Spelade hög musik i bilen – åtalas. Rätt eller fel?

Thedriftking
23 augusti 2013 ·

Ja det är löjligt,
Men t.ex störs jag av nått så tar jag tag i det själv. Mesigt att ringa snuten för en sån där sak.

Kunde inte nån som störde sig, gått ner för trappen och bara sagt till dom "Ursäkta men kan ni sänka lite det skulle va riktigt schysst, bra musik förresten, ha det gött Hejs. "

Då hade man sluppit allt jävla trams!

Presidento Of World
23 augusti 2013 · 3 306 Inlägg

dom stängde ju av gatan för bil trafik för bara typ 2år sen högst just pga såna som han som spelade högt och lät om sig...

Alla blöjraggare blev "upprörda" och protesterade med att åka där ändå med hög musik.. .

Presidento saknar signatur
Kör:
Golf 1.6 TDI 4MOTION -17
Opel Insignia AT 2.0 CDTI 4x4 OPC -13
it_mutt Avstängd
23 augusti 2013 · 10 388 Inlägg

Thedriftking skrev:

it_mutt skrev:
Men...bah!

What he said ^^ wink

Såg de du skrev innan, har du för rätt att kalla honom snorunge? Ska han kalla dig gubbjävel såfort du gör nått "olagligt"?
Är du helt laglig?

Han får mer än gärna kalla mig "gubbjävel". Mest av anledningen att jag inte kunde bry mig mindre ens om jag fick betalt för det, om han skulle göra det.

I -min- värld, har han alla attribut för att vara just en "snorunge".

Själv ligger du inte långt efter med attityden att "de många ska anpassa sig efter den enskilde eller de få", speciellt när det gäller saker som sova (som f.ö. är livsviktigt) vs saker som är totalt menlöst (som det trots allt är att köra omkring och spela kondingarna ur sin hittepåstereo).

Det är dessutom ett ganska rimligt antagande, då han "missat" denna "nya regel" att det knappast är första gången han plöjer "storgatan ner" och för ett jävla liv.

De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!
Tommty
23 augusti 2013 · 218 Inlägg

Thedriftking skrev:
Ja självklart är det fel att åka där då, men jag menar att själva musikdelen i "problemet" bara är mesigt.
Om inte ni orkar anpassa er, varför ska han då anpassa sig?

men asso snälla. ser du ens vad du skriver? bara för du gillar musik om kommer ha en liten låda i skuffen i kanske 5 år till så ska världen anpassas efter dig? lägg av....

Barer och dyligt betalar pengar och har även ansökt om tillstånd att spela musik.

Och du verkar ju vara mer svensson än alla oss andra här. Nackdelen är att du försöker förtränga det mer än vad du vill erkänna.

Och tror du på allvar att det hade hjälp att grannarna gick på led till han och bad han snällt/argt att sluta? polisen tog ju fan stereon för honom och han fortfätter endå....nån varningsklocka måste ju ha ringt där lol

Senast redigerat av Tommty (23 augusti 2013)

Jag har inte alltid rätt. Men jag har aldrig fel.
Muttley
23 augusti 2013 ·

Thedriftking skrev:
Ja det är löjligt,
Men t.ex störs jag av nått så tar jag tag i det själv. Mesigt att ringa snuten för en sån där sak.

Kunde inte nån som störde sig, gått ner för trappen och bara sagt till dom "Ursäkta men kan ni sänka lite det skulle va riktigt schysst, bra musik förresten, ha det gött Hejs. "

Då hade man sluppit allt jävla trams!

Hade han dessutom lyssnat på ordningsmaktens första varning så hade han aldrig behövt bli åtalad och göra bort sig för kvällsblaskan.

Om de stämmer så har problemen varit länge i området.  Därför kanske de boende ringde polis, som tar hand om sådant.

it_mutt Avstängd
23 augusti 2013 · 10 388 Inlägg

Thedriftking skrev:
Ja det är löjligt,
Men t.ex störs jag av nått så tar jag tag i det själv. Mesigt att ringa snuten för en sån där sak.

Kunde inte nån som störde sig, gått ner för trappen och bara sagt till dom "Ursäkta men kan ni sänka lite det skulle va riktigt schysst, bra musik förresten, ha det gött Hejs. "

Då hade man sluppit allt jävla trams!

Spännande att du tror det skulle hjälpa, och än mer spännande att du förespråkar att lösa "problem själv" vs att låta "de som ska lösa problemen" faktiskt göra det.

Så, vad hade du gjort när ditt "tilltag" inte hade hjälpt? Gått ner igen? Och igen? Och igen? Och bara snällt bett personerna skruva ner?

De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!
xXSammy
23 augusti 2013 · 6 566 Inlägg

Stackars liten..

De/Dem
Thedriftking
23 augusti 2013 ·

Tommty skrev:

Thedriftking skrev:
Ja självklart är det fel att åka där då, men jag menar att själva musikdelen i "problemet" bara är mesigt.
Om inte ni orkar anpassa er, varför ska han då anpassa sig?

men asso snälla. ser du ens vad du skriver? bara för du gillar musik om kommer ha en liten låda i skuffen i kanske 5 år till så ska världen anpassas efter dig? lägg av....

Barer och dyligt betalar pengar och har även ansökt om tillstånd att spela musik.

Och du verkar ju vara mer svensson än alla oss andra här. Nackdelen är att du försöker förtränga det mer än vad du vill erkänna.

För det första, jag har ingen stereo in nån av mina bilar.
Jag har inte sagt att nån ska anpassa sig efter mig? Jag bara tycker det är löjligt att ringa snuten om en sån här sak, det finns mycket värre saker.

Jag är ingen "Svensson", jag låter folk göra va fan dom vill iprincip!

fortsätt och tjut nu i era kojor så ska jag njuta av solen och några härliga kalla på altanen smile
Kom gärna förbi så kan vi fortsätta prata om att ni inte kan sova om nätterna, kanske ska ni ha sovsällskap som håller om er med.

it_mutt Avstängd
23 augusti 2013 · 10 388 Inlägg

Thedriftking skrev:

Tommty skrev:

Thedriftking skrev:
Ja självklart är det fel att åka där då, men jag menar att själva musikdelen i "problemet" bara är mesigt.
Om inte ni orkar anpassa er, varför ska han då anpassa sig?

men asso snälla. ser du ens vad du skriver? bara för du gillar musik om kommer ha en liten låda i skuffen i kanske 5 år till så ska världen anpassas efter dig? lägg av....

Barer och dyligt betalar pengar och har även ansökt om tillstånd att spela musik.

Och du verkar ju vara mer svensson än alla oss andra här. Nackdelen är att du försöker förtränga det mer än vad du vill erkänna.

För det första, jag har ingen stereo in nån av mina bilar.
Jag har inte sagt att nån ska anpassa sig efter mig? Jag bara tycker det är löjligt att ringa snuten om en sån här sak, det finns mycket värre saker.

Jag är ingen "Svensson", jag låter folk göra va fan dom vill iprincip!

fortsätt och tjut nu i era kojor så ska jag njuta av solen och några härliga kalla på altanen smile
Kom gärna förbi så kan vi fortsätta prata om att ni inte kan sova om nätterna, kanske ska ni ha sovsällskap som håller om er med.

Tror nog större delen av medlemmarna här inne väljer något vettigare och trevligare sovsällskap än dig faktiskt...i stil med en rulle taggtråd, en myrstack rödmyror eller liknande.

De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!
Thedriftking
23 augusti 2013 ·

Aa får faktiskt hoppas de, för är lite rädd för b*gar smile

Knugcab
23 augusti 2013 · 5 111 Inlägg

Thedriftking skrev:
Sluta va så typiska "Svenssons" som inte gör annat än och klaga om dagarna, skaffa er en hobby. Har ni inte de så kan ni ju börja bygga om i era kojor så ni kan sitta där i knäpptyst mörker om nätterna.

Jag har en hobby jag brukar försöka ägna mig åt nattetid, som jag delar med de flesta andra. Den kallas att SOVA! mad

Datsun King Cab "Daisy Diesel" (1985)
Thedriftking
23 augusti 2013 ·

Volvo544special65 skrev:

Thedriftking skrev:
Sluta va så typiska "Svenssons" som inte gör annat än och klaga om dagarna, skaffa er en hobby. Har ni inte de så kan ni ju börja bygga om i era kojor så ni kan sitta där i knäpptyst mörker om nätterna.

Jag har en hobby jag brukar försöka ägna mig åt nattetid, som jag delar med de flesta andra. Den kallas att SOVA! mad

aa, men sov då för fan?
Jag har inga problem att sova, så tyst så.
Kallas välbyggt hus!!!!!!!! -.-

xXSammy
23 augusti 2013 · 6 566 Inlägg

Thedriftking skrev:

Volvo544special65 skrev:

Thedriftking skrev:
Sluta va så typiska "Svenssons" som inte gör annat än och klaga om dagarna, skaffa er en hobby. Har ni inte de så kan ni ju börja bygga om i era kojor så ni kan sitta där i knäpptyst mörker om nätterna.

Jag har en hobby jag brukar försöka ägna mig åt nattetid, som jag delar med de flesta andra. Den kallas att SOVA! mad

aa, men sov då för fan?
Jag har inga problem att sova, så tyst så.
Kallas välbyggt hus!!!!!!!! -.-

Jo, fast köper man lägenhet har man inte så mycket till val alltid.

De/Dem
Thedriftking
23 augusti 2013 ·

Malheus skrev:

Thedriftking skrev:

Volvo544special65 skrev:

Jag har en hobby jag brukar försöka ägna mig åt nattetid, som jag delar med de flesta andra. Den kallas att SOVA! mad

aa, men sov då för fan?
Jag har inga problem att sova, så tyst så.
Kallas välbyggt hus!!!!!!!! -.-

Jo, fast köper man lägenhet har man inte så mycket till val alltid.

Nae det är sant.
Men man måste ju inte köpa en mitt i stan, då får man räkna med buller.

En lägenhet för 1,5mille säg, BORDE ju ha vettig isolering tycker man.

Knugcab
23 augusti 2013 · 5 111 Inlägg

Thedriftking skrev:

Volvo544special65 skrev:

Thedriftking skrev:
Sluta va så typiska "Svenssons" som inte gör annat än och klaga om dagarna, skaffa er en hobby. Har ni inte de så kan ni ju börja bygga om i era kojor så ni kan sitta där i knäpptyst mörker om nätterna.

Jag har en hobby jag brukar försöka ägna mig åt nattetid, som jag delar med de flesta andra. Den kallas att SOVA! mad

aa, men sov då för fan?
Jag har inga problem att sova, så tyst så.
Kallas välbyggt hus!!!!!!!! -.-

JAG sover. Jag bor ute på vischan i ett "så kallat välbyggt hus"...

Datsun King Cab "Daisy Diesel" (1985)
Thedriftking
23 augusti 2013 ·

Volvo544special65 skrev:

Thedriftking skrev:

Volvo544special65 skrev:

Jag har en hobby jag brukar försöka ägna mig åt nattetid, som jag delar med de flesta andra. Den kallas att SOVA! mad

aa, men sov då för fan?
Jag har inga problem att sova, så tyst så.
Kallas välbyggt hus!!!!!!!! -.-

JAG sover. Jag bor ute på vischan i ett "så kallat välbyggt hus"...

Precis, då vet du hur lätt det är att slippa problemet. Så sluta klaga alla, vill han spela hög musik så låt han,
Ni ska inte behöva flytta m.m , men man kan ju tänka lite innan man köper/hyr lägenhet i "stan".

Knugcab
23 augusti 2013 · 5 111 Inlägg

Jaha, så man kan inte tänka lite innan man åker runt och för oväsen i stan då?

Datsun King Cab "Daisy Diesel" (1985)
Thedriftking
23 augusti 2013 ·

Volvo544special65 skrev:
Jaha, så man kan inte tänka lite innan man åker runt och för oväsen i stan då?

Jodå såklart man kan, men det är sjukt att det är "olagligt", och inte ska dom behöva åka bort från stan och spela.
Det är lustigt, visst dom kan sänka MEN då kan ju lika gärna dom som klagar ljudisolera sin koja lite.

Tycker att detta går överstyr.
Jag är nöjd här iaf, jag har fått mitt sagt. Äre nått mera ni vill säga till mig så ta det i PM eller gästboken smile

Nu ska jag ut och kränga ett par däck sen störa folk i stan haha..... big_smile

trubbelturbo
23 augusti 2013 · 1 442 Inlägg

Jo det är klart, bor man jämte en gata där det råder förbud mot trafik får man ju faktiskt räkna med att en stackars pojke kommer i sin sunkiga cheva och spelar fjortisdunk klockan 4 på natten...

Offensiv inkompetens är bästa försvar.
Vettemannen >>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
23 augusti 2013 · 14 007 Inlägg

Vet inte riktigt vad jag ska säga. Han har ju gjort 3 fel:
1. Spelat väldigt högt
2. Kört där man inte får köra
3. Inte lyssnat på vad polisman sagt

Åtal eller inte? Men nåt straff kanske han ska ha. Jag spelar väldigt högt i bilen men bara där man får köra. Dock inte i bostadsområden eller väldigt sent.

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!
Chevrolet Corvette C4 "RÖDA FARAN" (1986)
Pontiac Trans Am GTA "PIZZARÄCERN" (1987)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang