Volvo S70 fräschas upp!

Tjenare, har nu kört runt i en 740 sen jag tog körkort i januari och tyckte att det var dags för en uppgradering så blev en Volvo S70 i en väldigt ovanlig färg, lite att reda till men min pappa är väldigt duktig på volvo och har renoverat många bilar i sina dag kolla in dem ( brors användare, azXig) Så nu var det lillebrors tur att fixa till en bil med hjälp av pappa! Ska helt enkelt frächas upp, inte bli utställningsskick men den ska bli fin så folk vänder huvudet när man kör förbi
  • 94 Följare
  • 194 955 Visningar
  • Uppdaterades senast 16 oktober 2017
Celeron
13 augusti 2013 · 1 322 Inlägg

Checkat in ett par ggr men inte orkat trycka på prenumera.så nu följer jag detta smile ser rätt fräsch ut

Senast redigerat av Celeron (13 augusti 2013)

Kolla gärna in mitt 945 projekt!
Volvo 945aaah!
xeno95
13 augusti 2013 · 735 Inlägg

zbagaren skrev:

nyller skrev:
Intressant! Måste följas big_smile

Tackar, roligt ju fler som följer! Vad tycker ni om kroppen nudå?

Knoppen? smile
Tycker tyvärr den inte passar..

Sen borde du köpa nya regskyltar big_smile

Volvo S70 "Greyline" (1999)
zbagaren
13 augusti 2013 · 367 Inlägg

xeno95 skrev:

zbagaren skrev:

nyller skrev:
Intressant! Måste följas big_smile

Tackar, roligt ju fler som följer! Vad tycker ni om kroppen nudå?

Knoppen? smile
Tycker tyvärr den inte passar..

Sen borde du köpa nya regskyltar big_smile

Roligt att du tycker så celeron! smile

Haha tänkte väl det men bättre än den plastknoppen som satt där.. Har köpt en annan men posten/dhl/bussgods är slöa tyvärr! sad

Nya skyltar är inhandlat men slänger ju självklart på dem när fronten är omlackad klarglasen och xc grill på! smile

Senast redigerat av zbagaren (13 augusti 2013)

zbagaren
16 augusti 2013 · 367 Inlägg

Nu går det lite trögt ja.. det jag väntar på nu är att det ska hända något om dörren från försäkringsbolaget så jag kan lacka allt annat med...

har också köpt saker till inredningen men DHL har tabbat sig så paketet är för tillfället försvunnet så får hoppas att det kommer fram annars blir jag ledsen..

zbagaren
16 augusti 2013 · 367 Inlägg

Blev lite gjort idag iaf, bytt el antenn så den fungerar ordentligt sedan bytt gasfjädrarna till bakluckan det var ett jädrans jobb tyckte jag.. svårt att komma åt tog nog en timme totalt.

https://www1.garaget.org/gallery/images/196/195895/195895-be48619bf79ef05eaf7135b80c676479.jpg


sedan beställde jag lampor från vparts till regskylten men den ena dioden på ena lampan funkade inte så hoppas på en ny! smile

https://www1.garaget.org/gallery/images/196/195895/195895-d3efb0df6e4f24a56d9bb9efc7ca5d6b.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/196/195895/195895-3f420e550e58062bad3332caaacfbe3d.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/196/195895/195895-cc00f72b28b2b38090c3c13affec485a.jpg


Tyckte det blev bra, dock syns det ju mer i mörkret!

allt för idag!

zbagaren
19 augusti 2013 · 367 Inlägg

Var precis nere och visade upp skadan på dörren, den 7 oktober hade dem första tiden... så lär ju inte hända så mycket nu då jag har planerat att lacka allting samtidigt..


men lite lär väl hände om mina paket kommer DHL har tabbat sig och slarvat bort paketet och har inte en susning om vart det är,

den andra snubben betalade jag till den 3 augusti men fortfarande inte fått något paket smsat och ringt men han har ej svarat mailade innan och sa att jag skulle polisanmäla honom då skrev han att paketet borde dyka upp när som helst och tyckte det var tråkigt med såna köpare som jag.. förstår honom inte riktigt där

Rohlin94
19 augusti 2013 · 386 Inlägg

zbagaren skrev:
Var precis nere och visade upp skadan på dörren, den 7 oktober hade dem första tiden... så lär ju inte hända så mycket nu då jag har planerat att lacka allting samtidigt..


men lite lär väl hände om mina paket kommer DHL har tabbat sig och slarvat bort paketet och har inte en susning om vart det är,

den andra snubben betalade jag till den 3 augusti men fortfarande inte fått något paket smsat och ringt men han har ej svarat mailade innan och sa att jag skulle polisanmäla honom då skrev han att paketet borde dyka upp när som helst och tyckte det var tråkigt med såna köpare som jag.. förstår honom inte riktigt där

Råkade ut för samma sak på blocket... Det är trist med folk som inte är ärliga sad

zbagaren
19 augusti 2013 · 367 Inlägg

Rohlin94 skrev:

zbagaren skrev:
Var precis nere och visade upp skadan på dörren, den 7 oktober hade dem första tiden... så lär ju inte hända så mycket nu då jag har planerat att lacka allting samtidigt..


men lite lär väl hände om mina paket kommer DHL har tabbat sig och slarvat bort paketet och har inte en susning om vart det är,

den andra snubben betalade jag till den 3 augusti men fortfarande inte fått något paket smsat och ringt men han har ej svarat mailade innan och sa att jag skulle polisanmäla honom då skrev han att paketet borde dyka upp när som helst och tyckte det var tråkigt med såna köpare som jag.. förstår honom inte riktigt där

