Vad säger bilprovningen om Kylarvätskeläckage?

LocKtar Herr
6 augusti 2013 · 1 722 Inlägg

Kylarvätskeläckage?

Ska besikta bilen på fredag, men det läcker någonstans från värmepaketets slangar. Hinner inte byta värmepaketet innan dess. det droppar när bilen står på tomgång, inte när jag stänger av..

Vad säger bilprovningen tror ni?

There's no need to fear, UNDERDOG is here!
FLindgren
6 augusti 2013 · 5 089 Inlägg

Ser dom det så går det inte igenom. torka rent före du åker in så är det bara att hoppas:)

Och sen självklart laga det efter besiktningen wink

\Lindgren
Volvo Xc70 "3.2L" (2008)
Volvo S70 "Autotech Motorsport" (1999)
Toyota Cressida Rx30 "Westcoast Motorsport" (1979)
stoltosmart
6 augusti 2013 · 884 Inlägg

LocKtar skrev:
Kylarvätskeläckage?

Ska besikta bilen på fredag, men det läcker någonstans från värmepaketets slangar. Hinner inte byta värmepaketet innan dess. det droppar när bilen står på tomgång, inte när jag stänger av..

Vad säger bilprovningen tror ni?

Egen erfarenhet här

Har besiktad 3 bilar med kylar läckage utan problem

Men sen vad de säger eller ska säga om det ingen aning

Senast redigerat av stoltosmart (6 augusti 2013)

Det är mycket enkelt att verka dum, men varför envisas folk ändå med att verka smarta.
Saab 9-3 tx "Ttid" (2011)
LocKtar Herr
6 augusti 2013 · 1 722 Inlägg

Verkar vara lite lotto dåsmile

Får kika på det lite närmare imorrn, kanske bara en slangklämma som behöver dras åt, men det verkar komma från längre in!

Aja, tack för inputen!

There's no need to fear, UNDERDOG is here!
Wicca
6 augusti 2013 · 886 Inlägg

Akutfix: Hittar du var det läcker och det inte bara är en slangklämma så kan du kleta på lite flytande packning, funkade för mig.

Bancivic på låg budget:
http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 4#p4237504
Min bilrelaterade facebooksida(Videos, bilder, tröjtryck m.m.):
https://www.facebook.com/TheSwedishPetrolhead
KHRacing
6 augusti 2013 ·

Läckage accepteras ej. om de skall följ sina regler till 100%

JFfoto
6 augusti 2013 ·

Låtsas om att det är AC kondens wink

LocKtar Herr
6 augusti 2013 · 1 722 Inlägg

Kalltkaffe skrev:
Låtsas om att det är AC kondens wink

smile)

There's no need to fear, UNDERDOG is here!
henke_99 Offroad Racing
6 augusti 2013 · 3 122 Inlägg

Är det kylarvatten så lätta lite på locket för att få bort övertrycket som blir när motorn blir varm, det brukar ta bort (eller iaf kraftigt minska) dom flesta läckage

Den som spar han har, fast inte lika roligt...
GMC Suburban 2500 "6.5l Turbodiesel" (1995)
Chevrolet Blazer "Real Fullsize" (1988)
gemini78 Jägermeister
6 augusti 2013 · 909 Inlägg

Tvätta bilen just före du ska dit så märks nog inte läkaget då det droppar lite annars oxå.

En gång är ingen gång...
Volkswagen Golf "Red Devil" (1988)
no_fake
6 augusti 2013 · 865 Inlägg

det droppar från värmepaketets slangar, men du hinner inte byta värmepaket? hur vet du att de inte bara e hål i en slang?

LocKtar Herr
6 augusti 2013 · 1 722 Inlägg

no_fake skrev:
det droppar från värmepaketets slangar, men du hinner inte byta värmepaket? hur vet du att de inte bara e hål i en slang?

Jag har vart där o bytt en slang, men det verkar som det kommer innifrån värmepaketet, har inte forskat jättemycket i det, men det verkar vara värmepaketet som sprukit någonstans, kanske i nån plastanslutning. har massvis med saker att göra fram tills fredag, därför jag undrade hur bilprovningen ställer sej till läckage.

There's no need to fear, UNDERDOG is here!
LocKtar Herr
6 augusti 2013 · 1 722 Inlägg

henke_99 skrev:
Är det kylarvatten så lätta lite på locket för att få bort övertrycket som blir när motorn blir varm, det brukar ta bort (eller iaf kraftigt minska) dom flesta läckage

Det där va ingen dum idé! du ska ha tack

There's no need to fear, UNDERDOG is here!
torpis Forummoderator
8 augusti 2013 · 10 572 Inlägg

LocKtar skrev:
Verkar vara lite lotto dåsmile

Sen finns det andra saker som inte är lotto, tex

2§ När du startar en ny tråd
Viktigt: Skriv en korrekt formulerad rubrik som tydligt beskriver vad tråden handlar om. Trådar som inte följer rubrikanvisningarna stängs eller raderas utan förvarning. Se rubriksanvisningarna (3§ och 4§).
Trådar och inlägg skall skrivas i för ämnet lämpligast forum. Samma inlägg får inte postas i flera forum (s.k. korspostning).

3§ Rubriksanvisningar: Allmänna
Informativt och beskrivande - Det är viktigt att läsaren snabbt kan bilda sig en uppfattning om vad tråden handlar om innan man läst inlägget. Därför är det viktigt att få med trådens syfte direkt i rubriken genom en tydlig formulering. Det ger dig bästa möjliga respons. Var övertydlig!
Ej kort och generellt - Rubriker som "Hjälp", "Trim?", "Nån som vet?" eller annat intetsägande som "Kolla in den här" är inte godkända.

-=[Performance by Torpis]=-
Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-
Volvo S40 2.0t "Performance by Torpis" (2000)
Hyundai Ioniq "Deep Blue" (2019)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang