7356
Sök

Värde extramätare till Volvo?

414 Inlägg
12 augusti 2013
Trådstartare
Tänkte kolla om någon skulle kunna hjälpa till med lite värdering....

Har ett par extramätare till Volvo, skulle tro det är till 240. Skulle tro det är standard 52mm mätare med röd visare och märkta med Volvo på mätartavlan. Finns någon monteringsram med också som jag misstänker är till 240.

Är analoga yttertemperaturmätare, eventuellt kan någon av dem vara en voltmätare (kommer inte ihåg just nu och de ligger några mil bort just nu).

Är dessa ovanliga? Vad kan man räkna med för värde på dem? De är begagnade

Forummoderator
26 683 Inlägg
12 augusti 2013
Beroende på skick och köpare, så skulle jag säga att dom är värda allt mellan 30 kronor till 250-300 kronor.
Hade dom varit märkta med R-Sport eller varit med svart bakgrund och gula siffror så hade det varit annorlunda.

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.

414 Inlägg
12 augusti 2013
Trådstartare
Haha jo, allt det står R-sport på kostar satan har jag sett... big_smile Såna är de ju tyvärr inte men..

Ska kolla lite mer noga när jag är i garaget nästa gång vad de är för några och ta lite bilder.

Forummoderator
26 683 Inlägg
12 augusti 2013
joH900 skrev:
Haha jo, allt det står R-sport på kostar satan har jag sett... big_smile Såna är de ju tyvärr inte men..

Ska kolla lite mer noga när jag är i garaget nästa gång vad de är för några och ta lite bilder.

Skulle tippa på att det är "vanliga" originaltillbehörsmätare, som bland annat sitter i 240 Turbo.

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.

Sök