Mack skrev:
Afton.
Okej, så länge har jag nu gått i tankarna att helt enkelt förverkliga en barndomsdröm. Att bli ägare till en Pontiac Trans Am - 
då helst en 77:a eller 78:a - likt den Burt Reynolds framför i filmen "
Smokey and the Bandit".
Men alla vet ju att barndomsdrömmar, likt Ferrari Testarossan eller Lamborghini Countachen, kanske helt enkelt gör sig bäst på planschen, hemma på väggen i ens ungdomsrum.
Men 
hur är en Pontiac Trans Am - har vidgat mitt sökområde med årtalen lite - 
i verkligheten?Låt oss säga att man köper ett projekt med "lagomt", eller så kallat "försvarsbart" mycket rost, och dålig lack, för att sedan fixa upp den - vad kan man då förvänta sig?
Vart finns rosten normalt sett, och vad ska man specifikt se upp för karossmässigt? (rykten säger skuffen, stämmer det?)
Hur är drivlinan? (6.6 liters V8:an är det jag är ute efter) 
Hållbar? Skräp?
Om man köper en tidigare - eller en senare - modell än just en 77:a eller 78:a - hur svår är den "korrekta" fronten att finna? Ebay skryter alla om men - är det standard att man finner allt där?
Reservdelar rent generellt - finns sånt att få tag i, och hur ligger priserna?
Skillnader mellan automat och manuell. Vilken är att föredra? För och nackdelar?
OBS: Är inte tänkt att ge mig på ett köp idag, i morgon eller rent utav nästa vecka. Men jag har mer eller mindre bestämt mig i alla fall, ty kan jag inte ge mig på mina andra barndomsdrömmar, så ska jag banne mig ge mig på denna.
Alla tips är välkomna, så man får sig en bild av vad som "kommas skall".
Med vänlig hälsning.