Råkade ut för samma sak på blocket... Det är trist med folk som inte är ärliga sad

Jo visst är det men får väl se om det dyker upp... hmm men trist när man har köpt ny bil och vill ha på allt.. hmm

Rohlin94
19 augusti 2013 · 386 Inlägg

zbagaren skrev:

Rohlin94 skrev:

zbagaren skrev:
Var precis nere och visade upp skadan på dörren, den 7 oktober hade dem första tiden... så lär ju inte hända så mycket nu då jag har planerat att lacka allting samtidigt..


men lite lär väl hände om mina paket kommer DHL har tabbat sig och slarvat bort paketet och har inte en susning om vart det är,

den andra snubben betalade jag till den 3 augusti men fortfarande inte fått något paket smsat och ringt men han har ej svarat mailade innan och sa att jag skulle polisanmäla honom då skrev han att paketet borde dyka upp när som helst och tyckte det var tråkigt med såna köpare som jag.. förstår honom inte riktigt där

Råkade ut för samma sak på blocket... Det är trist med folk som inte är ärliga sad

Jo visst är det men får väl se om det dyker upp... hmm men trist när man har köpt ny bil och vill ha på allt.. hmm

Jupp.. Lycka till med bilen smile

zbagaren
19 augusti 2013 · 367 Inlägg

Rohlin94 skrev:

zbagaren skrev:

Rohlin94 skrev:

Råkade ut för samma sak på blocket... Det är trist med folk som inte är ärliga sad

Jo visst är det men får väl se om det dyker upp... hmm men trist när man har köpt ny bil och vill ha på allt.. hmm

Jupp.. Lycka till med bilen smile

Tackar, har du någon åsikt än så länge? Bör jag göra något mer?

Rohlin94
19 augusti 2013 · 386 Inlägg

zbagaren skrev:

Rohlin94 skrev:

zbagaren skrev:

Jo visst är det men får väl se om det dyker upp... hmm men trist när man har köpt ny bil och vill ha på allt.. hmm

Jupp.. Lycka till med bilen smile

Tackar, har du någon åsikt än så länge? Bör jag göra något mer?

Tycker du gjort ett bra jobb hitintills. Kolla gärna min projekt tråd för att kanske få idéer eller annat. Fråga om det är skulle vara något smile

zbagaren
19 augusti 2013 · 367 Inlägg

Rohlin94 skrev:

zbagaren skrev:

Rohlin94 skrev:

Jupp.. Lycka till med bilen smile

Tackar, har du någon åsikt än så länge? Bör jag göra något mer?

Tycker du gjort ett bra jobb hitintills. Kolla gärna min projekt tråd för att kanske få idéer eller annat. Fråga om det är skulle vara något smile

Okej tack, det skall jag göra! smile

MVH zbagaren

zbagaren
20 augusti 2013 · 367 Inlägg

Någon som kan rekommendera något snyggt utblås? gärna när det sitter på! wink

MVH zbagaren

xeno95
20 augusti 2013 · 735 Inlägg

zbagaren skrev:
Någon som kan rekommendera något snyggt utblås? gärna när det sitter på! wink

MVH zbagaren

Biltemas grövsta höhö smile

Volvo S70 "Greyline" (1999)
zbagaren
20 augusti 2013 · 367 Inlägg

xeno95 skrev:

zbagaren skrev:
Någon som kan rekommendera något snyggt utblås? gärna när det sitter på! wink

MVH zbagaren

Biltemas grövsta höhö smile

Nja vill ha kvar lite värdighet! smile sen vill jag se det på med!

Martin_78
20 augusti 2013 · 398 Inlägg

Simons har snygga utblås. Jag har deras 4" men jag tror inte att jag har någon bild, men titta in på mina bilder även under album har jag en del bilder.

xeno95
20 augusti 2013 · 735 Inlägg

zbagaren skrev:

xeno95 skrev:

zbagaren skrev:
Någon som kan rekommendera något snyggt utblås? gärna när det sitter på! wink

MVH zbagaren

Biltemas grövsta höhö smile

Nja vill ha kvar lite värdighet! smile sen vill jag se det på med!

Inget fel med det.
Har nån bild i min projektråd smile

Volvo S70 "Greyline" (1999)
Celeron
20 augusti 2013 · 1 322 Inlägg

Kör på dubbla utblås!

http://biltema.se/sv/Bil---MC/Bilreserv … or-798565/

Så kapar du ett par sträck i den, så kan du dra ihop det med avgasklämma smile Så bör de bli tätt:P jag gjorde så provisoriskt en gång på mitt system på golfen. och de blev då tätt:P

Kolla gärna in mitt 945 projekt!
Volvo 945aaah!
zbagaren
20 augusti 2013 · 367 Inlägg

Tack för era tips, är väl mest ute på jakt efter ett vanligt runt smile vill jag ha dubbla kan jag köpa original ju!

Passar detta tro? http://www.skruvat.se/Slutror-rostfritt-P287597.aspx

Med vänlig hälsning, zbagaren

xeno95
20 augusti 2013 · 735 Inlägg

zbagaren skrev:
Tack för era tips, är väl mest ute på jakt efter ett vanligt runt smile vill jag ha dubbla kan jag köpa original ju!

Passar detta tro? http://www.skruvat.se/Slutror-rostfritt-P287597.aspx

Med vänlig hälsning, zbagaren

Ser ju ut som det jag har från biltema

Volvo S70 "Greyline" (1999)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang