Volkswagen Polo 1.6Tdi "Biloptimering i Sverige" (2010)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang